דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלחמה הבאה והאימון האישי 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 929   [ נצפה 2488 פעמים ]

המלחמה הבאה?

  

עוצמתו של צבא תלוי רבות ביכולת מפקדיו. בחיבור זה יעשה שימוש  במונחים של צבא, מפקדים וחיילים, אך ניתן בנקל להעביר מושגים אלה למושגים של חינוך מורים ותלמידים, מפעל מנהלים ועובדים, כמו גם כוחות הביטחון ואנשי שטח. המפקדים יודעים שללא חיילים טובים , הסיכויים לנצח הם אפסיים. נכונה היא העובדה, שמפקדים טובים יודעים כיצד להפיק מחייליהם את המרב והמיטב. כיצד לאמן את החייל בכדי שיגיע ליכולת מרבית, בזמן הקצר ביותר. החיילים מבינים ( בשלב זה או אחר ) שחייהם נתונים ביד מפקדיהם, וללא משמעת ואימונים, הם לא יכולים לבצע את משימתם.

מפקדי כוחות וצבאות הבינו שבשדה הקרב המודרני, יש חשיבות רבה מאוד למיומנותו של חייל הבודד. אם במערכות העבר היתה חשיבות גדולה למספרם של החיילים, לגודל הכוח, לנפח האש המתגלגל לפנים, הרי היום מיומנותם של היחידות הקטנות, המיוחדות היא זאת שתכריע את גורל המערכה. פגיעה בנקודות תורפה, היא זאת שתכריע  את גורל המערכה כולה. נקודות אלה בד"כ מוסתרות מהאויב, מוסוות והגישה קשה אליהן. כוח גדול יוכל להגיע אליהן רק כאשר המערכה הוכרעה. לנקודות תורפה מאין אלה יוכלו להגיע היחידות המיוחדות. יחידות קטנות בעלות חיילות מובחרת, יכולת ניידות גבוהה ואמצעים מיוחדים. לדוגמא,  מספר תלמידים קטן,יצליח, בעזרת אמצעים ומשאבים מיוחדים, להגיע לתוצאות גבוהות יותר בלימודים  מאשר מסת התלמידים הגדולה.

חיילים, אנשי ביטחון,  תלמידים, עובדים וספורטאים יש הרבה.

 לוחמים טובים, מאבטחים טובים, תלמידים טובים, עובדים טובים וספורטאים טובים, יש פחות ! כל אחד יכול להיות תלמיד. לא כל אחד יכול להיות תלמיד טוב. יש המון העוסקים בספורט, אבל מעטים הם הספורטאים  האולימפיים ואלוף אולימפי יש רק אחד. כאשר פלה האגדי כבש שער במשחק כדורגל, כל ברזיל היתה אלופה וכאשר שוער הקבוצה ספג שער, המדינה היא זאת שהפסידה. מיומנותו של הלוחם הבודד...אותו שחקן כדורסל שקולע  3 נקודות, ומנצח את המשחק הקבוציתי ב 2 השניות האחרונות של המשחק, הם הלוחמים הבודדים [ כמובן שהם חלק מקבוצה, יחידה, צבא או מדינה, אבל...]

הלוחם [a1] הבודד.  שיפור יכולותיו של הלוחם הבודד.

השימוש בכלי לחימה, בקרב המודרני אינו דורש מיומנות גבוהה. שימוש ותפעול כלי נשק אינו מהווה משימה קשה במיוחד. כל אדם שעבר הכשרה בסיסית סבירה יוכל לעשות זאת ללא כל קושי. אולם היכולת להשתמש בכלי נשק אינה הופכת את המשתמש למיומן, או למקצוען. ההפך הוא הנכון- אוחז נשק כזה עלול להוות סכנה לעצמו ולסביבתו הקרובה. אנו מודעים לעובדה שבכדי להפוך 'משתמש בנשק' ל 'לוחם מיומן', הדרך ארוכה.

 THE DIFFERENCE BITWEEN USING A WEAPON AND USING DEADLY WEAPON

מזה שנים רבות אנו דנים בסוגיית האימון היבש כדרך לשיפור מיומנותו של הלוחם הבודד.

ההבנה וההכרה, בחשיבות האימון היבש הביאו את המאמנים והמדריכים לפתח שיטות אימון  שונות ומגוונות. מהן טובות וטובות יותר.

באימון היבש בכלי ירייה, אנחנו משפרים את היכולת הטכנית של היורה, עוסקים בכל  ה- 'מסביב ' , תפעול אקדח בסיסי, דריכה, כוונות, לחיצת הדק,  החלפת מחסניות עמידה אחיזה, כמו גם גוף מטרה, יציבה נכונה , תנועה נכונה  מחסות ועוד. היתרונות הם רבים מספור.

את החיסרון הגדול של האימון היבש לא ניתן להסתיר.  אין פגיעות במטרה. כל הפגיעות הן "בול", הכל A

הפער הגדול שבין הישגי המתאמן באימון היבש לבין הישגי המתאמן באימון הרטוב עדיין גדול מידי. מתאמנים, המדווחים על פגיעות טובות באימון היבש, מופתעים מאוד כאשר התוצאות באימון הרטוב אינן תואמות לתרגול ביבש.  היורה אינו נותן את דעתו על מקום פגיעת הכדור במהלך האימון היבש. דעתו נתונה לאחיזת האקדח, לדריכה נכונה, חיבור ידיים בזמן וכמובן, המהירות.

   מלחמתו של האדם הקדמון בחית הטרף, סביב בור המים, הפכה ללחימה של השבט כולו על שטחים שולטים. מאוחר יותר משנה לחימה זאת שוב את צורתה והופכת לצבא גדול, משוריון היטב ומגושם, עם כלים הנדסיים מתקדמים שהופכים את תושבי רומא לאימפריה הרומית.  בימי הביניים, משלימים האבירים את גלגולו הראשון של הלוחם, כשהם, לוחמים בודדים, מכריעים את מלחמות מלכיהם בקרבות כידונים אחד מול השני. גלגל הלוחמים  ממשיך להסתובב, כשצבאו של נפוליאון רומס את אירופה בהתנגשויות עצומות מול צבאות גדולים, התנגשויות ענק מתרחשות בשתי מלחמות עולם, ארטילריה, שיריון, מטוסים ואוניות. במלחמת ויאטנאם מתחיל הגלגל את סיבובו השני כאשר יחידות קטנות ומיוחדות מנהלות את המרדף אחרי מטרות אסטראטגיות שיכריעו את המלחמה. יחידות מיוחדות הן אלה שמכריעות את 2 המלחמות האחרונות בעירק.  כל זה היה אתמול.  מחר יהיה זה "הלוחם הבודד"  שילחם את המלחמה הבאה. הפעם המלחמה תהיה בחצר האחורית שלנו. 9/11 הביאה את המלחמה לחצר האחורית של כל אחר מאיתנו. מי יהיה הלוחם הבא? הנהג של ראש העיר? או המאבטח של בית הספר העירוני -

יהיה זה מי שיהיה, הוא חייב להיות מוכן.

 

 

                                                                            

 [a1]שדה הקרב משתנה , מחזיתות מוגדרים  לעבר החצר האחורית שלנו.

אבי לגמן


מאמן קליעה ומדריך ירי בכיר


סא"ל במיל


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב