דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניו מדיה - הפרסומאים נחבאים אל הכלים 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1783 פעמים ]

ניו-מדיה הפכה להיות הסיירת המובחרת של עולם הפרסום הסמוי. גיוס המומחים הוא חשאי, בדיסקרטיות מרבית מתארגנות מאחורי הקלעים קבוצות, תאים תאים של סוכנים חשאיים המתמחים בהעברת מסרים בהתערבות פינצטית, כבלוגרים, ובטוקבקים במגוון רחב של רשתות חברתיות, אתרי חדשות, אתרים פתוחים לפרסום מאמרים ובכל המרחב האינטרנטי אליו מתקבצים גולשים – בארץ ובעולם.

אנשי המפתח בסיירת הניו-מדיה מורגלים ומחויבים לסודיות מוחלטת. הפעילות כולה ממודרת עד לרמה של אפס הדלפות. ועל אף התוצאות החיוביות המורגשות בשטח, מטבע הדברים, העוסקים במלאכה מנועים מלפרסם ולחשוף פומבית את הצלחותיהם במבצעי השכנוע הסמויים, שאל חלקם, קרוב לודאי, נחשפת גם אתה. זאת בניגוד גמור למקובל בעולם הפרסום המוחצן במהותו.

סיירות ניו-מדיה שותלת מסרים בכל האמצעים העומדים לרשותן: במילים, בשירים, בפרחים ובסרטים. ההצלחה הפנומנאלית של אתרים כגון פייסבוק, יוטיוב וגוגל כמובן מסמנת היכן תהייה הזירה העיקרית של הקמפיינים בעתיד הנראה לעין. ניתן להניח, כי לחזית המאבק על שכנוע הגולשים תגויסנה בעיקר נשים. לא רק חברות מסחריות תקצנה משאבים לטובת הניו מדיה, גם גורמים שלטוניים ומועמדים לפני בחירות ינהלו את המערכה ההסברתית תעמולתית מן האגפים.

לניו מדיה אם כן צפויה תקופת רנסאנס. הזירה האינטרנטית תספק תעסוקה רבה, שגם אם היא נטולת זוהר וחלוקת גביעים למצטיינים, האפקטיביות המצטברת שלה תזכה להכרה ולהוקרה. בשנים הבאות נזכה לראות שימוש מוגבר בסרטונים העשויים לכאורה על ידי חובבנים. האמת תהיה שונה. אנשי מקצוע מיומנים ישקיעו מחשבה רבה כיצד להעביר את המסרים הרצויים בצורה אלגנטית שאינה מזוהה ישירות עם הגורם המממן. בנוסף נזכה לראות כי לצד האתרים הרשמיים של החברות המסחריות ואף של גופים ממלכתיים – ובעקבותיהם גם של ארגוני המגזר השלישי, יצוצו אד הוק אתרי אינטרנט נטולי זהות, אשר ישמשו לצרכים זמניים וספציפיים, ומיד שימלאו את משימתם המזדמנת ייעלמו כלא היו. למעשה, נצפה בתופעה בה חלק מן הפרסום ירד אל ה"מחתרת". בכל אופן, מערך הפרסום יעסיק במהלך השנים הבאות הרבה מאד "סוכני חרש" - "קופירייטרים במחתרת" - בודאי יותר מאשר דוגמנים ודוגמניות, פרזנטורים וידוענים. 

רמי גבעוני

www.credit-team.co.il

info@credit-team.co.il

 

 

* הכותב הוא במאי סרטי תדמית.
אתר: www.credit-team.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב