דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תדמית יוצאי כוכב נולד 

מאת    [ 26/06/2010 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2326 פעמים ]

שוב החלה עונה חדשה של כוכב נולד, כבר 8 במספר וכנראה שעוד שנים רבות נזכה לראות את צביקה הדר מעביר דאחקות עם השופטים על אנשים חסרי חוש מודעות עצמית שבאים להבחן ולא מבינים למה צוחקים עליהם ואיך זה יכול להיות שהם לא עברו את האודישן,הרי הם שרים מדהים! כשאני רואה כזה אודישן אני תוהה איך בכל חייו של אותו בן אדם אף אחד לא ניגש אליו ואמר לו: " בן אדם, עזוב אותך משירה, רחמנות ..". אז הנה שוב אני אומר לעצמי שהשנה אני לא מתכוון לראות את התכנית הזו ושוב אני נופל בפח, מודע לחלוטין לעובדה שגם בסוף תכנית זו אני אשכח במהרה ממשתתפיה, שימהרו לבנות לעצמם אתרי תדמית וינסו בכל כוחם להישאר בתודעה ולהמשיך את הקריירה המוזיקלית שלהם בתעשיית המוזיקה בארץ. אבל האם אכן יוצאי כוכב נולד מצליחים במשימת בניית הקריירה לאחר התכנית? האם דרכם לאחר התכנית היא קלה או קשה יותר? מה באמת קורה לאלה מהם שהתחילו את המסע בכוכב נולד ומצאו עצמם מחוץ לתכנית כבר בתחילת הדרך, או אף באמצע המסע? אותם זמרים מתחילים תיפחו תקוות וחלמו בלבם על הסולו הגדול בגמר התכנית, סחפו איתם את משפחותיהם שהפסיקו במשך חודשים את כל פעילותיהם השגרתיות והפכו באהבה ואובססיביות להיות שגרירים, ומפיצי פליירים הקוראים לכולם להצביע לו, סחפו אחריהם עיר שלמה בה הם גרים ועוד עדת מעריצים שבנו לו אתרי תדמית ברשת האינטרנט וגולשים בהם ללא הפסקה.מה קורה לכל אלו שחלמו ולא הגיעו גם לחצי הגמר? האם יש בכוחם ויכולתם להרים קריירה מצליחה? הרי תדמיתם כעת הפכה מבעלי פוטנציאל להיות הכוכב הנולד הבא, לפליטים שנשרו מהתכנית. הם הופכים מיידית להיות מקוטלגים כ"לא רלוונטיים" והאם אין בנפילה המיידית הזו עוד בטרם בנו לעצמם קריירה ממשית יותר נזק מתועלת?

התשובה אינה פשוטה. משיחות עם לא מעט יוצאי כוכב נולד במשך השנים אני הגעתי לכמה מסקנות. הראשונה היא שלאחר הנפילה מהתכנית עוברת על כל אחד מהזמרים האלה אחת התקופות הנוראיות שעברו בחייהם. מול כלי התקשורת הם כולם מחייכים וזורקים משפטים אופטימיים על המשך הקריירה, אך בלבם הם שבורים ועוברים תהליך מאוד ארוך וקשה של החזרת הביטחון העצמי והאמונה שאכן זה יקרה להם. אותם אתרי תדמית שבנו להם מעריציהם ממשיכים להיות מתוחזקים ע"י המעריצים הנאמנים אך כמותם של הגולשים באתרים אלו רק הולכת ופוחתת עם הזמן. אותו זמר מצפה שיזמינו אותו להופעות בכל מקום והעובדה בשטח היא שזה לא קורה לכולם. אותם משתתפים שהגיעו לשלבים אחרונים כמו חצי הגמר והגמר אכן מוצאים את עצמם עובדים ומופיעים על כל במות הארץ במשך כל השנה, אך אלה מהם שנשרו מהתכנית בשלבים מוקדמים יותר מוצאים את עצמם נטולי הזמנות להופעות ועד שכבר כן מזמינים אותם אז רק במתנ"ס הקרוב לביתם ,שם ילדי כיתה ד' מוכנים להסתפק בחתימה שלהם עד להופעה הקרובה של הכוכבים הגדולים באמת בחג הקרוב.

ומה בדבר הדבר האמיתי? מה קורה להם כשהם ניגשים לחברות תקליטים בכדי שאלה ייצגו אותם ואת אלבומם הראשון?האם חברות התקליטים כיום מחבקות את אותם נושרים מוקדמים? התשובה לשאלה הזו הולכת ונעשית שלילית משנה לשנה. השוק מוצף ביוצאי כוכב נולד והרדיו לא ממהר לחבק אותם ואף להיפך. הם כבר מקוטלגים תחת הכותרת: "יוצאי כוכב נולד" וזו טבועה על מצחם כאות קין ומהווה מכשול בדרך לפלייליסט המיוחל. האם קיומם של אתרי תדמית לאותם אמנים עוזר? כנראה שכן, כי רק שם כנראה נוכל לשמוע את מיטב משיריהם.

אורי ויסמן
www.luminalweb.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב