דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שנאת אחים בקרב החרדים - האם זה החינוך הנכון לילדיהם 

מאת    [ 21/06/2010 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 2218 פעמים ]

שנאת אחים בקרב החרדים – האם זה החינוך הנכון לילדיהם

בעתירה לבג"ץ נפסק כי ילדי האשכנזים ילמדו עם ילדי הספרדים ולא תהיה שנאת אחים בקרב החרדים ואז יצאו להפגין מאה אלף חרדים בשם התורה באי הסכמה לקיים את פסק הדין של בג"ץ. ההורים המסרבים לקיים את פסק הדין הלכו בגאווה לכלא מתוך טענה שזכו לקיים דבר תורה. חצרות הרבנים התאחדו והלהימו את הקהל החרדי נגד קיום פסקי דין של בית המשפט העליון. האם זו באמת דרכה של התורה ?

האם נתנו הרבנים את דעתם להכשר להתפרצות שנאת אחים שיצרו - האם נתנו הרבנים את דעתם שיתכן ולא את הכל הם מבינים - האם נתנו הרבנים את דעתם שיד הקב"ה בדבר והם נלחמים נגדו - האם נתנו הרבנים את דעתם  למצווה "ואהבת לרעיך כמוך"  שמאה אלף מפגינים אינם מקיימים אותה. מאה אלף מפגינים מתלהמים בכוחניות מכוערת עטופה בשירים וריקודים ועוד טוענים שזה בשם התורה. את שנאתם הפנימית הם נלחמים לעגן בחינוך החרדי לילדיהם. שומו שמיים מה גדול פספוסם.

התורה אינה מצווה אף לא פעם אחת להתלהם בכוחניות מכוערת. נהפוך הוא, התורה מספרת על דוגמאות של מתלהמים כמו קורח ועדתו שנבלעו באדמה. התורה מלמדת לפעול בשיקול דעת, בכבוד, בצורה יפה, באהבה ולהילחם בעוז רק נגד אויבים הבאים להרגנו ולא אחד נגד השני. אין שום פסוק תומך בתורה שבשמה מתיימרים מאה אלף מפגינים לבעוט בחוקי המשפט, נהפוך הוא "שופטים ושוטרים תשים לך" נאמר. האם אתם מודעים לכך שלפי המסורת חורבן הבית השני וירושלים בידי הרומאים היו תוצאה של שנאת חינם - שנאה ללא סיבה בין היהודים לבין עצמם.

מדוע התורה חשובה לעם היהודי?

התורה חשובה לעם ישראל אך כמובן שעם ישראל מפרש את התורה בדרכים שונות, רבנים מפרשים את התורה באופן שונה ומגדירים את התורה המעשית כקבלה. לבני האדם יהיה נפלא אם יוציאו טוב מהתורה, אך כול דפוס התנהגות מתלהם ופרשנותו בכוח התורה זו שלילה. בני האדם נפגשים לעשייה בקבוצות ובחברותות שונות, ברמות, בהבנות ובעשיות שונות והשימוש בתורה לצורך כפיה הוא מעשה שלילי. התורה יפה. מי שמפרש אותה באופן שלילי הוא שלילי ומי שמפרש אותה בצורה חיובית הוא חיובי. מי שעושה מעשים שליליים הוא שלילי ומפספס את חייו. אשרי האיש העושה מעשים טובים ומשתמש בתורה רק בטוב ונתינה. רבים האנשים הסוחרים  בתורה ומפספסים בגדול. התורה היא אור גדול כמו שמש לעם ישראל, היא ספר החוקים והמשמעת של עם ישראל, אך כמובן שבני האדם נוטים להאמין באמונות טפלות, בשטויות, בפרושים שונים ומתן כוח לפספוסים הוא פספוס גדול. 

התנהגות מנהיגים

מנהיגים המתמודדים עם אוכלוסיה לא מכוונת נדרשים להיות מאוד מכוונים, מכבדים וזהירים מתוך הבנה שיש לכבד את בחירתה ודרך התנהלותה של אוכלוסיה הנוהגת בדפוס התנהגותי לא בריא, כי גם ככה הם מסכנים את עצמם בהתנהגותם השלילית ורק בדרך זו אפשר לפתוח את הקשבתם לאפשרות אחרת. רוב האנשים נמצאים רוב הזמן בוויכוחים. הם אינם מקבלים את המציאות אלא מתווכחים ורבים עם מה שקורה. חשוב להבין שהכעס המתפרץ ממאה אלף חרדים מפגינים נובע מאותם דברים שאינם מסתדרים מכיוון שדפוס התנהגותם אינו מכוון נכון. במקום להתווכח עם המציאות המכוונת בידי שמיים, יש לפעול בדרך אחרת והיא להגיע למו"מ טוב יותר בכיבוד הצד השני מבלי לצפות שהצד השני יתנהג כרצוני ולמקד את הבעיה כי הפתרון תמיד נמצא בתוך הבעיה.

 

בברכה דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים http://www.orientation4success.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב