דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של רישיון מלגזה 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3797 פעמים ]

רבים מכם אולי תוהים מדוע יש צורך בהוצאת רישיון מלגזה, הרי מלגזה היא לא כלי רכב הנוסע בכביש, אלא כלי עבודה בתחומים שונים במשק: בחקלאות, בתעשייה, בלוגיסטיקה ועוד. אך למעשה מלגזה היא כמו כל כלי רכב אחר. היא דורשת הכרה ולימוד של מרכיבי המלגזה, כללי הבטיחות בנהיגה על מלגזה, כיצד לתמרן ולנהוג במלגזה, מהם העומסים המותרים להעמסה על כל מלגזה וכדומה. במרוצת השנים התרחשו תאונות עבודה רבות שבהן היו מעורבות מלגזות. כל אלו מעידים כי גם לנהיגה במלגזה דרוש תהליך לימוד ורישוי מסודר, שבסיומו כל תלמיד יקבל רישיון מלגזה.

הסדרת תהליך לימודי הנהיגה על מלגזה ותהליך הוצאת רישיון מלגזה מעוגנת בחוק, ומוסדרות בהנחיות החדשות שהוציא משרד התחבורה. תהליך זה נועד ליצור פיקוח על נהגי המלגזות בארץ, לצמצם ואף למנוע ככל האפשר את תאונות העבודה עם מלגזות, ולוודא שכל מי שיקבל רישיון מלגזה ויעבוד עם מלגזה, יהיה אדם שעבר תהליך לימוד והכשרה מסודרים.

כדי להוציא רישיון מלגזה, על מבקש הרישיון לעמוד בשני תנאי סף: להיות בן 18 לפחות ולהחזיק ברישיון נהיגה ברכב פרטי או אם יש לו כבר רישיון לטרקטורון אזי הוא פטור. תהליך הוצאת רישיון מלגזה כולל שני שלבים, כמו הוצאת רישיון רגיל: לימוד תיאורטי ולימוד מעשי. בחלק הלימוד התיאורטי לומדים על סוגי מלגזות שונים, על העומסים שכל מלגזה יכולה לשאת, על אחזקת מלגזות, שיטות הפעלה של מלגזות וכן כללי הבטיחות בעבודה עם מלגזות. בסיום הלימוד יש לעבור בהצלחה מבחן עיוני.

החלק המעשי של הלימודים כולל נהיגה על מלגזה במגרש שמדמה מחסן לוגיסטי או מפעל. לומדים בו הלכה למעשה כיצד לפרוק ולהעמיס ציוד וסחורות על המלגזות, על רציפים או על משאיות, כל זאת תוך הקפדה על כללי הבטיחות. בסיום הלימוד נדרש לעבור מבחן מעשי (טסט) בנהיגה על מלגזה. כל תהליך הלימוד, העיוני והמעשי, מתקיים בבתי ספר לנהיגה שבהם מוציאים רישיון מלגזה. כל תהליך הוצאת הרישיון אורך 8 - 10 שעות, ובדרך כלל מתפרש על-פני יומיים או שלושה.

אולם גם מי שמחזיק כבר ברישיון מלגזה צריך לעבור מדי שנה השתלמויות וקורס רענון על המלגזה, כדי להמשיך ולהחזיק ברישיון מלגזה. הנחייה מחייבת זו יוצאת מן ההנחה שכדי לשמור על בטיחות בעבודה עם מלגזות צריך להתעדכן כל פעם בחידושים בתחום ולרענן את כללי הבטיחות. כדי למנוע מצבים שבהם נהגי מלגזה ותיקים ומנוסים יהיו שאננים ולא יקפידו על כל כללי הבטיחות בעבודה עם מלגזות, הם מחויבים לעבור השתלמות אחת לשנה. במסגרת השתלמות זו, שאורכת מספר שעות, הם ירעננו כללי בטיחות, ילמדו על חידושים בתחום המלגזות וגם ינתחו לעומק תאונות עבודה אחרונות שהתרחשו עם מלגזות.

לסיכום, מלגזה היא כלי רכב לכל דבר ועניין. הנהיגה בה דורשת ידע עיוני ומעשי ושמירה על כללי הבטיחות. כדי למנוע רשלנות בנהיגה על מלגזות וכדי לצמצם ככל האפשר את תאונות העבודה עם מלגזות, כל נהג מלגזה נדרש להוציא רישיון בתהליך מסודר ולעבור השתלמויות תקופתיות. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב