דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור משרד יחסי ציבור 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2845 פעמים ]

יחסי ציבור יעילים כשיש קשר טוב עם האנשים הנכונים

ורוב הפעמים, לטוב ולרע, אלו אנשי התקשורת. כדי להיות קיים צריך להיות בתקשורת: אינטרנט, עיתונים, טלוויזיה ורדיו. אם לא תהיו שם, כנראה שלא תהיו בשום מקום ואף אחד לא ישמע עליכם. מעטים האנשים שתפסו אחיזה ושליטה בנתח השוק שלהם או קיבלו את תמיכת הקהל מבלי שהופיעו בכלי התקשורת.

קשרים עם האנשים הנכונים נבנים בסבלנות ובהתמדה

ולכן, אתם צריכים יחסי ציבור ממשרד ותיק, כזה שצבר לעצמו לקוחות רבים וגם שותפים רבים בתקשורת. ומדוע שותפים? משום שאותם עיתונאים, עורכים או מנהלים בכלי התקשורת נותנים ומקבלים: חברת יחסי ציבור טובה יודעת לבקש (במה עבור הלקוח) אבל גם לתת (סקופים או מידע חשוב על הלקוח). שני הצדדים צריכים זה את זה.

סבלנות והתמדה: עצה טובה למי שמתעסק עם יחסי ציבור

כאן חשוב להדגיש כי לא מדובר בפרסום. ההבדל הוא בעיקר בתוצאות ובמשך הקמפיין: קמפיין פרסומי יהיה נקודתי, לתקופה של כמה חודשים לכל היותר והמטרה שלו היא להשיג תוצאות מיידיות. קמפיין יח"צ עשוי (וצריך) להימשך כמה שנים כדי להיות אפקטיבי. המטרה שלו היא מיצוב תקשורתי של הלקוח ובניה של התוצאות צעד אחר צעד, בהתמדה.

יחסי ציבור דורשים יצירתיות והגדלת ראש

זה לא מספיק להיות איש יחסי ציבור. כשאתם, כלקוח, שוכרים את שירותיה של חברת יחסי ציבור, אתם צריכים לדעת שמדובר באנשים חושבים. שיודעים להגות רעיונות מיוחדים, לחשוב אחרת מכולם ולהפתיע. העולם שלנו דורש לעניין, לחדש ולהפתיע. בשביל זה יש לכם אנשי יח"צ, כדי שיחשבו איך.

בחרו חברת יחסי ציבור שאתם מרגישים איתה נוח

לא פחות חשוב מהכל: שימו לב שיש לכם מכנה משותף עם האנשים שמעניקים לכם שירותי יח"צ, שאתם מרגישים איתם חופשיים ויכולים להתייעץ איתם בנוחות. אמנם לא מדובר בחבר חדש, אבל זהו בהחלט שותף או גוף שיכול לתרום יותר מכולם להצלחה שלכם. התפקיד שלכם הוא לשתף פעולה ולהקשיב. מדובר באנשים שיודעים דבר או שניים.

כמה זמן יקדיש איש היח"צ אליכם?

נפגשתם עם מועמד לאייש את תפקיד איש יחסי הציבור שלכם. יפה. נסו לברר איתו כמה זמן הוא מתכוון להקדיש לכם. אם מדובר במשרד יחסי ציבור עמוס, שמטפל ב-20 לקוחות במקביל, ייתכן ולא יהיה לו מספיק זמן אליכם או שלא יוכל לתת לכם יחס אישי.
משרד יחסי ציבור קטן עם מעט לקוחות לאו דווקא יהיה בחירה טובה יותר. כשהמשרד קטן גם כמות העובדים ומשאבי כוח האדם קטנים וכך שוב ייווצר מצב בו אתם מקבלים טיפול פחות טוב מהדרוש. הזמן בעולם היח"צ הוא עניין קריטי וחשוב שתבררו זאת.

תצוגת התכלית של כל איש יחסי ציבור: תיק עבודות

או במקרה שלנו: תיק כתבות וידיעות. דרשו מחברת היח"צ איתה אתם נפגשים להציג בפניכם את מה שעשתה עד כה: אילו פעולות מיצוב עשה ללקוחותיו עד כה, דוגמאות לפרסומים בכלי התקשורת והצגה של כמות הידיעות שהופיעו בכלי התקשורת בתקופה נתונה. איש יחסי ציבור טוב יציג לכם הוכחות כאלו בלי סוף.לא יזיק גם לבקש פרטים על עובדי המשרד, על מקום לימודי יחסי ציבור שלהם, קמפיינים שניהלו והצלחות מוכחות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב