דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדר גולדמן - קריירה מוזיקלית 

מאת    [ 20/06/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2735 פעמים ]

את הדרך המוזיקלית שלו החל הדר גולדמן בשלבים מוקדמים מאוד, עוד בילדותו. הוא החל בנגינה על כינור, גילה כישרון יוצא דופן ביכולותיו המוזיקליות ואף הוגדר כילד פלא. בצבא, התגייס גולדמן לתזמורת צה"ל, ובגיל עשרים הצטרף ללהקת רוק ישראלית בשם "היחידה לטיפול נמרץ".

במהלך שנות השמונים היה גולדמן ממובילי תעשיית הרוק האלטרנטיבית בארץ, הוא חבר למספר להקות רוק שהיו פופולאריות מאוד באותה עת וליווה בנגינה על כינור. שילוב שללא ספק אפשר חווית סאונד מרגשת וייחודית, המשלבת בין צלילי כינור לכלי נגינה "מחוספסים" יותר, כמו גיטרות ותופים. בין הלהקות שליווה ניתן למנות את השמות שהובילו בשנות השמונים את סצינת הרוק האלטרנטיבי בישראל, "הכרומוזון", "הקליק", ולהקות נוספות.

את "סיאם", הלהקה המפורסמת שלו, הקים הדר גולדמן בהיותו בן עשרים בלבד, יחד עם ג'ף שפירו, הלהקה הלונדונית נשענה על שתי הפיגורות הבולטות, לצד נגנים נוספים שהתחלפו במרוץ השנים.


הלהקה הופיעה רבות בארץ, במקומות כמו הפינגווין, שהיה בזמנו אחד המועדונים החמים ביותר בתל אביב ובמקומות נוספים, שאופיים "סולידי" יותר, כמו מוזיאון ישראל. הלהקה התפרסמה ואספה סביבה אלפי מעריצים מהר מאוד, כאשר ההשפעה המוזיקלית אותה שאבו חברי הלהקה היתה מלהקות כמו פינקפלויד, פלסיבו, דפשמוד, מיוז, גורילז ועוד.

במהלך הקריירה המוזיקלית שלו, עם להקת סיאם, הפיקו חברי הלהקה ארבעה אלבומים יחדיו והופיעו בכל רחבי העולם. "סיאם" הצליחה לייצר לעצמה שם עולמי, בייחוד לאור העובדה כי חברו גם אל אחד המפיקים המוכשרים בעולם, הלו הוא ג'ון פרייר. רבים ממעריציה מצאו את ייחודיותה של הלהקה דווקא בהופעות התיאטראליות והאקסצנטריות של הדר גולדמן וחבריו.

השכלתו של גולדמן נרחבת למדי ועל הישגיו ניתן למנות תואר ראשון במוזיקה, אותו השלים באקדמיה למוזיקה ותואר שני בתקשורת שיווקית, אותו השלים באוניברסיטת לונדון (London university). עם סיום התואר השני, פנה הדר גולדמן לתחום הפרסום ולאחר שמילא מספר תפקידים בכירים במשרדי הפרסום השונים, חבר אל אילון זרמון כשותף למשרד הפרסום "זרמון גולדמן". יחד עם זאת, תשוקתו למוזיקה לא פחתה והוא המשיך להתעניין, להיות חבר פעיל בלהקת "סיאם" ומעת לעת להופיע.

הקאמבק מוזיקלי של הדר גולדמן ולהקת סיאם

כאמור, במקביל לבניית קריירה מוזיקלית עשירה ומגוונת במיוחד, פרץ הדר גולדמן אל עולם הפרסום בסערה, רבים יעידו עליו כפרסומאי שהביא לתחום קריאטיב ותעוזה שלא היו שכיחים באותה עת בישראל. לאחר שצבר ניסיון במספר משרדי פרסום  הצטרף אל אילון זרמון, יחד הקימו את משרד הפרסום "זרמון גולדמן" שלימים הפך להיות זרמון גולדמן DDB.

DDB היא סוכנות הפרסום השלישית בגודלה בעולם ובפורטפוליו שלה ניתן למצוא לא מעט קמפיינים בלתי נשכחים. בנוסף, ל - DDB מספר הזכיות הרב ביותר בפרסי פסטיבל קאן לפרסום. החיבור בין זרמון גולדמן, לבין הסוכנות הבינלאומית אפשר למשרד הפרסום הישראלי ליהנות ממאגר בלתי נדלה של כלים אסטרטגיים, ידע, ניסיון ואפשרות להיחשף לחשיבה קריאטיבית שונה.

לצד העשייה בעולם הפרסום, באחרונה עושה גולדמן קאמבק עם להקת "סיאם". הלהקה חזרה להופיע בעיקר על הקו שבין אנגליה לישראל וממשיכה את ההצלחה אותה רשמה בשנות השמונים.

כיום, הדר גולדמן בן 47, נשוי ואב לשניים, ממשיך לנהל לצד אילון זרמון את "זרמון גולדמן", מנהל בלוג וחוזר להופיע על להקתו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב