דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יריד תעסוקה 

מאת    [ 23/06/2010 ]

מילים במאמר: 906   [ נצפה 3140 פעמים ]

                                                      

ירידי התעסוקה הפכו בשנים האחרונות למאד פופולאריים במוסדות האקדמיים. הסיבות לכך הן מגוונות וכוללות בין היתר את הצורך לספק ל-סטודנטים ולבוגרים פורמט שיפגיש אותם עם חברות מובילות פנים מול פנים ויאיץ עבורם את הדרך למציאת עבודה טובה במהלך התואר או בסיומו.

 אם בעבר סטודנטים עבדו בעבודות זמניות במהלך לימודיהם , כיום המצב שונה. סטודנטים רבים מעדיפים להשתלב בתעשייה או בחברות שונות כבר בשנה השנייה שלהם לתואר על מנת להבטיח לעצמם משרה עם סיום הלימודים. זו הסיבה שמשרדי ההכוון התעסוקתי במוסדות הלימוד הפכו למקור מרכזי בחיפוש אחרי עבודה ,כאשר ירידי התעסוקה משלימים את החיפוש. ישנם מוסדות אקדמיים המקיימים ירידי תעסוקה כמה פעמים בשנה בעלות כוללת של עשרות אלפי שקלים. בחלקם הגדול החברות הנמצאות ביריד משתתפות ללא עלות פרסום.  למרות העלויות הגבוהות שנושאים עליהם המוסדות,  מעדיפים בתי הספר לא לוותר על היריד, משום שהוא מהווה חלק מהשירות שניתן לסטודנט ולעיתים קרובות מרכזי הרישום נתקלים במתעניינים ב-לימודים הבוחרים היכן ילמדו על פי יכולתו של המוסד האקדמי לתת מענה תעסוקתי.

 

יחידת ההכוון התעסוקתי בדיקאנט הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, מארחת, פעמיים בשנה, במסגרת יריד התעסוקה בקמפוס, מגוון רחב של חברות ומעסיקים המבקשים לגייס לשורותיהם סטודנטים ובוגרים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. החברות המשתתפות בירידי התעסוקה בעלות אוריינטציה טכנולוגית, כלכלית, ניהולית, חברתית ורפואית. בין החברות  ניתן למצוא את אינטל, שירותי בריאות כללית, הסוכנות היהודית, מיקרוסופט, פרוקטר אנד גמבל, טבע, רוש, כי"ל, משרד החינוך ועוד. 

חברות מציעות משרות ותפקידים ממגוון תחומי הידע הנלמדים באוניברסיטה כגון: הוראה, הדרכה, שיווק, כלכלה, ניהול, עובדים סוציאליים, מהנדסים על כל גוניהם, מדעי החיים ועוד. המשרות המוצעות הן לסטודנטים (משרת סטודנט) והן לבוגרים.

ביחידה להכוון תעסוקתי בבן גוריון מספרים, כי השתתפות החברות ביריד התעסוקה מאפשרת להן לגייס לשירותיהן כוח עבודה פוטנציאלי, איכותי, מקצועי ויצירתי בעלות גיוס נמוכה, חשיפה מהירה לקהלי יעד פוטנציאליים ואיכותיים, העלאת המודעות וחיזוק התדמית  וכן מיצוב כארגון מוביל בקרב הסטודנטים והבוגרים.

ב-מכללות להנדסה ולטכנולוגיה החיבור של הסטודנטים לתעשייה הוא מאד חשוב ולכן יריד תעסוקה מהווה נדבך אחד מתוך כלל הפעילויות שמקיימים המוסדות במטרה לסייע לסטודנטים ולבוגרים להשתלב בתעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה. המכללה האקדמית להנדסה בירושלים תקיים יריד תעסוקה גדול בחודש יוני השנה.

ביריד משתתפות חברות גדולות והמובילות במדינת ישראל, שלהן קשר הדוק עם המכללה כגון: אינטל וטבע. בנוסף, משלבת המכללה ביריד גם חברות כ"א המתמחות בהשמת עובדי היי-טק שביניהן: "חבר הון אנושי", שילוב וכן מרכז התעסוקה של עיריית ירושלים.

דנית וקסלר, מנהלת קשרי אקדמיה – תעשייה במכללה האקדמית להנדסה ירושלים מספרת כי, "ליריד מוזמנים כלל הסטודנטים והבוגרים של המכללה. מגיעים אליו הן סטודנטים בשנים המתקדמות המחפשים תעסוקה בתחום והן סטודנטים בשנים א' וב' שמעוניינים לרכוש ניסיון בתחום ההנדסה כבר במהלך הלימודים. זו הזדמנות מצוינת לבוגרים למצוא תעסוקה בתחום ההנדסה, אמנם חלקם של הבוגרים ביריד קטן יותר זאת כיוון ש 86% מן הבוגרים של המכללה כבר עובדים כיום בחברות ההיי-טק ואנו ממשיכים לסייע לבוגרים שטרם השתלבו בתחום. ליריד הוזמנו חברות אשר מציעות משרות בתחום ההנדסה בהתאם למקצועות הנלמדים אצלנו, החל מתחום של הנדסת תעשייה וניהול, אלקטרוניקה, חומרים מתקדמים וכלה בהנדסת תוכנה. השנה נציע גם משרות המתאימות לסטודנטים הלומדים במחלקה החדשה והייחודית שנפתחה אצלנו - הנדסה פרמצבטית".

לסיכום, אומרת וקסלר, כי "כדאי לחברות להציע משרות מכמה סיבות. ראשית, מעבר לאפשרות לקבל בפרק זמן קצר מספר רחב של קורות חיים, יש לחברות הזדמנות לפגוש באופן פרונטאלי את הסטודנטים והבוגרים ולבצע כבר במהלך היריד את הבדיקה הראשונית. שנית, אנו לא דורשים תשלום עבור הקמת דוכן ביריד. חשוב לנו לחשוף את הסטודנטים והבוגרים שלנו למגוון רחב ולמספר רב ככל הניתן של משרות ולכן המכללה נושאת על עצמה בכל עלויות היריד".

המסלול האקדמי המכללה למנהל מקיים יריד תעסוקה גדול כבר שנה חמישית וזאת כחלק ממרתון בנושא ניהול וקריירה בן שלושה ימים. הסטודנטים והבוגרים יגיעו ליריד כשבידם קורות חייהם, אותם יוכלו להגיש למגוון רחב של חברות מן המגזר הפרטי והעסקי: בהן  אינטל, Rrsal  , One1 , בנק הפועלים,  בנק מזרחי טפחות, ויזה כאל, לאומי קארד,  מטריקס  קפיטל מרקטס,  גיזה אבן חן,  הראל פיננסים, ERN , מרץ השקעות,  צה"ל מדור גיוס לקבע,  משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר,  איקאה, בזק, מקדונלדס ועוד.

 

הסטודנטים והבוגרים יגיעו ליריד כשבידם קורות חייהם, אותם יוכלו להגיש למגוון רחב של חברות מן המגזר הפרטי והעסקי: בהן  אינטל, Rrsal  , One1 , בנק הפועלים,  בנק מזרחי טפחות, ויזה כאל, לאומי קארד,  מטריקס  קפיטל מרקטס,  גיזה אבן חן,  הראל פיננסים, ERN , מרץ השקעות,  צה"ל מדור גיוס לקבע,  משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר,  איקאה, בזק, מקדונלדס ועוד.במסגרת המרתון  יוצעו  לנוכחים כלים להכנתם לשוק העבודה, על ידי מגוון הרצאות מקצועיות.

דקלה בר אילן, מנהלת ההכוון התעסוקתי של המסלול האקדמי המכללה למינהל מונה את היתרונות של יריד תעסוקה. "למרות שאנו חיים בעולם אינטרנט, יש ערך רב ליריד בו מתאפשרת פגישה פנים-מול-פנים:  היריד מאפשר להיפגש ישירות עם נציגי החברה, ללמוד יותר על התרבות הארגונית בחברה, איך החברה מתייחסת לעובדיה, מסתבר שה"סמול טוק" הוא  חשוב מאד, ויותר מכך, נציגי החברות יכולות להתרשם  מכל אחד ואחד שמגיש קורות חיים ולבחור אם יזומן לראיון המשך במשרדי החברה".

 

 

ilimudim  הוא אתר לימודים המכיל את האינדקס הגדול ביותר של מוסודת לימוד, מסלולי לימוד, כתבות על לימודים וקריירה, פורומים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב