דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רהיטים לבתי כנסת 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 955   [ נצפה 2738 פעמים ]

מערכת הריפוד - בספסלים לבתי כנסת

בריהוט בתי כנסת אין הכרח כמובן לרפד את המושב. אך באם בחרתם לרפד את המושבים אותם אתם עתידים לרכוש, ניתן לבצע זאת באמצעים שונים .

יש הנוטים לבחון את מערכת הריפוד ע"פ עובי המושב בלבד, בבחינת "יותר עבה - יותר טוב". מסתבר שהנושא קצת יותר מורכב ומחייב קצת יותר ידע אותו נביא בפניכם "על קצה המזלג".

איכות מערכת הריפוד נגזרת ממספר מרכיבים והעיקריים שבהם הם - ספוג, יריעות אקרילן, בד ריפוד ומקצועיות הרפד. לכאורה מושגים ברורים ופשוטים, אך בפועל מדובר בשיקולים מקצועיים ואיכותיים מהמעלה הראשונה שהשפעתם רבה על נוחות הישיבה ועל עמידות ושרידות מערכת הריפוד לאורך שנים.

אגב - מערכת הריפוד הינה דוגמא אופיינית שבאמצעותה ניתן לבחון את גישת היצרן לנושא האיכות, בהיות רוב מרכיביה נסתרים מעין הלקוח ונתונים לשיקול דעתו והחלטתו המקצועית של היצרן, כפי שננסה לפרט להלן:

ספוג הריפוד

בד"כ נהוג להשתמש בספוג העשוי מפוליאוריטן מוקצף הנוצר מערבוב של מספר חומרים ויציקתם בתהליך מקצועי ומבוקר, במפעלים שזהו תחום התמחותם.

ספוגים נבדלים זה מזה ע"פ משקלם הסגולי, מידת גמישותם ותכונותיהם המיוחדות (ובהתאם, גם במחירם). לכל שימוש יש לבחור ספוג בהתאם, כך למשל ספוג המיועד למושב שונה בתכונותיו מספוג המיועד לכרית גב, או למזרן שינה או כרית מיטה.היצרנים נוהגים להוסיף צבע מאפיין לכל סוג של ספוג וכך נוצרה שפת "שוק" המתייחסת אל הספוגים כספוג, לבן, צהוב, כחול וכד'.

טווח המשקל הסגולי בספוגי הריפוד נע בין 20-40 ק"ג/מ"ק ואילו דרגת הקושי נעה בין 20-50 ליברות שזהו המשקל שיש להפעיל על הספוג ע"מ לדחוס 25% מנפחו.

עבור כרית הגב נסתפק בספוג רך או אפילו ספוג רך במיוחד, במשקלים של כ- 20 ק"ג/מ"ק ובדרגת קושי 20-30 LB

עבור המושב נעדיף ספוג עם משקל סגולי גבוה יחסית, בסביבות ה- 35 ק"ג/מ"ק אך בה בעת עם רמת קושי נמוכה ככל שניתן, בסביבות 35-45 LB

הספוג הנחשב לטוב ביותר מסוגו עבור ריפוד רהיטי איכות, מכונה "ספוגמיש" ((High Resilience. זהו ספוג שבנוסף לנוחותו המרבית, כולל גם תכונה המאפשרת לו לחזור שוב ושוב לנפחו המקורי ובכך למנוע תופעה נפוצה של "שקיעת" הספוג לאחר תקופת שימוש ממושכת. מכיון שספוג זה, הנקרא בקיצור H.R. נועד לשימוש רק ברהיטי איכות, הוסיפו לו כסטנדרט גם תכונה נוספת הנדרשת ברהיטי איכות והיא העמידות כנגד אש.

ניתן ואף רצוי לדרוש מיצרן הרהיטים פרוט מדויק של סוגי הספוגים בהם נעשה שימוש בריפוד הרהיטים שבכוונתכם לרכוש.

§   אקרילן

חוקי הרפדות הטובה והמקצועית מחייבים שימוש ביריעות אקרילן כהפרדה בין הבד והספוג.

בד הריפוד לא ניחן באותן יכולות גמישות כמו הספוג, ולפיכך אחרי תקופת שימוש מסוימת עלולים להופיע בו קמטים וקפלים. ציינו כבר שספוגים נוטים לאבד מנפחם עם השנים (מי יותר ומי פחות) ולפיכך כרית הבד התפורה ע"פ מידות הספוג המקורי, הופכת להיות קצת גדולה מדי על הספוג שהתכווץ, ומכאן הקמטים והקפלים.

כאן בדיוק נכנסת שכבת האקרילן לתמונה, ותפקידה למתוח ו"להתפיח" את בד הריפוד בחזרה למידתו המקורית, ובכך לשמור על מראה רענן של הריפוד לאורך שנים.

תפקיד נוסף של האקרילן הוא למנוע את השפשוף שנוצר בין הבד ובין הספוג, תופעה שגורמת לספוג להתחיל להתפורר בעיקר לאורך השוליים.

גם ביריעות האקרילן יש דרגות איכות שונות כולל תכונת עיכוב הבעירה.

§   בד הריפוד 

תקצר היריעה מלתאר את השונות הרבה בין בדי הריפוד. הבד הוא החומר החשוף ביותר לשחיקה כתוצאה מהשימוש בריהוט ונוטה להתבלות מוקדם יותר ממרכיבי העץ והמתכת המשולבים בריהוט.

ישנם בדים המיועדים לשימוש ביתי בלבד ולעומתם ישנם בדים שיוצרו במיוחד עבור שימוש ציבורי.

לכל בד ריפוד  רשימת תכונות המאפיינת אותו הכוללת את חוזק הסיבים, עמידות כנגד שחיקה, התנגדות לפרימה ויציאת סיבים, עמידות כנגד חשיפה לאור, עמידות הצבע, יכולות ניקוי, עמידות כנגד אש ועוד ועוד.

בררו היטב מול הספק שלכם אילו בדים מוצעים לכם. מי היצרן של הבדים? מה תכונותיהם? איזה נסיון נצבר מהשימוש בהם והיכן ניתן לראות בדים כאלה אצל לקוחות המשתמשים ברהיטים מספר שנים.

בד ריפוד עלול להיראות נאה ומרשים כשהוא חדש, אך להפוך תוך זמן קצר למשהו אחר לגמרי הפוגם ביופי הרהיטים. 

 

§   מקצועיות הרפד

ע"מ להפיק מהחומרים הטובים מערכת ריפוד טובה, נדרשת עבודה מקצועית ע"י רפד מקצועי. יש חשיבות רבה לגזירה, תפירה, סוג התפר, סוג החוט, קיפול נכון של השוליים, שימוש באקרילן, סיכות ריפוד נכונות, מתיחה נכונה ועוד כיו"ב ידע מקצועי המבדיל בין ריפוד זול לריפוד סטנדרטי וריפוד איכותי.

שלום אשכנזי, מנהל שיווק לביא תעשיות רהיטים http://furniture.lavi.co.il/ | shalom@lavi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב