דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קייטרינג גורמה - מה הוא כולל וכמה הוא עולה 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3534 פעמים ]

כיצד הייתם מגדירים גורמה? מילונים מסוימים מתארים באמצעות מילה זו, אדם מעודן שיש לו טעם ייחודי ואיכותי. במקומות מסוימים משתמשים במילה גורמה כדי לתאר סוג מאכלים מסוים, אוכל עם הרבה שומן, ייחודי המוגש במנות קטנות. מסעדות גורמה למשל ידאגו להגיש לנו מנות קטנות, מקושטות שיוגשו בתיאום,  עם שילוב של טעמים וצבעים מיוחדים, תוך שימת דגש על אופי הגשה, אווירה צנועה וייחודית, עיצוב יוקרתי, ומתן תחושה שהאוכל איננו רק אוכל אלא יצירת אומנות של ממש, והמסעדה היא לא רק מסעדה אלא מוזיאון.

אם בעבר מסעדות גורמה פנו בעיקר למעמד העליון אזי שהיום מסעדות גורמה פונות לכלל האוכלוסייה, אחת הדרכים היא באמצעות קייטרינג גורמה. במובן מסוים, קייטרינג הן שליחות של מסעדות, אנחנו נפנה למסעדה אחרי שטעמנו סוג מסוים באירוע או אפילו נפנה למסעדה של חברת קייטרינג ספציפית שיצא לנו לאכול את מטעמיה.

לכן קייטרינג גורמה מהווה סוג של שליחים של מסעדות גורמה, אשר מבקשות להגיע אל קהלים חדשים.

תפריטים של קייטרינג גורמה

בניגוד למה שנהוג לחשוב, תפריטים של קייטרינג גורמה אינם בנויים בהכרח ממאכלים לא מוכרים או ממאכלים יקרים. אנחנו יכולים למצוא מנות ראשונות כמו קובה, פטה כבד, עלי גפן, בשר מעושן, סלטים  מנות עיקריות כגון דגים, בשרים, פסטות, פשטידות, ומאפים כמו אמפנדס, פוקצ'ה, קינוחים כמו סופלה, פנקייקים, עוגות שוקולד ועוד.

אז מה ההבדל בין מנות אלו למנות רגילות? ראשית, יהיה מדובר במנות שיוכנו על ידי שף הבית, עם מרכיבים טריים. שנית, המנות יוגשו ברטבים שונים (כמו יין אדום למשל) ובצורת הגשה מיוחדת, שלוש, המנות יהיו קטנות ויוגשו עם תוספות שונות.

ישנם כמובן סוגים שונים של קייטרינג גורמה. ניתן למצוא קייטרינג גורמה יפאני, צרפתי, איטלקי ועוד. סביר להניח שלא נמצא קייטרינג גורמה אמריקאי, קרי המבורגרים או צ'פס. גם העובדה שיש בתפריט שהצגנו מאכלים מזרחיים כמו קובה, לא אומרים שיש קייטרינג גורמה ים תיכוני אלא שהקובה יוגש עם בשר שונה מהרגיל, רוטב אחר (למשל טחינה ירוקה או רטבים פיקנטיים) וסביר להניח שהגודל של הקובה יהיה קטן ממה שאנחנו מכירים.

ייחודיות של קייטרינג גורמה

כל קייטרינג גורמה בוחר את הייחודיות שלו, אשר מבדיל אותו מחברות קייטרינג אחר ובהכרח מחברות קייטרינג גורמה אחר.

חברות קייטרינג גורמה שונות לא מציעות תפריט מסוים אלא יושבות עם בעלי האירועים ומכינים ביחד תפריט (בהתאם ליכולות המקצועיות של החברה ולאפשרויות הכלכליות של בעלי האירוע), חברות קייטרינג גורמה אחרות מציעות להציג את תהליך הכנת האוכל בפני האורחים, זאת למשל אם מדובר באירוע קטן. דוגמא אחרת לייחודיות של קייטרינג גורמה היא הבחירה לעטר את המנות בצבעים ייחודים שמשתלבים בעיצוב של המקום או למשל להציע מנות ייחודיות שמתאימות לאופי הקהל, למשל, אם מדובר בקהל צרפתי נגיש מנות צרפתיות וכן הלאה. לעיתים חברות קייטרינג גורמה יציעו מערך שלם של הפקה, הכולל להטוטי אש, רקדנים ועוד.

עם זאת חשוב לציין, חברת קייטרינג גורמה, ככל שתהיה צנועה יותר באופי ההגשה ובדברים מסביב, תיחשב איכותית יותר (שלא נגיד אליטיסטית)

עלויות קייטרינג גורמה

העלויות כמובן משתנות מחברה לחברה ונקבעות על פי מספר המנות בארוחה ומספר האורחים. לרוב בארוחה יוגשו שלוש מנות (ראשונה, עיקרית וקינוח) כאשר הנחה תינתן אם המחיר כמות האורחים תהיה גבוהה. לרוב הארוחה תתומחר על פי 70-80 שקל למנה.

 

המאמר מוגש על ידי אינדקס קייטרינג הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס קייטרינג, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום הקייטרינג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב