דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטהרי מים תת כיורים - כיצד זה העובד? 

מאת    [ 21/06/2010 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 3195 פעמים ]

אין זה סוד גדול שאיכות המים בישראל משאירה מקום לשאוף ליותר. בשביל זה לא צריך לקרוא מאמרים מלומדים אלא מספיק לקחת שלוק מהמים בברז. המשמעות היא שכל אחד מאיתנו צריך למצוא את הדרך שלו לנקות את המים. יש כאלו המעדיפים לקנות בקבוקי מים או להעמיד בר מים של מי עדן בבית. זו לא השיטה הטובה ביותר במונחים של איכות הסביבה, חוץ מזה זה די מציק לחזור מקניות בכל שבוע עם ארגזי מים. המצב עם בר המים אינו שונה בהרבה, צריך להזמין מיכל כפעמיים בחודש.

חוסר הנוחות שבשימוש במים מינרלים קנויים מביאים את האנשים לחפש מתקני מים עם מטהרי מים תת כיורים שיהפכו את המים של הברז לבריאים יותר. גם בתחום זה ישנן לא מעט מערכות הכוללות 3 פילטרים, 4 פילטרים או מערכות מורכבות במיוחד הפועלות על אוסמוזה או אוסמוזה הפוכה. היתרון הגדול של מטהרי מים תת כיורים אלה זה שאספקת המים הנקיים אינה מופסקת. כל עוד יהיו מים בברז, אספקת המים הנקיים לא תסתיים. למי שחושש שהוא הולך גם לשטוף כלים במים הללו, אין לכם ממה לחשוש כי יש למעשה שני ברזים: ברז מים רגילים, המיועדים לניקיון ולשטיפה, וברז מים נקיים המיועדים לשתייה ולבישול. הנוחות הרבה שמספקים מטהרי מים תגרום לכך שתשתמשו במים נקיים במקומות בהם התפשרתם קודם. כך למשל, מי מבשל תפוח אדמה במים מינרלים? מי מחכה שקנקנן בריטה יתמלא כדי למלא סיר עם מרק? קרוב לודאי שאף אחד.

אוסמוזה הפוכה

מהותו של תהליך האוסמוזה הוא במעבר מים ממיכל אחד למיכל אחר במטרה להשוות את ריכוזי החומר. כדי להניע את תהליך האוסמוזה ההפוכה מפעילים לחץ נגדי ללחץ האוסמוטי במיכל המים הלא מטוהרים. במלים אחרות, המיכל שמכיל את המים שלפני הטיהור מאפשר יציאה של המים הטהורים בלבד, שמגיעים למיכל המים הנקיים. מיכל המים הנקיים מחובר לברז של מי השתייה בכיור הביתי.

לפני שהמים מגיעים לטיהור באמצעות אוסמוזה הפוכה, הם עוברים ניקוי גס באמצעות פילטר פחמים. גם פילטר זה הוא חלק מהמערכת. ישנם 2 סוגים של מערכות אוסמוזה הפוכה: 6 שלבים ו-5 שלבים. ככל שהמערכת כוללת יותר שלבי סינון, כן איכות המים עולה.

מערכת אוסמוזה הפוכה אינה זולה ונמנית בין אמצעי טיהור המים היקרים שיש. יחד עם זאת, אין לה גם מתחרים על איכות המים שמתקבלת בסופו של דבר. תפעולה של המערכת קל, והתחזוקה אינה מצריכה תשומת לב רבה.

אם החלטתם לפנות לטיהור מים באמצעות אוסמוזה הפוכה, אתם יכולים לבטח את המערכת כדי לחסוך עלויות במקרים של תקלות.

מטהרי מים זה דבר הכרחי בכל בית, ישנן מערכות יקרות יותר ויקרות פחות, כך גם משתנה איכות סינון המים. מערכות יעילות במיוחד לסינון מים זה מערכות אוסמוזה הפוכה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב