דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכול על פנסיה מקיפה, מירב הפנסיה 

מאת    [ 21/06/2010 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 3224 פעמים ]

לפני שנסביר מהי פנסיה מקיפה נסביר קודם כל מהי ההגדרה של פנסיה ככלל, פנסיה היא שילוב של חיסכון לגיל פרישה וביטוח. מפקידים אל קרן הפנסיה כספים מידי חודש וכשמגיעים לגיל פרישה נהנים מגמלה חודשית.

 

ההבדל בין פנסיה מקיפה לפנסיית יסוד היא שפנסיה מקיפה מכילה ביטוח למקרה של פציעה, אובדן כושר עבודה או מוות ופנסיית יסוד לא, למשל : אם נבצר מהעובד להמשיך לעבוד לאורך שנים אלו הוא נהנה מפנסיית נכות, אם הוא נפטר חלילה אזי קרובי משפחתו ייהנו מקצבת שארים.

 

מטרת הפנסיה היא הענקת הכנסה קבועה לאחר הפרישה מהעבודה, הפנסיה משולמת עד ליום מותו של המבוטח וכך למעשה הוא יכול ליהנות מביטחון כלכלי שנים רבות.

את החיסכון לפנסיה יש לעשות בצעירות, רוב האנשים מתחילים לחשוב על הנושא לקראת גיל שלושים אך רצוי לעשות זאת כמה שיותר מוקדם בכדי לחסוך כמה שיותר כסף.

 

פנסיה מקיפה מגנה עלינו כאשר אנו נקלעים למצב בוא איננו יכולים עוד לעבוד, מן הסתם אף אחד לא יודע מה העתיד מזמן לו ולכן חשוב לשקול אפשרות זאת. הפנסיה שמשולמת בעת אובדן כושר עבודה היא פנסיית נכות, המבוטח מקבל את כספי פנסיית הנכות עד להגיעו לגיל פרישה ואז הוא מקבל את פנסיית הנכות באופן קבוע – כשכבר מובן לשני הצדדים כי אין הוא מתכוון לחזור לעבוד.

פנסיית נכות יכולה להיות משולמת גם באופן חלקי, המדינה כיום מאשרת נכות חלקית שמחייבת אדם לעבוד במשרה חלקית אם באפשרותו לעשות כן, במצב כזה פנסיית הנכות משולמת באופן חלקי.

 

ובמקרה של פטירת המבוטח פנסיה מקיפה משמשת כפנסיית שארים והיא משולמת לקרובי משפחתו. בדרך כלל ואם לא צוין אחרת פנסיית שארים משולמת לבני זוג ולילדים של הנפטר, ילדים מקבלים את הפנסיה עד להגיעם לגיל 18 ובמקרים מסוימים עד גיל 21, כמו כן ישנם חריגים של ילדים הנשארים יתומים ואין באפשרותם לפרנס את עצמם ובמקרים אלו הם מקבלים את הפנסיה לכל החיים.

 

ומה לגבי בחירת קרן פנסיה -

 

חשוב מאוד לבחור קרן פנסיה לאחר בדיקה קפדנית של השוק משום שהוא מבלבל במיוחד והוא ישפיע רבות של עתידכם ועל עתיד ילדכם.

רמת השירות היא ללא ספק אחד מהקריטריונים החשובים בבחירת קרנות פנסיה וזאת משום שאת מיטב כספכם אתם משלמים לחברה והמעט שהיא יכולה לעשות הוא לתת שירות איכותי, מקצועי והוגן. רצוי לברר על קרנות פנסיה שונות ועל הדעות עליהן, אל תמהרו לחתום עם חברה שרבים אומרים עליה כי צריך להילחם על קצבאות נכות ושארים.

 

כמו כן רצוי לבדוק את רמת הסיכון של הקרן, אם הקרן חושפת את עצמה לסיכונים רבים הסיכוי כי תקבל גמלה קטנה מן המצופה לא קטנה, קחו לדוגמא קרן פנסיה אחת שבשנת 2008 לקחה סיכונים והשקיעה באפיקים מסוכנים וכך למעשה הקטינה במידה משמעותית את הפנסיה המשולמת למבוטחיה. כמו כן רצוי להשוואת מחירים של דמי ניהול ולבחור חברה על פי תשואה ולא על פי הבטחות.

 

 

 

מירב פנסיה, רק מי שאובייקטיבי, בעדך כי ייעוץ פנסיוני זה למען העתיד שלך. פנה אלינו לשיחת ייעוץ avi@mpc.co.il 09-7463383     http://mpc.co.iL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב