דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכוון פסנתרים - האיש המופקד על צלילי הפסנתר 

מאת    [ 24/06/2010 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 3411 פעמים ]

התו האחרון מהדהד באולם. הבמה חשוכה ורק אלומת אור עגולה שוטפת אותה באור עז. במרכז האור, פסנתר שחור ומבריק. על הדרגש, מול הקלידים הדקים, יושבת פסנתרנית. עיניה עצומות, ואצבעותיה נחות על הקלידים. הצליל מתפוגג והקסם משחרר את אחיזתו בקהל. כמו גל אימתני, פורצות מחיאות הכפיים וממלאות את האולם, מהדהדות מקיר לקיר, באפקט אקוסטי מרשים. מחר, במדור התרבות של העיתון, הביקורות יהללו וישבחו את הקונצרט המופלא.

אבל יש איש אחד שיקרא את הביקורת בגאווה, אותה הרוויח ביושר למרות שהוא עצמו אינו מוזכר בה. הסיבה לכך, היא שעבורו מתחיל הקונצרט זמן רב בטרם מתנגן התו הראשון. זהו מכוון פסנתרים - האיש אשר דואג כי תחת ידי הנגן, יתעורר הפסנתר לחיים ויגיב בדיוק מושלם לאצבעותיו, תוך הפקת צליל מדויק ונקי. הבה נחזור אחורה בזמן, בטרם התחיל הקונצרט, בטרם הקהל הנלהב אף יצא מן הבית. אפילו לפני כן.

כיוון פסנתרים הינו מקצוע המשלב חוש טכני, כישרון מוזיקלי וניסיון רב; שכן כפי שאין שני פסנתרנים זהים, בסופו של דבר, כל פסנתר שונה ממשנהו והוא מפיק צליל ייחודי משלו. ‎על מנת להבטיח את איכות הצליל של הפסנתר, יש לבצע כיוון פסנתרים לפחות פעם שנה. לעתים מתעורר הצורך לבצע כיוון לעתים קרובות יותר, כמו במצבים בהם משונע הפסנתר ממקומו או כאשר נדרשת רמה גבוהה במיוחד של איכות ודיוק של הצליל. אוזנו של הנגן או מכוון הפסנתרים המקצועיים יכולה לקלוט גם את השינויים הקלים ביותר, זמן רב בטרם יחוש האדם הממוצע בצרימה כלשהי.

כיוון פסנתרים מורכב ממספר פעולות וטיפולים בחלקי הפסנתר אשר אחראים על הפקת הצליל: מיתרי הפסנתר נמתחים לדרגה המדויקת לכל אחד מהם. במהלך הטיפול השנתי? מבוצעות לעתים פעולות נוספות, כגון כיוון מכני של המנגנון? - "רגולציה", טיפול בפטישים לאיזון גוון הצליל "אינטונציה" ועוד?. מידת הצורך נקבעת לפי דיוק הצלילים השונים, אך גם לפי צרכיו האישיים של הנגן ולפי גוון הצליל המועדף.

עם זאת ועוד, כיוון פסנתרים נותר והיה הדבר הכי חשוב עבור הופעה טובה ומוצלחת. האיכות נמדדת בכמה פרמטרים כאמור מעבר להופעה של האומן על הבמה. מאחורי כל פסנתרן טוב, עומד צוות של מכוון פסנתרים, אנשי מקצוע שמתמחים בהובלת פסנתרים, אנשי סאונד, תאורנים, במאי ומפיק.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב