דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה התרופות אשר כלולות בביטוח תרופות? 

מאת    [ 25/06/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 5365 פעמים ]

בימים אלו מתקיים מבצע מטעם חברות הביטוח אשר במסגרתו מוצע לכלל הציבור ביטוח תרופות במתכונת חדשה. מסלול זה, אשר כולל כיסוי עבור תרופות אשר אינן כלולות בסל שירותי הבריאות הממלכתי, הינו תוצר של מהלכי קופות החולים לצרכי מתן מענה לחברי הקופות לקבלת תרופות מצילות ומאריכות חיים אשר אינן כלולות בסל התרופות הממלכתי והגבלת המדינה על מהלך זה של קופות החולים.

כתוצאה ממהלכים אלו, קיימת כיום הזדמנות לכל תושב במדינה להצטרף ולרכוש כיסוי תרופות אשר אינן בסל במסגרת חברת ביטוח בתנאים טובים במיוחד, ללא הגבלה לגבי קופת החולים בה הוא חבר או רכישת שב"ן (שירותי בריאות נוספים) של קופת החולים לה הוא משתייך.

ביטוח תרופות - מושגי יסוד

ביטוח תרופות נותן מענה לתחום רחב של תרופות, אך גם כיסוי זה אינו ניתן עבור כל תרופה ותרופה אשר קיימת בשוק ולכל צורך. על מנת להבין מהו הטווח אשר מכוסה על ידי ביטוח תרופות הפרטי, יש להבין ראשית מספר מושגי יסוד:


    • סל התרופות הממלכתי - סל התרופות הממלכתי הוא כיסוי תרופות להן המדינה מתחייבת במסגרת סל שירותי הבריאות הממלכתי לו זכאי כל תושב במדינה באמצעות קופת החולים לבחירתו.
    • הטווית תרופות - הטווית תרופות הינה הצמדה של תרופה מסוימת למצב רפואי מסוים. סל התרופות הממלכתי כולל לא רק רשימה של תרופות מאושרות לשימוש על ידי קופות החולים אלא גם הטוויה לגבי תרופות אלו. מטבע הדברים, ייתכן כי תרופה מסוימת אמנם מאושרת לשימוש מסוים, אך אינה מאושרת לשימוש אחר.
    • ספר התרופות של ישראל - ספר התרופות מכיל רשימת תרופות והתוואיות לתרופות אלו אשר עברו תהליך אישור לשימוש בישראל. סל התרופות הממלכתי מהווה קבוצה חלקית מקרב התרופות וההטוויות המצויות בספר זה.
    • EMA, EMEA, FDA - כל מדינה מחזיקה ספר תרופות והטוויות מאושר לתושביה. FDA מהווה את ספר התרופות והמזון המאושר לשימוש בארה"ב, EMA או בשמו הנרדף EMEA מהווה את ספר התרופות וההטוויות המאושרים לשימוש באיחוד האירופאי. נוסף על אישורים אלו קיימים אישורים נוספים של מדינות נוספות כגון אנגליה או סקנדינביה.
    • תרופות יתום - תרופות יתום הינן תרופות המיועדות לטיפול במחלות נדירות מאד, לעתים הן אף מפותחות במיוחד עבור חולה מסוים.

ביטוח תרופות - כיסוי תרופות לדוגמה: מגדל פארם

על מנת לבחון מה הן התרופות המכוסות על ידי ביטוח תרופות פרטי, נבחן כיסוי תרופות המוצע על ידי חברת הביטוח מגדל במסגרת פוליסת הביטוח מגדל פארם:


    • תרופות אשר אינן כלולות בסל התרופות הממלכתי אך מאושרות לשימוש באחת מהמדינות הבאות: ישראל, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, האיחוד הארופאי, ניו זילנד, שוויץ, נורווגיה, איסלנד או שהייתה מאושרת בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי לפני מאי 2004. האישור לשימוש במקרה זה כולל לא רק את התרפוה עצמה אלא גם את הטווית התרופה, קרי מאושרת לשימוש לטיפול במצב הרפואי עבורו היא נדרשת.
    • תרופות אשר מאושרת לשימוש בארץ תחת הטוויה אחרת, ומאושרת לשימוש להטוויה הנדרשת באחת מן המדינות המערביות אשר נזכרו לעיל.
    • תרופות OFF LABEL - תרופות עבור ממחלת הסרטן (אונקולוגיות והמטו אונקולוגיות) אשר אושרו להטוויה מסוימת אך לא הנדרשת, אך נמצאות בהליכי ניסוי ואישור מתקדמים להטוויה הנדרשת.
    • תרופות מקבילות לאלו הקיימות בסל אך אינן מאושרות במסגרת סל הבריאות הממלכתי וקיימת לגביהן ההטוויה הנדרשת במסגרת ספר התרופות של ישראל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב