דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט לבית הכנסת 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 3004 פעמים ]

 

רכישת ריהוט לבית הכנסת הינו תהליך מורכב יחסית הדורש ידע והבנה בתחומים שונים. מטבעו של עולם, רבים מקרב אנשי הקהילה המטפלים בתהליך הרכישה, עוסקים בעניין בהתנדבות ומבלי ידע מוקדם בתחום.

כיצרן הוותיק והמוביל בתחום הריהוט לבתי כנסת, הן בארץ והן בעולם היהודי כולו, לקחנו על עצמנו לרכז עבורכם  מקצת הידע שנצבר במפעל במשך יובל שנים.

אנחנו מקווים שתמצאו כי המידע אכן שימושי ומועיל ויסייע בידכם בקבלת החלטות נכונות ומתאימות לקהילתכם. באם צברתם במהלך רכישת הריהוט תובנות ולקחים הרלוונטיים לכלל הצרכנים, העבירו אותם אלינו ונשמח לפרסמם כמסגרת זו.

למידע נוסף, הבהרות ותוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור.

 

  מי מקבל ההחלטות -  

התהליך שתעברו בדרככם לרכישת ריהוט בית הכנסת הינו מורכב ועלול להיות מתסכל,  שכן ההחלטות שמקבל כל אחד מאיתנו בנושאי העיצוב ונוחות הישיבה נגזרות  בסופו של דבר מהעדפות וטעמים אישיים. אנשים שונים יגיעו למסקנות שונות, וההתכנסות להסכמה קולקטיבית איננה פשוטה כלל ועיקר.  בכדי למנוע מחלוקות וכעסים במהלך הדרך,  רצוי כי תקבעו מראש מי הוא המוסמך מטעם הקהילה לקבל ההחלטות, ובאיזה אופן הן תתקבלנה.

א.      האופציה הפחות מועדפת הינה זו המשאירה את התהליך בידי הקהילה כולה, ומתבססת בעיקרה על "ספסל דוגמא" המוצב בבית הכנסת לצורך התרשמות וניסוי.  בהמשך נתייחס לסוגיית ה"ספסל דוגמא" ומה הן החסרונות בקבלת החלטות המבוססות בעיקר על גורם זה.

כך או כך, התייחסות רצינית לתהליך הרכישה מחייבת השקעה של זמן, לימוד, ובחינה מעמיקה של הדברים, וקשה לבצע זאת בפורום רחב של כלל חברי הקהילה.

ב.       הקמת וועדה ייעודית - מניסיוננו למדנו כי ועדה זו צריכה להיות מצומצמת מספיק (4-5 אנשים לכל היותר) על מנת שתוכל להתכנס ולפעול.  מאידך חשוב כי בהרכב הועדה יבואו לידי ביטוי יכולות, דעות וצרכים שונים של חברי הקהילה, כך שכאשר המלצות הועדה תובאנה בפני הציבור, הן תשקפנה את עמדת מרבית חברי הקהילה.  לעיתים מצטרף רב הקהילה כחבר בוועדה.

ג.        השארת ההחלטה בידי גורם חיצוני ( אדריכל, מעצב וכו') - הינה אופציה אפשרית אך גם לה מגבלות. מחד מדובר בודאי בבעלי מקצוע אשר להם ניסיון ויכולות מוכחות. סביר להניחו כי אנשי המקצוע יתרמו מניסיונם הנובע בין השאר מקשרי עבודה קודמים עם יצרני ריהוט שונים. כמו כן יסייעו בידכם לבחון ולהגדיר פרטים מקצועיים הקשורים לאיכות המוצרים ולעמידותם לאורך זמן.

מאידך, הכרות עמוקה עם אופי הקהילה וצרכיה, חיוניים ואף הכרחיים לצורך קבלת החלטות מושכלות . מידע זה מצוי בראש ובראשונה בידכם, ועל כן חשובה מעורבותכם  לאורך התהליך כולו, על שלביו השונים. חשוב כי נציגי הקהילה  ילמדו ויכירו את האלטרנטיבות השונות ויבחנו אותן אל מול צרכי הקהילה ויכולותיה.

כך או אחרת ?  חשוב לקבוע מראש את שיטת העבודה ולהתמיד בה עד לסיומו המוצלח של התהליך.

 

שלום אשכנזי, מנהל שיווק לביא תעשיות רהיטים http://furniture.lavi.co.il/ | shalom@lavi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב