דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איסלנד - עשרה טיפים לטיול מוצלח 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 706   [ נצפה 4534 פעמים ]

הטיולים המוצלחים ביותר הם אלה שבדר"כ מתוכננים מראש. כל זה נכון שבעתיים במיוחד במקום כמו האי הצפוני, איסלנד. מי שמתכנן טיול או רוצה להכיר יותר את האי המופלא הזה שנחשב לתופעת טבע, הנה כמה דברים שכדאי לדעת: 
1. באיסלנד כולם מדברים אנגלית.  באיסלנד חיים קרוב ל-320,000 תושבים, מעל 95% מהם איסלנדים במוצאם. איסלנדית היא השפה הראשית שלהם, אבל כולם לומדים אנגלית בבית הספר ובאופן כללי נהנים לתרגל אותה עם תיירים כאשר ההזדמנות נקרית בפניהם. ברוב המקרים, תפריטים, שלטים ומידע תיירותי מופיע באנגלית. 
2. כיצד להגיע? אין טיסה ישירה מישראל אבל טיסות לאיסלנד יוצאות מרוב נמלי התעופה המרכזיים של אירופה וארה"ב. שדה התעופה הבינלאומי של איסלנד נמצא בעיר קפלאוויק, אבל העיר המעניינת ביותר היא הבירה, רייקיאוויק. סך הכל 40 דקות נסיעה עם באוטובוס (15 יורו) משדה התעופה. באיסלנד אין רכבת או רכבת תחתית, האוטובוסים העירוניים הם טובים והתעריף הוא אחיד, בערך 3 יורו לנסיעה. דרך טובה לראות את איסלנד היא ע"י שכירת רכב ונסיעה עצמאית לאורך כביש מספר 1 המקיף את האי או בטיולי יום מאורגנים שיוצאים מכמה מוקדים באי.
3. רייקיאוויק, בירת איסלנד. רייקיאוויק היא עיר בעלת מאפיינים אירופאים, עם אוכלוסיה משכילה. שיעור יודעי קרוא וכתוב הוא הגבוה ביותר בעולם. בעיר יש בית אופרה, פארקים, מספר מוזיאונים וגלריות אומנות. סצנת חיי הלילה של רייקיאוויק ידועה כתוססת במיוחד עם הופעות חיות של מיטב הלהקות המקומיות.
4. מה לראות? אם יש משהו שאיסלנד מבורכת בהם זה כמות האטרקציות שבה. אם רק להזכיר כמה: גייזר, אותו סילון מים מתפרץ מבטן האדמה המצוי בפארק הגייזרים לא רחוק מהבירה רייקיאוויק, אותו גייזר שנתן את שמו לתופעת הטבע הידוע היום בעולם כולו כ"גייזר". הלגונה הכחולה, הספא המפורסם באיסלנד שנחשב לאחד הטובים בעולם, בריכה גיאותרמית בצבע כחול-טורקיז מחוממת באופן טבעי לטמפרטורה ממוצעת של 40 מעלות. מפלי הזהב (גולפוס) אחד המפלים המרשימים בעולם נמצא סך הכל מרחק שעת נסיעה מהבירה. שדות לבה, הרי געש פעילים וטיול על אופנועי שלג על גבי קרחונים הם רק חלק מהאטרציות שיש לאיסלנד להציע.
5. כסף.  הכסף המקומי נקרא קרונה איסלנדית (ISK). ניתן להמיר יורו ודולרים בכל הבנקים. שעות פתיחה: יום שני - שישי 09:15-16:00. מחירי הלינה והמזון באיסלנד דומים לאלה שבשאר ארצות אירופה המערבית וזולים מעט משאר ארצות סקנדינביה .
6. מזון באיסלנד.  לאוכל האיסלנדי דרוש פרק שלם בפני עצמו. ניתן להגדיר את המזון המקומי כמוזר אך עם זאת טעים. לדוגמה, אל תתפלאו לראות תוכי-ים צלוי עם רוטב אוכמניות בתפריט יחד עם סטייק לוויתן, או קוביות בשר כריש גרינלנדי רקוב ודגים מיובשים. זוהי תרבות של שורדים שבה מבחינה היסטורית לא בזבזו שום דבר. לעתים קרובות היה מחסור במזון ובעלי החיים שנשחטו נאכלו כמעט בשלמותם. עד היום נהוג באיסלנד לאכול ראשי כבשים ואשכי איילים מוחמצים. אך אל דאגה, למי שמעדיף אוכל סטנדרטי גם הוא נמצא בשפע ובאיכות טובה. מסעדות רבות מציעות אוכל בשלל סגנונות, החל מאוכל מסורתי, פיצה, סושי וצמחוני.
7. הזמן הטוב ביותר לחופשה באיסלנד.  עונת התיירות הרשמית באיסלנד היא בין חודשים יוני - אוגוסט. הימים ארוכים, השמש כמעט ואינה שוקעת ומשמעות הדבר שיש שפע של זמן לראות את הנוף המרהיב של איסלנד. בחודשי החורף העלטה יורדת על איסלנד במשך רוב שעות היממה, השמש מבצבצת לכמה שעות בכל יום וחלק מהכבישים הפנימיים סגורים מטעמי בטיחות. למי שרוצה לחוות חופשה מיוחדת ולראות את הזוהר הצפוני (אורורה בוראליס) החורף יהיה הזמן התאים ביותר.
8. לינה באיסלנד. מומלץ מאד להזמין מראש לינה באיסלנד. ישנם בתי מלון, אכסניות ואתרי קמפינג לאורך האי כולו ובשל העונה היחסית קצרה, מקומות מתמלאים במהירות. מי שמתכנן נסיעה, כדאי להתכונן ולהזמין מקומות מראש. איסלנד מציעה גם אופציה טובה לתרמילאים או לבעלי בעלי תקציב מוגבל. אגודת האכסניות המקומית יחד עם אפשריות הלינה הרבות בקמפינג יכולה להיות אפשרות זולה ומסעירה לטיול. באיסלנד, כל המקומות מתוחזקים ברמה גבוהה מאד ומציעים שירותים ומקלחות.
9. מים מהברז. מי שכבר ביקר, בוודאי שם לב לתופעה. באזור רייקיאוויק למים החמים מהברז יש ריח של ביצים סרוחות. המים שמחוממים על אנרגיה גיאותרמית קיבלו את ריחם מתרכובות גופרית. חלק מהמלונות המודרניים מסננים את המים על מנת להסיר את הריח אבל אל תהיו מופתעים אם לפתע יש ריח מוזר באמבטיה. מי השתייה נקיים מאוד ובטוחים לשתיה.
10. שחייה. האיסלנדים משוגעים על בריכות שחייה וג'אקוזי (hot pot)לכן באיסלנד יש את היחס הגבוה בעולם של בריכות שחייה לנפש, וזה אומר הרבה! בריכות רגילו ובריכות שחייה גיאותרמיות מצויות כמעט בכל כפר או עיירה. אז אל תשכחו לקחת בגד ים!

גיא גוטרימן הוא תושב איסלנד ובעל אתר איסלנד - המדריך לארץ הקרח והאש.
לתכנון מסלול טיול בהתאמה אישית נא ליצור קשר בדוא"ל info@iceland.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב