דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב פנים - פרוייקט מעשי 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 1952 פעמים ]

מסלול לימודי עיצוב פנים הוא מסלול מורכב ומסועף, הכולל היכרות תיאורטית עם המקצוע והענף, התמחות מעשית בכלי המקצוע ופיתוח כישורים מקצועיים, שימוש בתוכנות המחשב המורכבות המשמשות את מעצבי הפנים בעת עבודתם במשרדי האדריכלים או באופן פרטי, וכן הבנה מעמיקה בתהליכי ההוצאה לפועל של פרויקט משלב הרעיון, התכוניות ועד לביצוע הפרויקט בפועל על ידי הקבלנים המבצעים את עבודות הבנייה והעיצוב בפועל. אחד השלבים המעניינים ביותר במסלול הלימודים המכשיר את המעצבים לעבודה בתחום עיצוב הפנים, הוא הפרויקט המעשי, אשר מאפשר לתלמידים להתנסות באופן מעשי מהעיסוק במקצוע, מחוץ לכותלי מוסדות הלימוד, ולזכות למפגשים אמיתיים עם אנשי מקצוע מהתחום, הנדסאי אדריכלות, מעצבי פנים, אדריכלים וקבלני ביצוע.

 

כיצד מתבצע הפרויקט המעשי?

 

השלבים הראשונים בתהליך של כל עבודת עיצוב פנים למבנה פרטי או למשרדים, מתחיל בפגישה עם הלקוחות. בשלב זה, יפגשו התלמידים עם לקוח אמיתי, אשר יציג בפניהם את דרישותיו לניצול השטח עליו מתבקשת עבודת עיצוב הפנים. בתהליך של עיצוב פנים למבנה משרדי, מעביר הלקוח לידי המעצבים מסמך הקרוי "פרוגראמה", שהיא למעשה סקיצה ראשונית המתארת את שאיפותיו של הלקוח לניצול השטח, וחלוקת המבנה למשרדים. לאחר הביקור בשטח, וקבלת הפרוגראמה מהלקוח, מתחיל למעשה תהליך העבודה מול האדריכל, ותהליך העיצוב והתכנון של המבנה באופן מעשי, לצורך השוואת תנאי השטח המציאותיים מול הדרישות התיאורטיות לכאורה של הלקוח.

 

את הפרוגראמה לוקחים עמם המעצבים אל הסטודיו, ומתחילים בתהליך התכנון. בשלב זה, מנסים המעצבים לבצע את חלוקת המשרדים בפועל מול פני השטח המציאותיים, ומול שאיפות הלקוח. לעיתים קרובות נמצא כי לא ניתן בפועל לחלק את השטח על פי דרישותיו של הלקוח, שכן קיימים במקום אלמנטים שונים המונעים את החלוקה הפיזית לחללים הנדרשים, כגון עמודים תומכים, תקרות נמוכות, ועוד אילוצים המונעים מהתכנון להתבצע על פי הנדרש. כאן נדרשים כישוריהם של המעצבים בהגשת תוכנית חלוקת שטח חלופית, המאפשרת קבלת אותו מספר חדרים אך במיצוב שונה של הקירות. לאחר קבלת ההסכמה של הלקוח אודות חלוקת השטח לחללים, מתחיל תהליך עיצוב פנים המשרדים או הבתים בהיבטים השונים.

 

עבודה מול ספקים

 

עיצוב פנים החללים מתבצע תוך בחירת חומרים שונים המשמשים לבניית הקירות החוצצים, בחירת צבעי הקירות, הטמעת אלמנטים בעיצוב על גבי הקירות או החוצצים, בחירת הפרזולים השונים, הדלתות, דלתות הכניסה, דלפקים, סוגי שקעים, ולמעשה, כל אלמנט המרכיב את העיצוב הפנימי של המשרד או המבנה הפרטי המעוצב. בשלב זה יש לשמור על קו עיצוב אחיד, אשר יעניק למבנה המעוצב את המראה הסופי. כלים אלו נרכשים כמובן במסלול לימודי עיצוב פנים כחלק מתוכנית הלימודים, אך זה הוא השלב להוכיח את ההבנה המעמיקה של הנושא. עבודה מול ספקים היא בעיקר עבודת תקציב, שכן על פי רוב ינחה הלקוח את דרכי הפעולה על ידי הקצבת סכום כספי לפרויקט העיצוב, ועל המעצב מוטלת האחריות לבחור את הטוב שניתן להשיג בתקציב זה.

 

הכלים המועברים לתלמידים במסגרת לימודי עיצוב פנים הם כלים בסיסיים המאפשרים להם לבצע את העבודה בפועל. יחד עם זאת, אין די בהשתתפות במסלול לימודי עיצוב פנים בכדי להפוך למעצב, אלא הניסיון הוא זה אשר מקנה למעצב את הכישורים הנדרשים לעבודה. הפרויקט המעשי הוא למעשה הניסיון הראשון של המעצבים בעבודה מעשית מול הלקוחות והספקים, והצלחה בו תהווה כרטיס כניסה בהצגת מועמדות לעבודה בתחום.

ברזין שוהם - לימודי עיצוב פנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב