דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לקנות מתנה למורה או לגננת? 

מאת    [ 16/06/2010 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 9076 פעמים ]

סוף שנת הלימודים מתקרב והורי הילדים שבמערכת החינוך טרודים בהמון שאלות: מה נעשה עם הילד בקיץ? נרשום את הילד לקייטנה? נחפש סידור עם חברות / אחיות/ סבתות /מטפלת לעת מצוא? או ששנינו ניקח חופש בזמנים שונים? אבל אז זה עדיין לא יספיק לכל החודשיים...

שאלה קצת פחות מכרעת, אבל קיימת, היא: מה לקנות מתנה למורה או לגנן/נת?{זאת לא טעות: יש פה ושם גם גברים גננים!}. כפי שאומרים, "הדחוף דוחה את החשוב". משום שיש להחליט על מתנה לפני ה-20 ליוני (בתיכונים) או ה- 30 ליוני (בבתי הספר היסודיים) זאת השאלה שעל הפרק כרגע. האמהות מריצות טלפונים של התייעצות, ועד ההורים נכנס לפעולה, מגייסים כסף וחסר רק דבר אחד: האובייקט! או, בעברית מורחבת ושירית :"מה נקנה לה , מה נקנה לה מתנה?"

אגב: אם אף אחד מהרעיונות לא נראה לכם, גלשו לאתר "www.saba-sabta.co.il" ותקבלו עוד תשובות.

אין לי שום כוונה להכביד על התקציב של המשפחה לפני החופש הגדול, שיש הטוענים שהוא נקרא כך משום שההוצאות בו גדולות. אז הנה כמה רעיונות למתנות צנועות שאספתי מחברות מורות ומאמהות בעלות ניסיון וותק בנושא:

- עציץ יפה , פורח ורצוי עמיד ולא דורש יותר מדי מים או תנאים מיוחדים,-כל זה על מנת להבטיח שישרוד לפחות שנה, עד הקיץ הבא. בעלי המשתלות וחנויות הפרחים ישמחו לייעץ ולהמליץ. עציץ יפה יכול לעלות כ- 140 ש"ח. אם נחלק ל-40 ילדים, ההוצאה למשפחה תהיה 3.5 ש"ח- פחות מארטיק, למשל.

- אם אחד ההורים שייך לוועד עובדים שדרכו אפשר לרכוש כרטיסים מוזלים להצגות, אפשר בהחלט לרכוש למורה זוג כרטיסים להצגה טובה. אם, לחילופין, לאחד ההורים יש מנוי לתיאטרון, הוא עשוי לרצות לוותר על זוג כרטיסים לטובת העניין, כשההורים האחרים מחזירים לו את חלקם במתנה. זוג כרטיסים להצגה עשוי לעלות כ-160 ש"ח, אחרי ההנחה. אם תחלקו את זה ל-40 ילד, תראו שזה כ-4 ש"ח למשפחה. תודו שזאת לא הוצאה מכבידה, וזה יכול לשמח מאד מורה עייפה .

- אם אנחנו מאמינים עדיין שאנחנו "עם הספר", אז גם הגננת או המורה אמורות לאהוב ספרים. אפשר לרכוש לה/לו ספר או מספר ספרים, תלוי התקציב.

 רק אנא לא לשכוח לבקש פתק החלפה.

 הנה כמה המלצות לספרים, על פי המקצוע שמלמד המחנך:

- למורה להיסטוריה אפשר לקנות את "קתרינה הגדולה" של אנרי טרויה , שמחירו בחנות 80 ש"ח. נכון, אתם זוכרים היטב חילוק: זה 2 ש"ח לילד. נראה לכם מעט מדי? צרפו עוד ספר או שניים- יש כיום מבצעים מפתים מאד.

- למורה למדעים אפשר לרכוש את הספר " מודדים את העולם" של דניאל קלמן. הספר מקסים ועלותו 88 ש"ח. שכחתם לחלק עם תוצאה שהיא שבר? אל תגלו את זה לילדכם שהביא רק 70 במבחן בחשבון, אבל אני כן אגלה לכם ש-88/40=2.20 ש"ח. כמובן שאפשר לצרף עוד ספרים.

-למורה לכלכלה כדאי לרכוש את הספר "העולם הוא שטוח" של תומס פרידמן. מחירו המקורי הוא 96 ש"ח (ותאמינו לי שהוא שווה כל אגורה!), אבל יש מבצעים - בעיקר אם קונים  באינטרנט.חלקו ל-40 את המחיר - אפילו ללא הנחה - ותקבלו 2.40 ש"ח למשפחה.

- למורה לציור אפשר לקנות את "נערה עם עגיל פנינה" של טרייסי שבליה ועלותו רק 77 ש"ח! כמובן שאפשר לקנות גם אלבום של אחד הציירים המפורסמים, אבל אז העלויות אחרות לגמרי.

- למורה לספרות קשה מאד לקנות ספרים, כיון שהיא/הוא כבר קראו המון...אציע בכל זאת: ספרי שירה, ספר שמדובר בו לאחרונה - פשוט התייעצו עם המוכר/ת.

- מורה לתנ"ך? אפשר לבחור מבין ספריה של יוכי ברנדס ("מלכים ג' " או "שבע אמהות", 89 או 94 ש"ח, בהתאמה ולפני הנחה)  או של מאיר שליו(תנ"ך עכשיו", למשל, אם תצליחו למצוא אותו...).

- מורה למתמטיקה אולי תשמח עם הספר "חיתוך הזהב" של מריו ליביו או "האם אלוהים הוא מתמטיקאי?" שלו (92 ש"ח. אם תחלקו ל-40, תצטרכו לשלם 2.30 ש"ח).

- מורה לפיזיקה ייהנה (מגיע גם לו ליהנות לעתים...) מהספר המקסים של חתן פרס נובל, יהודי אמריקאי,: " אתה בודאי מתלוצץ, מר פיינמן".

 - וכל מורה, לא חשוב מאיזו עדת מקצועות, חייב - פשוט חייב! - לקרוא את הספר של ערן כץ, שיאן גינס בזיכרון, "סוד הזיכרון המצוין". אל תשכחו: על המורה ללמוד בתחילת כל שנה 40 שמות חדשים , ורצוי תוך שבוע. נראה אתכם עומדים במשימה הזאת, עם כל הביקורת הנוקבת שיש לכם על המורים!!

אם אף לא אחד מההצעות האלה לא נראות לכם, בחרו ספר מצחיק , כמו "שלושה בסירה אחת (מלבד הכלב)" של ז'רום ק. ז'רום. אני מבטיחה לכם שלא יזיק לשפר מעט את מצב רוחו של המורה או הגננת, לאחר שנה מתישה. לא מאמינים? כנסו אתם לכתה של הבן או הבת ליום אחד - ואחר-כך ספרו לי חוויות.

מאחלת לכם לצלוח את החופש בשלום!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב