דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומאופתיה בראי הזמן 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 1763 פעמים ]

 

כאשר סמואל האנמן תירגם מאמר גרמני במאה ה-18, הוא לא הבין כיצד ניתן לפעול בדרך הטיפולית שהייתה נהוגה עד לאותם ימים. הוא החליט על פיתוח גישה טיפולית חדשה – הומאופתיה. הומאופתיה היא גישה שמשלבת בין שני אלמנטים חשובים מאוד בהליך הטיפולי. האלמנט הראשון עליו הומאופתיה שמה דגש הוא האלמנט הפיזי. את הגוף שלנו אנו מטפחים כל הזמן ושומרים עליו מכל משמר, אך ברגע שהוא חולה ופגוע בדרך כזו או אחרת, הוא צריך להחלים, ובאמצעות הומאופתיה ישנם חומרים כאלה שהאדם החולה צורך אותם על מנת שהסימפטומים ייעלמו והגוף יחלים. האלמנט השני שחשוב לא פחות הוא האלמנט הנפשי. נפש האדם היא קיימת, מושפעת ואף משפיעה על הגוף הפיזי. מדובר כאן במערכת משולבת שחייבת לתת לאדם את היכולת לחיות את חייו עם ביטחון פיזי ועם נכונות לחיות אותם בגישה טובה וחיובית. מטפל הומאופתיה כיום, כמו לפני שנים רבות, עדיין מטפל בשיטה המסורתית, עם דגשים מודרניים כאלה ואחרים, אך עדיין מסתמך על הנוסחאות הישנות.

 

הומאופתיה כגישה אלטרנטיבית

לא תמיד ניתן לומר אם גישה אלטרנטיבית כמו הומאופתיה יכולה להוות תחליף מוחלט לצרכים שאותה ממלאת הרפואה הקונבנציונאלית, אך לאורך השנים שבהן האנמן בחן ובדק את כל החומרים שכיום משמשים כל מטפל הומאופתיה  סטנדרטי, שיעור ההצלחות בטיפולים הראה כי יש משהו בבסיסה של השיטה שמתאים לכל מי שמבקש להשתמש בה. לאורך השנים הוטחו בגישה הזו לא מעט ביקורות, במיוחד לאור העובדה שלא ניתן לראות הומאופתיה כגישה טיפולית שנותנת את המענה התרופתי הנכון. הרי הומאופתיה משתמשת בחומרים מדוללים מאוד, הנקראים רמדי, ובעצם הדילול המאסיבי שלהם, הם אינם כבר נמצאים בריכוז תרופתי מספיק גבוה בשביל להיות אפקטיבי, אך כאן זה גם המקום לומר כי האנמן בדק לאורך השנים אנשים רבים שעזרו בניסויים הללו, גם שגם ניסה זאת על עצמו, וגילה שהשימוש של הרפואה הקונבנציונאלית בתרופות כאלה ואחרות מותנה בדרכים שבהן גוף האדם סופג ומקבל את האנטיביוטיקה למינה.

 

מאמינים של הומאופתיה

לכן כאן חשוב לומר כי הומיאופתיה היא גישה שמטרתה היא לשלב בין כל האלמנטים שמרכיבים את האדם ולטפל בכל אחד ואחת כמערכת שלמה של גוף ונפש. הומאופתיה אינה מטפלת אך ורק בסימפטום אחד ויחיד, אלא גם בדרך שבה הגוף זוכר את הטראומות שלו ומעביר אותן בצורה לא מודעת אל הסימפטומים הפיזיים. הומאופתיה שמה דגש על הרעיון של כוח החיים שיש לכל אדם חי ונושם על פני האדמה, ועל החסימות שיכולות להיות לכוח החיים הזה, לאורך אחד המרידיאנים - שרשרת תכונות ואנרגיות שעוברות וחותכות את גוף האדם כשתי וערב. טיפול על ידי הומאופתיה אינו בהכרח יכול להיות אלטרנטיבה מוחלטת לרפואה הרגילה, אך ללא ספק יש כאן עניין נפשי שחייב להיות בבסיסו של הטיפול, ממש כמו העניין הפיזי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב