דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיהוי תבניות כשל בשוק 

מאת    [ 23/06/2010 ]

מילים במאמר: 908   [ נצפה 3632 פעמים ]

באיזה צד של השוק אתה נמצא?  

   בצד החכם או בצד הטיפש? אנליסט שלמה קופר מסביר כיצד להישמר ממלכודות שסוחר מקצועי מזהה בלא קושי וכיצד לסחור בצד החכם של השוק אחד הנושאים החמים בעולם המסחר היום הוא זיהוי תבניות כשל. המונח "תבנית כשל" מתייחס  לתבנית טכנית מקטגוריית תבניות ההמשך ותבניות היפוך המגמה. כל סוחר מכיר תבניות המלמדות על המשך המגמה הראשית כגון "כוס וידית", ותבניות היפוך המלמדות על סיום המגמה כגון "ראש וכתפיים".
תבנית הכשל מאפשרת לנו לזהות בדיוק את אותן תבניות דמה, שרק נראות כמו תבניות המשך או תבניות היפוך ומושכות אליהן "כסף טיפש".  

 תבנית כשל לתבניות המשך    

תבנית זו מופיעה לאחר מגמה חזקה, ברורה ויציבה, המתנהלת זה זמן רב. לקראת סיומה של המגמה תש כוחו של הצד השולט בשוק, בין שמדובר בקונים ובין שמדובר במוכרים.  כאשר השוק נמצא בשלב האחרון של המגמה, רגע לפני היפוכה והעברת השרביט לצד השני, אנו נראה תבניות המשך קלאסיות כגון "כוס וידית" או "משולש שורי מתכנס". מטרת התבנית היא למשוך את "הכסף הטיפש" למלכודת דובים קלאסית. סוחר מקצועי, מתוחכם ובעל ניסיון, ידע לזהות תבניות אלה כתבניות המועדות לכישלון ויחמוק מהן באלגנטיות. כפי שנראה להלן יש פרמטרים ברורים ומפורשים המלמדים  כי תבניות אלה נידונו מראש לכישלון. במאמר זה נבחן את הדינמיקה של תבניות אלו, ונלמד על תבנית הקרויה תבנית 2B High/Low.

  תבנית כשל לתבניות היפוך מגמה    

גם תבנית זו מופיעה לאחר מגמה חזקה למעלה או למטה, המתנהלת זה זמן רב. בשלב מסוים הצד השולט במגמה "ייקח אוויר" כדי להיערך לשלב הבא של המגמה. תבניות המחיר ייצרו בשלב זה תבניות קלאסיות להיפוך מגמה, כגון תבנית "ראש וכתפיים". ואולם, למעשה, מדובר רק במנוחה קצרה של הדובים או השוורים. הללו מתכוננים להמשיך בסערה בכיוון המגמה הראשית. מטרת תבנית ההיפוך שנוצרה היא למשוך "כסף טיפש" ולגרום לו לחשוב שהמגמה התהפכה, רגע לפני שהיא ממשיכה בכיוונה המקורי. סוחר מקצועי ובעל ניסיון ידע לזהות תבניות אלו כתבניות המועדות לכישלון וימתין לרגע שבו המגמה תמשיך בכיוונה הראשי. ארחיב את הדיון בנושא במאמרי הבא.   תבנית 2B High/Low     אחת מתבניות ההיפוך החזקות ביותר היא תבנית הקרויה 2B High/Low. תבנית זו עוקבת אחרי מגמה ברורה ויציבה שנבנית בגרף המניה או בגרף השוק, מזהה ומנצלת תהליך כשל שבו נראה כי המגמה נמשכת, אך היא למעשה עומדת לקראת סיום והיפוך. תבנית זו היא וריאציה על תבנית של פסגה כפולה ותחתית כפולה. היא מצביעה על מצבים שבהם הדובים או השוורים חלשים מאוד לאחר תנועה חזקה עם המגמה, ומכניסים בסופה את "הכסף הטיפש" כדי לממש את הרווחים שהצטברו עם התקדמות המגמה. מי שמצטרף אחרון למגמה, הוא שמממן את רווחי המגמה לסוחרים שזיהו אותה מבעוד מועד. האחרונים להיכנס למגמה, רגע לפני שהיא באה אל סיומה, מובלים שלא בידיעתם למלכודות דובים  או למלכודות שוורים.  מטרת התבנית

 1. התבנית מצביעה על מלכודת דובים ועל מלכודת שוורים מבעוד מועד, ועם התהוותה יימנע סוחר מיומן מלהיכנס לטרייד חדש בכיוון המגמה, רגע לפני סיומה.  
2. התבנית מאפשרת טריידים של היפוך מגמה קרוב מאוד לנקודת ההיפוך.
3. סוחר מקצועי שכבר מנהל כמה עסקאות שנפתחו בעת שהמגמה הראשית הייתה בעיצומה, יגביר את עירנותו עם איתור התבנית ויקרב את נקודות הסטופ שלו כדי להגדיל עוד יותר את הרווח שלו.  

 סיכוי/סיכון    

בתבנית זו הסיכוי גבוה והסיכון נמוך, ועל כן היא משמשת רבות את הסוחרים המקצועיים. 

  דינמיקת התבנית    

התבנית מתקיימת כאשר המחירים מגיעים לשיא חדש או לשפל חדש בהמשך למגמה הראשית. לאחר מכן, הם נסוגים אחורה לתיקון בריא. לאחר הנסיגה, המחירים מנסים "לעשות ריטסט" לשיא או לשפל האחרון. מחיר המניה מצליח להגיע לשיא או לשפל חדשים, ונראה כי המגמה הראשית נמצאת בעיצומה. אך המומנטום שלה נמוך ו"הכסף הטיפש" הוא שמזרים חמצן לנשימתה האחרונה של המגמה. המחירים אינם מצליחים להתבסס מעל השיא האחרון או השפל האחרון, נסוגים מיד ומאותתים כי השיא או השפל האחרונים נכשלו. תבנית זו מאפשרת לזהות היטב היפוך מגמה בשלבים המוקדמים שלו, ואפשר לראותה בכל יום מסחר בתצורות תוך-יומיות
על הגרף או בתצורות על הגרף היומי. משום כך, היא משמשת את סוחר היום ואת סוחר הסווינג גם יחד.  

כללים 2B High     השוק במגמת עלייה ומגיע לשיא חדש לאחר כ-20 נרות. השוק מתקן במשך 5-8 נרות, ולאחר התיקון השוק מנסה להיסחר במחירים גבוהים מן השיא האחרון בנר הקרוי "נר פריצה" (או "עמודת פריצה"). לנר הפריצה לא תהיה המשכיות, המומנטום ייחלש והקונים ייעלמו. חיש מהר המחיר צונח אל מתחת לנמוך של נר הפריצה ומשלים את תצורת2B High. נוצר אפוא איתות למסחר בכיוון מטה. הסטופ יוצב מעל לגבוה האחרון.  

לדוגמה על השוק לחץ כאן

כללים 2B Bottom    

 השוק במגמת ירידה ומגיע לשפל חדש לאחר כ-20 נרות. השוק מתקן במשך 5-8 נרות, ולאחר התיקון השוק מנסה להיסחר במחירים נמוכים מן השפל האחרון בנר הקרוי "נר שבירה" (או "עמודת שבירה"). לנר השבירה לא תהיה המשכיות, המומנטום ייחלש והמוכרים ייעלמו. חיש מהר המחיר עולה אל מעל לגבוה של נר השבירה ומשלים את תצורת2B Bottom. נוצר אפוא איתות למסחר בכיוון מעלה. הסטופ יוצב מתחת לנמוך האחרון  

לדוגמה לחץ כאן

 הערות  

  1.    גל הירידות האחרון, המייצר את השפל החדש, ימנה בדרך כלל יותר נרות מגל הירידות הראשון (נכון גם למגמת עלייה). תופעה זו מרמזת על היחלשות המומנטום ועל ירידה בכוחו של הצד השולט בשוק.
2.    מחזורי המסחר המייצרים את גל הירידות האחרון יהיו נמוכים ממחזורי המסחר שבגל הראשון. הירידה במחזורי המסחר היא עד נוסף להיחלשות המומנטום.
3.    חשוב לזכור כי מומנטום הולך ונחלש אין פירושו התהפכות המומנטום וכי סוחר מקצועי בודק בראש ובראשונה את המחיר של המניה או השוק. אזור היפוך המגמה הוא אזור "עצבני" מאוד ופעמים רבות המחיר יחזור אחורה פעמים אחדות ויפעיל פקודות בכיוון המגמה

 

בהצלחה

לדיון בנושאי התבנית בכלל ובנושאי מסחר הנכם מוזמנים לקהילת Tradenet

שלמה קופר, אנליסט בכיר בחברת טריידנט, סוחר יומי בבורסת הוול-סטריט, מרצה למסחר יומי, וכותב מאמרים בנושאי כלכלה ומסחר לעיתונים ולאתרי אינטרנט מובילים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב