דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות למתנות ואידיאל היופי המערבי 

מאת    [ 19/06/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2076 פעמים ]

 

רעיונות למתנות יכולים להיות כאלה שמעודדים ציות לאידיאל היופי בחברה של ימינו או כאלה שמערערים עליו.

אידיאל היופי המערבי קובע כללים שונים שלהם יש לציית כדי להיחשב יפה או יפה. הכללים הללו שנוגעים לנשים, קשוחים יותר מאלו שמופנים לגברים. הדרישה לרזון, פרופורציות ספציפיות ושאר כללים, מזינים תעשייה אדירה של מוצרי יופי וטיפוח, ניתוחים וטיפולים, דיאטות וחדרי כושר ועוד ועוד: שפע של רעיונות למתנות מיוחדות. כאשר מחפשים רעיונות למתנות עבור מקבל מתנה שיקר לנו, האם מתנות שמסייעות לעמידה בכללי אידיאל היופי הם מתנות ראויות? אולי צריך להתעלם מהכללים ולא להשתתף בציות לכללי היופי שמוכתבים לנו? אולי צריך להתעלם מסוגי רעיונות למתנות מעולם הטיפוח והעמידה בכללי היופי ולחפש רעיונות למתנות שיערערו על שליטת האידיאל הזה? האם מוצרי פרסום יכולים גם הם לפעול נגד המוסכמות החברתיות?

פעמים רבות גברים שמחים על רעיונות למתנות עבור בנות הזוג שנועדו למעשה לרצות את הנותן ולא את המקבל. האם לבנים סקסיים נועדו לשמח את האישה שמקבלת את המתנה או את הגבר שנתן אותה? כמובן שהתשובה איננה חד משמעית ויש מקרים שונים. עם זאת, רעיונות למתנות מיוחדות עלולים לפעמים להיות הגשמת פנטזיה של הנותן ולא מענה לרצונו של המקבל. דוגמה קיצונית יותר של רעיונות למתנות מסוג זה, רעיונות למתנות שנובעות מציות לאידיאל היופי הכפוי עלינו, היא ניתוחים פלאסטיים. אנו שומעים לא אחת על גברים שהחליטו לתת לבת הזוג במתנה ניתוח פלאסטי שישנה (שישפר?) את המראה החיצוני שלהן. האם רעיונות למתנות שכאלו נועדו לרצות את הגבר או את האישה?

מצער שאפילו נושא כמו רעיונות למתנות מיוחדות הוא נושא שיש לבחון בצורה פוליטית. אבל גם רעיונות למתנות מתקיימים בתוך קונטקסט חברתי ותרבותי מסוים ולכן יש לבחון אותם בתור תופעה חברתית. אי-אפשר להניח את הנושא של רעיונות למתנות לנפשו ולוותר על הבחינה המדוקדקת שלו. גם רעיונות למתנות הם תופעה שעל-ידי בחינה מדוקדקת שלה אנחנו יכולים ללמוד על יחסי הכוח בחברה ועל האידיאולוגיה ועולם הערכים שלה.

חיפוש אחרי רעיונות למתנות מיוחדות מלמד גם על המחפש וגם על המקבל. נותן המתנה שבוחר מתנה אחת מתוך מגוון של מתנות אומר משהו בבחירה שלו. הבחירה מתוך מגוון של רעיונות למתנות שניתן למצוא מסביב איננה רק בחירה במתנה שתמצא חן בעיני המקבל. בחירה במתנה מסוימת מבטאת גם את הדרך שבה הנותן רואה את המקבל, את הרצונות שהוא מייחס לו ואת היחס שיש לנותן כלפי המקבל. רעיונות למתנות שמבטאים את קבלת אידיאל היופי המערבי הם אמירה של תמיכה באידיאל זה. מי שחושב שסוגי רעיונות למתנות מיוחדות כמו ניתוחים פלאסטיים הם רעיונות מוצלחים מבקש לבטא את הרצון שלו בשליטה על הגוף של מקבלת המתנה.

רעיונות למתנות מיוחדות יכולים להיות רעיונות מסוכנים. באמצעות מתנות אנחנו מבטאים את תפיסת העולם שלנו ואת הצורה שאנחנו רוצים שיהיה לו. הקשר בין רעיונות למתנות לבין הציות לאידיאל היופי המערבי הוא רק דוגמה אחת למטען הסימבולי החשוב שיש לסוגים שונים של רעיונות למתנות. מי שנותן מתנות צריך לזכור שיש להן משמעות. אולי רובנו עיוורים למשמעות או מתעלמים ממנה אבל זה לא משנה את העובדה שלסוגים שונים של רעיונות למתנות יש משמעויות שונות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב