דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דור ה-X בענף המשפט - פירוק איטי של מאפיינים שמרניים בענף 

מאת    [ 16/06/2010 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2149 פעמים ]

דור ה-X בענף המשפט – פירוק איטי של מאפיינים שמרניים בענף

איה גרינברג גושן, מנהלת שיווק בקודקס

בניגוד לזירות אחרות הסוגדות לחידושים ולחדשנות, דווקא בענף המשפט שם התואר "שמרני" אינו נתפש בהכרח כעלבון ובמקרים מסוימים אף כמחמאה. ענף המשפט, מאז ומעולם נתפש כענף כבד ראש, שקול, מכובד, קלאסי וכן לעיתים גם שמרני.

יחד עם זאת, גם אם תהליכי שינוי בענף המשפט נוטים להיות איטיים במיוחד, כבר אי אפשר להתעלם מתמורות חברתיות ומגמות פנים ארגוניות אשר מחלחלות גם לענף זה,  ניכר כי בשנים האחרונות חלק מהמאפיינים של השוק המשפטי הוותיק והשמרני מתפרקים ויש בכך להשפיע גם על ציפיות עורך הדין מקריירה בתחום המשפט כמו גם על תחושת המיצוי האישי שלו בכל שלב של קריירה זו.

נראה כי את סוכן השינוי המרכזי מהווה דור הX של ענף המשפט, אלו הם עורכי דין שנכנסו למעגל העבודה החל משנות ה-80 וה-90. דור זה מאופיין בסגנון ותפיסת עבודה שונה מדור הוותיקים מייסדי המשרדים, אשר לגביהם ניתן לומר כי תחושת המיצוי העצמי לא הייתה המניע העיקרי בתכנון הקריירה שלהם. אם עורכי הדין הוותיקים התברגו במשרדים והיה בהם את אורך הרוח להתקדם באיטיות בתוך המשרד עד שפילסו דרכם לשותפות הנכספת, הרי שעורכי הדין  מדור הX הם הרבה פחות סובלניים, זקוקים למרחב ארגוני המאפשר צמיחה, אופק להתקדמות  ומיצוי אישי.  הם חשים מחויבים פחות  למשרד ויותר להצלחתם האישית ורואים במשרד הזדמנות לפיתוח הקריירה האישית באמצעות רכישת ניסיון, קשרים, לקוחות, שם ומוניטין בענף.

לדור הX של עורכי הדין יש צורך בסיפוקים מהירים יותר, ההתקדמות בהיררכיה הארגונית וקבלת משקל משמעותי בתהליכי קבלת ההחלטות המקצועיים עלולה לארוך זמן רב במשרד גדול ולעתים קרובות אינה מושפעת רק מכישרונו ויכולותיו המקצועיים של עורך הדין אלא,  במידה רבה, גם מבירוקרטיה ופוליטיקה. לכן, כאשר דור הביניים במשרדי עורכי דין חש כי הוא נוגע ב"תקרת זכוכית" העומדת בינו ובין ההתקדמות לשותפות במשרד, התקדמות קריירה רוחבית היא אופציה יעילה ולגיטימית , קרי, חיפוש מקום העבודה הבא, שבו התנאים, הסטאטוס ויכולת ההשפעה שלו יהיו משופרים ויקדמו אותו בדרך להגשמה העצמית.  

עורכי הדין המשתייכים לדור הX נוטים להיות בעלי אופי יזמי יותר מרעיהם, ב- משרד עורכי דין גדול גם עורך דין מוכשר ובעל יכולות עלול להיבלע בים  המועסקים בארגון. בניגוד לדור הוותיקים הסבלני, חלק מעורכי הדין המשתייכים לדור הX  מתקשים לראות את עצמם באים לידי ביטוי כחיילים ב"קואופירייט" ובמסעם אחר המיצוי העצמי יחשפו גם לאופציות קריירה חלופיות.

במקרים אלו, דור הX של ענף המשפט לעומת קודמו הוותיק יקבל בברכה שינויים שיקדמו אותו באופן אישי גם כאשר הם כרוכים בסיכון מסוים לביטחונו התעסוקתי,  שינויים כמו מעבר ממשרת ביניים במשרד גדול למשרה  בעלת השפעה רבה יותר במשרד קטן יותר, מעבר למשרד מתחרה בו קיימת אפשרות למינוי מהיר יותר לשותפות או אפילו יציאה לדרך עצמאית הנם נתיבי החלטה מקובלים בצמתי הקריירה של דור הX.

אין זה סוד כי ההון האנושי מהווה את ליבת ענף המשפט והיכולת לשמר את עורכי הדין המוכשרים ביותר במשרד היא זו שתהפוך אותו למצליח. אי לכך, חלק משרדי  עורכי הדין השכילו להפנים את המגמות  והחלו להתאים את עצמם לשינוי הארגוני שמחולל בקרבם דור הX וליצור עבור עורכי הדין אותם הם  מעוניינים לשמר, סביבת עבודה שתתאים לצרכיהם.

כיום רוב המשרדים משקיעים יותר מאי פעם בגיבוש מחלקות כוח אדם משמעותיות אשר יסייעו לטיפול ולשימור ההון האנושי בארגון באמצעות יצירת אופק התקדמות קריירה, הפיכת סביבת העבודה למאתגרת ואכפתית והשקעה בפעילויות רווחה ופעילויות חברתיות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב