דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חגים ופסטיבלים בהודו 

מאת    [ 16/06/2010 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3813 פעמים ]

יום הרפובליקה 
פסטיבל לציון יום הרפובליקה ההודית המתקיים מדי שנה בחודש ינואר בעיר  דלהי והאזור את הפסטיבל חוגגים בתהלוכות מפוארות הכוללות תלבושות מסורתיות, יריות שמחה, מצעדים צבאיים, מוזיקה הודית עליזה ופילים מקושטים בשרשראות פרחים וציורים.

הולי
מי לא מכיר את פסיטבל ההולי? 
אחד הפסטיבלים ההינדים השמחים ביותר בהודו, המתקיים בחודש פברואר. פסטיבל ההולי מסמן את סוף החורף ונחגג בזריקה של מים עם צבע ושל אבקה אדומה על מספר אנשים רב ככל האפשר. האבקה האדומה היא אותה אבקה המשמשת לטיקה בין העיניים אותה שמים תושבי הודו למזל והצלחה.

פסטיבל אלפאנטה 
פסטיבל מוסיקה וריקודים הנערך כל שנה בחודש פברואר באי אלפנטה הסמוך לעיר בומביי. 

פסטיבל המוחרם השיעי (חג העאשורה)
פסטיבל בן עשרה ימים לזכר האימאם חוסיין, נכדו של מוחמד, שמת על קידוש השם. הפסטיבל כולל תהלוכה גדולה שבמהלכה, סגפנים אדוקים מלקים עצמם בשוטים, בלהט דתי. הפסטיבל מתקיים בדר"כ בחודש אפריל או במאי (לפי לוח השנה המוסלמי) בעיר לאקנאו, בעלת שיעור האוכלוסייה השיעית הגדול בהודו.

קומבה מלה
אחד הפסיטבלים המפורסמים בהודו המתקיים אחת לשלוש שנים. הפסטיבל מציין קרב עתיק שנערך בין האלים לשדים, על כד נקטר (בהינדית כד = קומב). על פי האגדה במהלך המאבק נשרו ארבע טיפות נקטר מהכד ונחתו בערים אלאהאבאד, הארידוואר, נאסיק ואוג'יין. הפסטיבל מתקיים בסבב בין ארבעת הערים הללו.

פסטיבל ראת יאטרה
פסטיבל קרונות מקדש, הנערך בחודשים יוני-יולי בעיר פורי שבמדינת אוריסה, במזרח הודו. במהלך הפסטיבל, שבא לציין סיפור מיתולוגי בו האל ג'אגנאת יצא בקרון לבקר את דודתו, מכינים קרון גדול מימדים לאל ג'אגאנת וכל תושבי העיר גוררים אותו מהמקדש הראשי של העיר לסיבוב גדול הכולל את כל רחובות העיר.

מרוץ סירות הנחש  גביע נהרו 
אחד האירועים הגדולים של השנה בקראלה הוא מרוץ סירות הנחש שנערך בתעלות שבקרבת העיר אלפי הסמוכה לעיר קוצ'ין. בתחרות משתתפות סירות עץ רבות, ששטות בתעלות המכונות Backwaters.

בפסטיבל גאנש צ'אוטורתי 
פסטיבל גאנש צ'אטורתי מוקדש לאל גנאש האהוב, בעל ראש הפיל. במהלך הפסטיבל, שחל במהלך החודשים אוגוסט ספטמבר, המאמינים הרבים צועדים ברחובות עירם כשעל ראשם פסלים של האל גנאש, ולבסוף הם מטביעים את הפסל בים או בנהר. הפסטיבל נחוג בחגיגות ומסיבות גדולות עם יריות שמחה, נפצים וזיקוקים, בכל רחבי הודו ובמיוחד בעיר מומביי (בומביי) ובשאר הערים במדינת מהרשטרה.

פסטיבל דיוואלי
פסטיבל גמלים גדול וצבעוני הנחגג במשך חמישה ימים בחודש נובמבר, בעיר פושקר שברג'סטן. במהלך הפסטיבל התושבים מתהלכים עם גמלים מקושטים ברחבי העיר. ממתקים שנזרקים לכל עבר, מנורות שמן, נפצים וזיקוקים משמשים גם הם בחגיגה זו לכבודם של כמה אלים ומאירים את המדבר השלו. 

פסטיבל סוף הקיץ  
פסטיבל סוף הקיץ נחגג
 בעיר לה שבחבל לדאק, בתחילת חודש ספטמבר על מנת לסכם ולהודות על סיומה של עונת חקלאות, תיירות, ושמש.  בימי הפסטיבל תושבי לה והתושבים הכפריים שבאזור חבל לאדאק, יוצאים למצעד המוני ברחובות העיר, כשהם לבושים תלבושות טיבטיות מיוחדות וצבעוניות, שונות וייחודיות. הצועדים מפתיעים בקטעי שירה וריקוד מסורתיים. בימי הפסטיבל מתקיימים משחקי פולו, מופעים למיניהם, הצגות, ותחרויות שונות כמו חץ וקשת.

הייחוד של ברווז הודו הוא בהגשת מידע פשוט, ברור וממוקד אודות הודו. ברווז הודו הוא חלק מקבוצת ברווז טיולים שמפעילה כעת מדריכי טיולים באינטרנט לתאילנדהודו וסין.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב