דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת לדים: מה עושים עם זה? 

מאת    [ 19/06/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 4007 פעמים ]

תאורת לדים משמשת ביותר ויותר תחומים ומקומות. מטכנולוגיה מוגבלת היא הפכה למוצר שכיח ונגיש לכול.

בציבור הרחב כבר יצא שמה של תאורת לדים. אם בעבר רק יחידי סגולה שעסקו בתחום המחקר והפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות ידעו על תאורת לדים, כיום כל מי שמתעסק עם עיצוב הבית שלו כבר שמע על תאורת לדים. רוב האנשים אינם יודעים מן הסתם כיצד עובדת תאורת לד ועל איזו טכנולוגיה היא מתבססת, אבל הם יכולים לפרט את היתרונות הרבים של תאורת זו ולדון בסגנונות עיצוב שמבוססים על תאורת לדים ועל המקום שלה בבית המודרני.

האימוץ של תאורת לד על-ידי הצרכנים הביתים הוא תופעה של השנים האחרונות. בעבר, גם כשכבר הייתה קיימת הטכנולוגיה של תאורת לדים, תאורה זו הייתה בעלת שימוש מוגבל. המחיר הגבוה של תאורת זו מנע את השימוש הנרחב בה. עם התפתחות הטכנולוגיה הוזל מחיר הייצור של תאורת לדים והיא חדרה לשוק הביתי. כיום ניתן למצוא תאורת לד בבתים רבים כחלק מהתאורה הביתית. היא איננה משמשת רק כתאורה אלא גם כתוספת אסתטית לעיצוב הבית. ניתן לומר שיש לה תפקיד כפול: גם תאורה וגם קישוט.

תאורת לדים משמשת גם כתאורה במקומות ציבוריים. מקומות בילוי עושים שימוש נרחב בסוגים שונים של תאורת לדים כדי להשיג את העיצוב הרצוי למקום. בעזרת תאורת לד הם יוצרים אופי מיוחד ועיצוב אווירתי שקובעים את התחושה שיש לאנשים שמבקרים במקום. נדמה לעיתים שהשימוש שנעשה לעיתים בסוגים שונים של תאורת לד מתבסס יותר על הערך האסתטי שלה יותר מאשר על הערך השימושי. תאורת לדים זוכה לפופולאריות בגלל שהיא מאפשרת עיצובי תאורה מיוחדים שלא תמיד ניתן לייצר באמצעות גופי תאורה אחרים.

אך תאורת לדים היא גם בעלת ערך שימושי רב. יעידו על כך השימושים האחרים שנעשים בסוגים השונים של תאורה זו. מסכים שטוחים של טלביזיות ומסכי מחשב מתבססים לעיתים קרובת על הטכנולוגיה של תאורת לדים. באמצעות תאורה זו ניתן לייצר מסכים דקים יותר ובאיכות תמונה גבוהה יותר. הטכנולוגיה של תאורת לדים משמשת גם במסכים הצבעוניים של טלפונים ניידים. למעשה, תאורת לדים הפכה מבלי משים לחלק חשוב וקבוע בחייו של צרכן הטכנולוגיה של ימינו. הנוכחות של תאורה זו במרכיבים העיקריים שמאפשרים צריכה של ידע ותוכן היא מאוד משמעותית ומשפיעה על הצורה שבה אנשים צורים תוכן בידורי או מידע מעשי.

שימושים נוספים של תאורת לדים ניתן למצוא במקומות נוספים, קרובים ורחוקים. עכברים אופטיים מבוססים על שימוש בטכנולוגיה של תאורת לדים. בתחום זה תאורה זו דווקא מאבדת את מקומה לטובתה של טכנולוגיית לייזר וייתכן שהיא תאלץ להסתפק בנוכחות שלה בתחומים אחרים. תאורת לד עדיין משמשת למסכי פרסומת גדולי מימדים, לתאורת רחוב, לרמזורים, לנורות חיווי ובקרה, בשלט רחוק ולתקשורת אופטית לטווח קצר. נדמה שהאובדן של תחום אחד לא ישנה הרבה בהתפשטות של טכנולוגיה זו.

תאורת לדים הופכת לבת-בית בכול בית וברשות הרבים. זוהי דוגמה נוספת להתפשטות המהירה של טכנולוגיה מרגע שהיא פורצת מחסום פיתוח או מכשול שעומד בפניה. כעת נותר רק לצפות ולראות מה יביא עימו העתיד ואילו שימושים נוספים יופיעו לטכנולוגיה זו של תאורת לדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב