דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע נכשלים במבחן השליטה המעשי באופנוע ? 

מאת    [ 22/06/2010 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 3928 פעמים ]

  מבחן השליטה לאופנוע במגרש כולל ביצוע ארבעה תרגילי שליטה: שמיניות, סלאלום, נסיעה איטית בקו ישר ועצירת חירום. מרבית התלמידים מבצעים אותם כהלכה  אך לפעמים קורה שהתלמיד נכשל בטסט. התגובות למשל להורדת רגל בשמיניות הן רבות ונשמעות בד"כ כך: "אני לא יודע מה קרה לי", "אף פעם לא הורדתי רגל", "לפני הטסט הכל היה בסדר" , "אולי זה מזל רע או שהקטנוע לא בסדר" ועוד ...   אז מה קורה בטסט - מדוע אנו נכשלים?   1)    הימור ידוע מראש התלמיד ניגש למבחן לא מוכן מספיק, הוא ניגש מוכן ב –  80%-90% וביום הטסט הוא מאבד כ – 30% עקב ההתרגשות, יוצא מכך שהתלמיד יצא לטסט ברמה של  50% ומכאן, ההימור ידוע מראש.   2)    חוסר ריכוז התלמיד אינו מתרכז בזמן הטסט בדברים החשובים שהם : תרגיל שמיניות הכולל אלכסון לא מפותל, הצמדות לקו המסגרת במהירות נכונה ושמירה על שליטה בתרגיל הנסיעה האיטית. כולם מביטים בו בזמן המבחן, התלמידים אשר עומדים מסביב, המורה הניצב בסמוך וכמובן הבוחן. כל אלו מסיחים את דעתו של הנבחן ומחשבות שליליות עולות בו כגון: "מה יקבע הבוחן, מה יגידו שאר התלמידים, מה יהיה אם אוריד רגל" ואז הוא באמת מוריד רגל וכמובן נכשל. לכן בעת המבחן יש להתרכז אך ורק בתרגילי השליטה ולהתעלם לחלוטין מכל הגירויים אשר מסביב.   3) שיקול דעתו של הבוחן לפעמים נדמה לתלמיד כי ביצע את כל התרגילים בצורה מושלמת, הוא לא הוריד רגל בשמיניות, לא עבר את קווי המסגרת, ביצע נסיעה איטית בקו ישר ועצר יפה בעצירת החירום ולמרות זאת הוא נכשל. ובכן הבוחן רואה את הדברים אחרת ומבחין שעדיין אין לתלמיד שליטה מספיקה. הכידון אינו מסתובב באופן רציף, הקטנוע רועד והגוף מתפתל בכדי להימנע מנפילה. בשביל התלמיד הכול היה בסדר אך עבור הבוחן הוא עדיין אינו שולט בכלי ועליו להשלים את החסר. לכן כדאי שתלמדו עוד קצת, תרכשו מיומנות ובפעם הבאה תעברו בקלות את הטסט. לסיכום אני ממליץ שהכי חשוב זה לגשת לטסט מוכנים. אל תאמרו "ניקח שיעור לפני הטסט ויהיה בסדר" כי השיעור לפני הטסט הוא שיעור חימום להקטנת ההתרגשות, הוא שיעור של חזרה כללית על מה שנלמד. הוא בשום פנים ואופן לא שיעור לימוד או השלמת החסר. זכרו כי בכדי לעבור טסט חד פעמי בהצלחה דרושה מיומנות ביצוע  שמושגת בתרגול ורק תרגול, למדו לפני הטסט ולא אחריו. ואם נכשלתם אל תגידו- "הבוחן לא בסדר, המורה לא בסדר, כולם לא בסדר" הבוחן הוא הקובע אם עברתם או לא, הוא המחליט ורושם את הערותיו, זה המקצוע שלו (האמינו לי שאין ברצונו להכשיל אתכם בכוונה) אז קצת סבלנות תלמידים יקרים, נחכה לבוחן שייתן את התשובות לטוב או לרע וזכרו שאם עברתם אני שמח מאוד בשמחתכם.     בהצלחה בטסט ונהיגה בטוחה אמנון מנהל בית ספר לנהיגה "אמנון אופנועים" לתגובות: 0505-345959 Amnon12345@bezeqint.net

אמנון רחביה מנהל בית הספר לנהיגה "אמנון" בתל אביב. http://www.amnon-no1.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב