דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העדר יכולת לניצול מיסי חוץ בגין הכנסות מדיבידנד וריבית שקוזזו מהפסדי הון בישראל 

מאת    [ 27/06/2010 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1549 פעמים ]

העדר יכולת לניצול מיסי חוץ בגין הכנסות מדיבידנד וריבית שקוזזו מהפסדי הון בישראל

סעיף 92(א)(4) לפקודה קובע כי במקרה בו היה לאדם הפסד הון במכירת נייר ערך בשנת המס בין אם בישראל או מחוץ לישראל, הפסד ההון יקוזז גם כנגד: (א) הכנסה מריבית או מדיבידנד ששולמו בשל אותו נייר ערך או (ב) כנגד הכנסה מריבית או דיבידנד בשל ניירות ערך אחרים ובלבד ששיעור המס החל על הריבית או הדיבידנד שקיבל אותו אדם לא עולה על 25%.

 

סעיף 92(א)(4) חל על קיזוז הפסד הון, בין אם נוצר בישראל או בחו"ל, דבר שיכול ליצור קושי לנישום בבואו לנצל את מיסי החוץ ששילם בגין ההכנסות מריבית ודיבידנד בחו"ל. כזכור, עודף זיכוי ממס זר שלא נוצל בשנת מס פלונית, ניתן להעברה ל- 5 השנים העוקבות בלבד, ורק כנגד הכנסות מחו"ל באותו סל. כך, במקרה בו קיים לנישום הכנסה מריבית או מדיבידנד מחוץ לישראל, ורווחים אלו מקוזזים כנגד הפסד הון במכירת נייר ערך, הרי שבשל המגבלות המפורטות לעיל, ייתכן ולא ניתן יהיה לנצל את מיסי החוץ ששולמו בגין הכנסות אלו בשנת המס או בשנים העוקבות. יחד עם זאת, במקרה בו ההכנסות מריבית או מדיבידנד מחוץ לישראל קוזזו מול הפסד הון ממכירת נייר ערך מחוץ לישראל, סעיף 205א(ב) מאפשר לנישום לנצל את עודף הזיכוי, אם נוצר, כנגד ההכנסה מהמקור שבגינו שולם המס בחו"ל ובנוסף גם כנגד ההכנסה מהמקור שכנגדו קוזז ההפסד. כך, לדעתנו, ניתן יהיה לנצל את עודף הזיכוי גם כנגד רווח הון שמקורו בחו"ל (אף רווח הון שאינו ממכירת ניירות ערך). נציין שסעיף 205א(ב) נועד לתת מענה לקיזוז הפסדים שמקורם בחו"ל לפי להוראות סעיף 29, אך אין מניעה ליישמו גם לעניין קיזוז הפסדים לפי סעיף 92(א)(4) (כפי שתוקן במסגרת תיקון 147).

נוסף על כך, סעיף 92(א)(4) אינו מאפשר לנישום בחירה באם לקזז או לא ואף מגביל את האפשרות לקזז הפסד הון כל שלא ניתן לקזז הפסד הון מול ריבית ודיבידנד החייבים בשיעורי מס גבוהים יותר מ- 25% (כדוגמת ריבית המתקבלת מחברה בידי בעל מניות מהותי בה). זאת, להבדיל מהמקרה של קיזוז הפסד לפי סעיף 28 לפקודה, שם הנישום יכול לבקש שלא לקזז את ההפסד מעסק או ממשלח יד בשנת המס כנגד רווח הון, ריבית או דיבידנד אם שיעור המס החל עליהם אינו עולה על 20%. כלומר, קיימת לנישום הפררוגטיבה שלא לקזז הפסד שנוצר לו בשנת המס (שאם היה רווח המס המשולם היה חייב בשיעור מס שולי), כנגד רווח הון, ריבית או דיבידנד ששיעורי המס עליהם נמוכים, אלא להעביר את ההפסד לשנים הבאות.

 

עו"ד אתי גורלי - הלמן, אתי נימנת על צוות המחלקה למיסוי בינלאומי, אתי מתמקדת בכל הקשור בהיבטים משפטיים הקשורים במיסוי בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב