דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישיבת הנהלת ענף החברות לניקיון ותחזוקת מבנים בישראל באיגוד לשכות המסחר 

מאת    [ 18/06/2010 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 1873 פעמים ]

 

חבר נשיאות לשכות המסחר, דרור אטרי: " הוכחנו כי בהידברות אפשר להוביל למהפכה. יש להוקיע מקרבנו חברות כושלות הזוכות במכרזי הפסד".

ח"כ רחל אדטו: "חשוב לחזק את המעסיקים בישראל" .

ח"כ אדטו: "תפיסת העולם שלי היא קצת שונה מחלק מחברי בוועדת העבודה. מצד אחד אני בעד העובדים ותומכת בשמירה על זכויותיהם, אבל מצד שני תומכת גם במעסיקים, שהרי ללא חוסנם האישי והכלכלי לעובדים לא תהיה פרנסה".

 

בשבוע שעבר התארחה ח"כ רחל אדטו  בישיבת הנהלת ענף החברות לניקיון ותחזוקת מבנים בישראל באיגוד לשכות המסחר. במסגרת הישיבה עלו מספר נושאים לטובת חיזוק מעמד העובדים בענף והפעולות הנדרשות לחיזוק המגזר העסקי בכלל והענף בפרט. בנוסף הועלתה לדיון תופעת מכרזי ההפסד בענף.

חבר נשיאות איגוד לשכות המסחר ויו"ר הענף, דרור אטרי,  סקר את פעילות הענף והתהליכים ההיסטוריים אותם הוביל בתחומים השונים. אטרי הסביר את הפעילות שנעשתה למיסוד הענף ותיקון עוולות של שנים שגרמו לפגיעה בזכויות העובדים על ידי מתן תוספת שכר של 20% לשכר. הוא הציג את ההסכם הקיבוצי שנחתם ונעשה בשיתוף פעולה עם ההסתדרות כמהפכני שקובע לראשונה כללי פעילות חדשים בענף. בנוסף הסביר אטרי על המחויבות של החברות בענף לראשונה להוציא רישיון בהנפקת ובאישור משרד התמ"ת.

דרור אטרי בירך את ח"כ אדטו על העבודה המשותפת לחיזוק הענף, שהחלה בהתגייסותה בוועדת העבודה במסגרת חוק ההסדרים. במסגרת זו עזרה ח"כ אדטו לקדם את עמדת לשכת המסחר ותמיכתה הוצגה גם בישיבה סיעתית של  תנועת קדימה שבה הוצג הסכם הקיבוצי של הענף .

אטרי: "הצלחנו להוביל מהפכה של ממש בענף, אך לפנינו אתגרים רבים וחשובים להשלמת משימותינו, הן בהמשך תהליך לתיקון חוקים המקשים על המעסיקים והחברות בענף, הן בהמשך מאבק חסר פשרות במכרזי הפסד ועוד.

כיום אנו דנים בתקנות הערובה שהוצגה ע"י שר התמ"ת לוועדת העבודה בכנסת אשר אמורה לדון בגובה הערבות לרישיון .

כידוע לכם הענף בשיתוף ראש ההסתדרות, מר עופר עיני, וראש המחלקה המשפטית באיגוד המקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, הגישו לתמ"ת מסמך הבנות משותף של ההסתדרות והענף המציג את העמדה המשותפת בנושא.

כאן המקום לומר מילה טובה לראשי האגפים בתמ"ת, הגב' יפה סולימני מנהלת ארצית אגף אכיפה רישוי והסדרה, עו"ד רבקה מקובר מנהלת אגף רישוי והסדרה ומר חזי אופיר מנהל אגף האכיפה, אשר פעלו בשיתוף פעולה עם הנהלת הענף בטרם הגשת עמדתם בנושא הרישוי ואף קיבלו את רוב עמדת הענף בנושא.

תוצאה חיובית זו הינה המשך מדיניות אותה קבעתי בתחילת דרכנו לבניית ערוצי תקשורת ישירים עם כל הגורמים העובדים מול הענף ואף אחראים לאכיפת זכויות העובדים. הוכחנו כי בהידברות אפשר להוביל למהפכה .

לצערנו אנו רואים שעדיין ישנן חברות ניקיון אשר אינן חברות בענף ומתקשות להתנתק מהתנהלותם הכושלת אליה הורגלו בשנים האחרונות. אלה מתקשות להסתגל לסדר יום חדש אותו הובלנו למיסודו של הענף ומניעה מחברות כושלות להשתתף במכרזי הפסד בכל מחיר".

מטרת הישיבה בלשכת המסחר הייתה לגבש את עמדת הענף לקראת הדיון בוועדת העבודה בנושא הערובה שהוצגה  ע"י התמ"ת.

סמנכ"ל לשכת המסחר, עו"ד דן כרמלי ציין כי "הכן אתם יכולים להיות גאים על הישגכם המהפכני אשר קבע סדר יום חדש בפעילות החברות בענף. תקנות הרישוי כפי שהוצגו ע"י שר התמ"ת בוועדת העבודה בכנסת מובנים בבסיסם על פי הרישוי הקיים בחברות כ"א למעט נושא הערובה שכאן ניתן ביטוי לערבות מדורגת על פי מחזור פעילות כל חברה וחברה. זהו הישג חשוב לידידי חבר הנשיאות  ויו"ר הענף שהצליח להגיע אליו יחד עם חבריו בהסתדרות ומנהלי האגפים בתמ"ת".

ח"כ רחל אדטו: הסבירה כי "תפיסת העולם שלי היא קצת שונה מחלק מחברי בוועדת העבודה. מצד אחד אני בעד העובדים ותומכת בשמירה על זכויותיהם, אבל מצד שני תומכת גם במעסיקים, שהרי ללא חוסנם האישי והכלכלי לעובדים לא תהיה פרנסה".

אני מברכת את חבר הנשיאות וראש הענף, דרור אטרי, ואת החברים על פעילותכם. אכן הובלתם תהליך חשוב מאוד לחיזוק השכבות החלשות ביותר במשק הישראלי . אני מסכימה עם דרור כי היכולת לקדם את הנושאים שציינתם היא בדיוק כפי שעשו דרור אטרי ועופר עיני עד היום.

עופר עיני מוכיח בפעילותו ראייה של כל התמונה ולכן זו הדרך הנכונה להציג את כל התהליכים הללו. היכולת שלכם לנסות לשנות את זה בחקיקה של המכרזים זו הדרך הנכונה יחד עם עופר עיני".

למידע נוסף - הבלוג של דרור אטרי

דרור אטרי - חבר נשיאות לשכות המסחר - דרור אטרי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב