דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים, לא מה שחשבתם 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1779 פעמים ]

בס"ד

 

בראשית. בריאת האדם. הקב"ה יוצר את האדם ומניח אותו בגן עדן. וכך חולפות להן שנים לאדם וחווה אשתו נולדו קין והבל. כידוע לכולם, קין רצח את הבל, אולם מה שפחות ידוע זהו המניע לאותו רצח מזעזע. המדרש מספר לנו על ויכוח שהתחולל בין קין להבל. מסתבר שכבר אז הם ניסו לחלוק בינם לבין עצמם את העולם ואת מה שהוא כולל. המדרש ממשיך ומספר על ניסיונות לסחר חליפין בינם לבין עצמם. צמר תמורת מזון וכד'. ואכן, סחר חליפין הוא הביטוי הראשוני למסחר. במיוחד בימי קדם בהם לא נהגו להשתמש בכסף, כפי שאנו מכירים אותו היום. זוהי שיטת המסחר העתיקה ביותר בעולם - כבר בימי קדם נהגו אנשים להחליף מוצרים שייצרו או נכסים שהיו בידם, תמורת מצרכים או נכסים של אנשים אחרים בהם חפצו, וכן לשלם במוצרים תמורת עבודה או שירות. כך למשל, רועי צאן החליפו בשר וחלב עם איכרים שגידלו פירות וירקות, ובעליו של שדה חיטה שילם לעובדיו באלומות חיטה אגב, מעניין לראות עוד איזכורים רבים שמופיעים בכתובים לגבי מסחר שנעשה בין אם זה בין אנשים פרטיים ובין אם זה בין קבוצות (אורחת הישמעאלים המוכרת לנו מסיפורו של יוסף). ואכן, זהו גילגולו הראשון של המסחר בעולם. וכך חולף לו הזמן לאיטו, הירקון הופך להיות מזוהם יותר ויותר ובינתיים נוצר לו הכסף.

גם בימינו לוח עסקים, לוח דירות ולוח רכב  יכולים להוות מעין סחר חליפין מודרני.

המצאת המטבע בעת העתיקה, מיוחסת לקרויסוס מלך לידיה, שהיה ככל הנראה הראשון שהחל לעשות שימוש במטבעות, בסביבות שנת 560 לפנה"ס. משם נפוץ השימוש במטבעות לכל רחבי העולם ואף הגיע מאוחר יותר לעולם המערבי. (למרות שגם כאן ניתן למצוא איזכורים בתורה לשימוש במטבעות) וכך נוצר לו עידן חדש בעולם. עידן של מסחר כלכלי, התפתחות מואצת ועוד כמה פרטים שוליים כמו: קפיטליזם, קומוניזם ושאר מרעין בישין.

בראשית המאה הקודמת העולם חווה שינוי. מהפכה ששינתה את פני העולם והפכה אותו למה שאנו מכירים היום. הייתה זו המהפכה התעשייתית.

בעקבות מהפכה זו נוצרה התפתחות מואצת של אמצעים טכנולוגיים, מוצרי צריכה שונים ועוד. האדם שמטבעו שואף לצמוח השתמש במהפכה זו לצורך התעשרות ובנייה של גופים כלכליים שונים. כמו הגוף האהוב על כולם- בנק.

וכך התחילה להיווצר למעשה תרבות העסקים המוכרת לנו כיום. תרבות של קח ותן. שמור לי ואשמור לך. למעשה, אפשר לומר כי עם התפתחות כלי התחבורה המודרניים, ומאוחר יותר, המטוסים, ועד לימינו האינטרנט, העולם הפך להיות כפר גלובאלי קטן. לעובדה זו ישנם מספר חסרונות אך יתרונה העצום הוא בכך שכעת מסחר מתאפשר בין שני קצוות שונים בעולם וכל זה בלחיצת כפתור (או הזזת עכבר).

האינטרנט מהווה כר פורה ובלתי נדלה למסחר אלקטרוני. לוח עסקים או לוח דירות אינטרנטי מאפשר לך, בעל עסק למכור את מוצריך בכל מקום ובכל שעה.  מכאן והלאה, השמים הם הגבול.

 

לוח-נט לוח העסקים המוביל במדינה ומעניק לך תפוצה נרחבת http://luachnet.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב