דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חובה לקנות לפני שרוכשים נדלן ספר נדלן 

מאת    [ 27/06/2010 ]

מילים במאמר: 727   [ נצפה 5600 פעמים ]

עוברים דירה - טיפים

 

רוב עסקאות הנדל"ן בישראל מתרחשות בקיץ.התקופה בה יש לישראלים זמן לרכוש דירה,לחפש דירה ,למכור דירה ולעבור דירה.להלן מספר טיפים למי שעומד לבצע את אחד מהנ"ל שבדרך כלל היא העסקה הגדולה בחייו של כל אזרח ממוצע.

 

1.לא מומלץ לקחת משכנתא שההחזר שלה עומד על יותר מ25 אחוז מההכנסה המשפחתית.אם בני זוג משתכרים 20 אלף ש"ח נטו בחודש יהיה זה נבון לקחת משכנתא עד לסכום החזר חודשי של 5000 ש"ח.

2.כאשר אתה מחפש דירה לקניה או למכירה אין לפסול עזרתו של מתווך העשוי למצוא עבורך דירה במחיר טוב יותר ,לנהל משא ומתן עבורך בצורה מושכלת ולהצליח למכור את דירתך במחיר גבוה משחשבת שתוכל לקבל.עלותו של מתווך בדרך כלל תהיה גלומה בעסקה הטובה שישיג עבורך.

3.לפני שאתה רוכש דירה או שוכר דירה כדאי שתיגש לבקר בה ובסביבתה ביום בערב וגם בלילה.גן משחקים הצמוד לבניין מגוריך יכול להראות נפלא בשעות הבוקר כאשר בדמיונך אתה רואה את ילדיך משתעשעים לאור השמש אולם הוא גם יכול להפוך את שנתך לסיוט אם בני נוער נוהגים להתאסף שם ערב ערב.

 

4.שים לב למבנים ולעסקים בסביבת המגורים בה אתה מחפש דירה למגורים.הסופרמרקט הנחמד שנמצא צמוד לבניין שלך עשוי להיות נוח בגין קרבתו אולם עליך לזכור שאת הלחם וחלב עדין לא שולחם לסופר במייל אלא במשאיות מרעישות החל מהשעה 4 לפנות בוקר.

 

5.מומלץ לרכוש דירה שיש לך לפחות 40 אחוז מהמחיר שלה.כלומר אם יש בידך סכום של 400 אלף ש"ח כדאי לחפש דירה בסכום של כמיליון ש"ח אם אתה עומד בתנאים של טיפ מספר 1.

 

6.אם אתה רוכש בית חדש ומחוייב לבצע את העסקה עם עורך הדין של הקבלן אל תחסוך וקח את החוזה לעיון של עורך דין נוסף ובתשלום על מנת לבדוק שאין סעיפים מקפחים.במקרה זה תאלץ לשלם יותר לעורך דין אבל תמנע מעצמך עוגמת נפש ועלויות שהיום אתה יכול לחסוך תמורת כמה מאות שקלים.

 

7.בנקים למשכנתאות מציעים עסקאות שונות.סיור בין הבנקים לפני שאתה לוקח משכנתא יכולים לחסוך עבורך במהלך השנים עשרות אלפי שקלים של ריבית.אם אתה עושה סקר שווקים עבור מכשיר חשמלי של כמה אלפי שקלים אין סיבה שלא תעשה זאת עבור סכומים הגבוהים פי 10 ויותר.

 

8.כאשר אתה מבקש למכור דירה אל תחסוך .צבע אותה לפני ,פנה ריהוט מיותר העשוי להציג את הדירה כקטנה ,האר אותה בתאורה חזקה ובנוסף כדאי לדעת שמחקרים מראים כי דירות בהן היה ריח של אפייה בעת שבקרו לקוחות פוטנציאלים נמכרו מהר יותר מאחרות.

9.כאשר אתה מכין את הדירה שלך למכירה הכן גם את הסביבה.צביעת חדר המדרגות אפילו של הקומה שלך ,הוספת עציץ בחדר המדרגות או ניקיון החצר עשויים בהחלט להשפיע על הקונה הפוטנציאלי אין לך הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב ולכן עליך להכין גם את הסביבה למרות שזה עשוי להיות אל חשבונך.השקעה של כמה מאות שקלים יכולה להוסיף לערך דירתך אלפים ורבבות.

 

10.על המוכר והקונה לדעת כי אין להסתיר פגמים מהותיים.מוכר שלא יספר לקונה על דליפה מהגג או רטיבות מהקירות בחורף יוכל להיתבע על ידו בגין הסתרת מידע אם יוכל להוכיח כי המוכר ידע על הליקוי והסתירו.לקונה כדאי תמיד לשאול את המוכר על ליקויים שלא ראה ועל ידי כך יחייב את המוכר לספר לו על אלה.

 

צביקה ברגמן

 

צביקה ברגמן, איש עסקים, סופר ומו"ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ 30 ספרים, וביניהם רבי מכר כמו "מחסכון למיליון", "בורסה - פיצוח סודות השוק" ,"בורסה - ספר הזהב", "כסף - שיעורים בכסף ועסקים", "סודות שעשירים יודעים" ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים. פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר www.sodot.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב