דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים מצלמה דיגיטלית 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3205 פעמים ]

בקניית מצלמת תמונות דיגיטליות חשוב מאוד לבצע השוואה של יכולות ומאפיינים לא פחות מהשוואת מחירים בין הדגמים השונים. תהליך הרכישה יהפוך לפשוט יותר בבחירה ויפחית את זמן ההתברברות בין הדגמים השונים. מאמר זה סוקר קווים בסיסים להשוואה בין מצלמות תמונות דיגיטליות המציגות מגוון אינסופי בחנויות הצילום, ומאפשר לכם לדעת כי בחרתם את המצלמה לתמונות דיגיטליות הנכונה לכם במחיר המשתלם ביותר ובאיכות הטובה ביותר.

ישנם קריטריונים רבים אשר קובעים עם מאפייני המצלמה טובים למשתמש מסוים או עם לאו. הפיקסלים, העדשה, גודל כרטיס הזיכרון, גודל המצלמה, הזום הדיגיטלי והמחיר הם כולם קריטריונים חשובים בבחירת מצלמת תמונות דיגיטליות. המטרה העיקרית והלא פשוטה של סינון כל המצלמות הלא רלוונטיות נועדה על מנת לגרום לכם לבחור את המצלמה הנכונה.

רגע לפני שמתחילים להשוות בין סוגי מצלמות תמונות דיגיטליות שונות חשוב לצרכן להחליט על מספר עקרונות והחלטות בסיסיות. החלטות אלה נועדו לאפיין את הצרכים שלכם מהמצלמה ואת הציפיות ממנה. על הצרכן להחליט מדוע הוא זקוק למצלמה דיגיטלית. עליו לשאול את עצמו ולהגדיר היטב האם מדובר במצלמת תמונות דיגיטליות שנועדה לצלם תמונות באופן חובבני טיולים, משפחה ותמונות אקראיות אחרות ולהדפסה על אלבום תמונות דיגיטלי או שהמצלמה נועדה לצלם צילום איכותי של עצמים. אם מצלמת התמונות הדיגיטליות נועדה לצילום תמונות של מוצרים, תמונות שיועלו לאתר האינטרנט וישמשו לתצוגה, או שהתמונות נועדו לצילום תמונות לפייסבוק, או לאלבום תמונות דיגיטלי או אפילו עבודת שורשים הבחירה תשתנה. ישנם גדלים שונים של דגמי מצלמות, חלקם קומפקטיות ומזעריות וחלקן גדולות מאוד. החליטו מבעוד מועד מהו הגודל הרצוי.


בשלב הבא על הקונה להשוות בין מאפיינים ספציפיים של מצלמות תמונות דיגיטליות. השוואה אחת היא בין כמות הפיקסלים ואיכותם במצלמה הנבחרת. ככל שיש יותר פיקסלים במצלמה, כך איכות הצילום גדלה והתמונה שתצא תהיה חדה וברורה יותר. הפיקסלים הם למעשה ריבועים קטנים מאוד של צבע ואור והם שקובעים את חדות התמונה לכן המצלמה שתפיק את איכות הצילום הגבוהה ביותר היא המצלמה עם כמות הפיקסלים הגבוהה ביותר. החיישן במצלמה נחשב לעין של המצלמה. ככל שהחיישן במצלמת התמונות הדיגיטליות גדול יותר כך הדיודה של המצלמה היא באיכות גבוהה יותר שגם תפיק תמונה דיגיטלית חדה יותר.


קריטריון נוסף שכדאי לבחון כשבוחרים מצלמות לתמונות דיגיטליות הוא כמות הזיכרון. לכל מצלמה יש זיכרון בסיסי של כמה מגה בייטס. כדאי להשוות בין הקיבולת של הזיכרון המובנה כאשר צריך לזכור שככל שהקיבולת גבוהה יותר והזיכרון מכיל יותר מגה בייטס כך כדאיות המצלמה עולה. המינימום לזיכרון בסיסי נע בין 256 מגה ל512 מגה בייטס זיכרון.


המונח SLR הוא מונח המתאר את פעילות המראות בתוך המצלמה המאפשר לצלם לראות כיצד התמונה תיראה לפני הצילום. גם מאפיין זה צריך להילקח בחשבון בעת בחירת מצלמה. מצלמות בעלות SLR לרב הן גדולות יותר ומצלמות באופן איכותי יותר עם דגש על קומפוזיציית צבעים נכונה. בעוד שהמצלמות תמונות דיגיטליות הקומפקטיות קטנות מאוד בגודלן ונכנסות בקלות לכיס המכנס בזמן הטיול או באופן שגרתי כדאי להחליט האם איכות התמונה עדיפה או נוחות הסחיבה.


ישנם קריטריונים רבים נוספים שצריכים להילקח בחשבון בבחירת מצלמת תמונות דיגיטליות – זום אופטי עדיף על זום דיגיטלי, מהירות צמצם גבוהה יותר תורמת לאיכות התמונה, מהירות הצילום , מהירות הפוקוס ועוד. שיקלו היטב את היתרונות של כל מאפיין והחליטו האם ההשקעה הכספית שווה את זה.

קידום אתרים, כתיבת מאמרים וניהול תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב