דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספסלים לבתי כנסת 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 715   [ נצפה 2400 פעמים ]

השרות , אמינותו וזמינותו לאורך זמן ?גורם מרכזי בקבלת החלטות לפני רכישה

 

במהלך רכישת ריהוט לבית הכנסת תצטרכו לקבל החלטות שונות לגבי התאמת הספסלים ועיצובם.  סוגיות כגון - דגם הספסל, צורת רגל החוץ, עובי ריפוד, צבע וצורת הבד, גימור וצבע הספסל, חריטת לוגו או כיתוב על הרגל החיצונית ועוד, מחייבים ידע שאיננו תמיד ברשותכם. במצב זה חשוב כי תחושו בנח אל מול איש המכירות המלווה אתכם, ותהיו בטוחים כי בידו ובידי המפעל אותו הוא מייצג קיימות היכולת להציג בפניכם מגוון רחב של אפשרויות ויכולות, ולהוציאן אל הפועל בבוא העת. בהקשר זה חשוב לבחון את מערך התכנון והעיצוב העומד לרשות המפעל, את המיכון המאפשר ביצוע עבודות מורכבות ואת ניסיון העבר המעיד כי יש כיסוי להבטחות הניתנות.

 

   תוכנית הצבת הספסלים והתאמת המוצר לצרכי בית הכנסת :

הכנת תוכנית הצבת הספסלים הינו חלק מהשרות שאתם צריכים לדרוש מהיצרן. תוכנית הצבת הספסלים חייבת להיות כזו הלוקחת בחשבון את דרישות הקהילה אך גם נתונים ומגבלות אובייקטיביים. במקרים רבים מתבצעים שינויים במהלך הבניה כך שהמידות בפועל של המבנה אינן זהות לאלו שהופיעו בתוכנית המקורית.  בנוסף יש להתחשב במיקומם וגודלם של פרטי ריהוט שונים בתוך חלל ביה"כ, וכן מהגדרות מחייבות באשר לרוחב מעברים, נגישות לנכים, פתחי מילוט ועוד. 

טעות קטנה יחסית במדידה עלולה להביא לכך כי בבוא היום, לא יתאפשר להציב את הספסלים עפ"י התוכנית שסוכמה. במיוחד אמורים הדברים ביחס להצבה מורכבת יותר כגון ריהוט במדרגות, שורות ישיבה מעוגלות, הצבת ריהוט בצמוד לפתחים עמודים וקירות ועוד.

יש לוודא כי לחברה איתה אתם מתקשרים הידע והיכולת לבצע התכנון הנדרש, תוך לקיחת אחריות מלאה עליו.

ישנן חברות העושות שימוש בשרטוטים ותוכניות שהוכנו עי יצרן אחר דבר היכול להביא לטעויות ולאי התאמות. זכור, שימוש של יצרן בתוכניות העמדה ובשרטוטים של חברות אחרות ללא קבלת אישור, הינו בגדר גזל הפוגע בזכויות יוצרים  ועל כן איננו חוקי..

 

גודל החברה ואיתנותה הכלכלית

גודלה של החברה והמצבה הכלכלי יכולים להיתפס כסוגיות משניות בחשיבותן. ואולם עליכם לוודא כי לאחר שחתמתם על ההזמנה ובמיוחד לאחר שהעברתם תשלומים על חשבון ההזמנה, לא תופתעו ותגלו כי החברה איתה התקשרתם איננה מסוגלת לספק הסחורה שהבטיחה.

הדברים אמורים גם ביחס לאספקת המוצרים לאחר הרכישה וגם לליווי התהליך שלאחר ההתקנה. מוצרים העשויים מעץ רגישים למכות ולשריטות, ועלולים להיפגם במהלך ההובלה וההתקנה. לעיתים קרובות נדרשת פעולה מתקנת מצד היצרן. אפשר כי תזדקקו לפעולת אחזקה גם שנים לאחר רכישת הרהיטים. סביר להניח כי חברה גדולה ויציבה תעמוד לרשותכם לכל אורך תקופת השימוש, ותיתן כיסוי להבטחות ולהצהרות שניתנו ערב החתימה.

כאשר אתם בוחנים חברות, בררו גם מה הם תנאי התשלום. רוב החברות תדרושנה תשלום מקדמה עם חתימת החוזה. חברות מסוימות תבקשנה תשלום נוסף עוד לפני שהן החלו ביצור  הספסלים, חלקן אף תדרושנה מכם לשלם את מלוא הסכום לפני התקנת הריהוט.

מידת הגמישות שמגלה כל חברה בנושא זה יכולה להיות אינדיקציה למצבה הפיננסי. חברה שאיננה גמישה ודורשת תשלום מלא ומוקדם, אפשר כי איננה יציבה ויכולתה להתגלגל הלאה תלויה בתשלום שתעבירו.

מה בדבר אחריות?

רוב החברות יספקו אחריות בעת רכישת המוצר שלהם. בדקו מה כוללת האחריות ומה היא מכסה. ישנן חברות המציעות אחריות לכל החיים. קחו בחשבון כי אם אורך חיים של מוצר מוגדר ל - 10 שנים בלבד, אזי אחריות ל"כל החיים" טובה ל - 10 שנים בלבד.

 

שלום אשכנזי, מנהל שיווק לביא תעשיות רהיטים http://furniture.lavi.co.il/ | shalom@lavi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב