דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על לימודי טכנאי מחשבים 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3664 פעמים ]

היום כאשר כל ילד יודע איך לפרק ולהרכיב מחשב לבד ולעיתים קרובות שירותי התמיכה שאנו מקבלים עבור המחשב הם דרך הטלפון, עולה תהייה האם יש צורך ומה המשמעות של לימודי טכנאי מחשבים.

בישראל ישנן עשרות מכללות גדולות כקטנות שמעבירות לימודי טכנאי מחשבים, מכללות כמו עתיד, מדיטאק, מכללת רמת גן, מכללת היי טק ועוד, מה החשיבות של לימודים אלו?

היתרון הגדול של לימודי טכנאי מחשבים הוא, שלימודים אלו אינם לימודים שדורשים שנים של השקעה. לעיתים קרובות מדובר על קורסים שנתיים, אשר מאפשרים לסטודנטים תוך שנה להפוך לטכנאי מחשבים ולהתחיל לעבוד בתחום. לא פלא, שלא מעט טכנאי מחשבים הם בעצם אנשים שעשו הסבה מקצועית אחרי שגילו לפתע את עולם המחשבים, לא פלא גם שכמות טכנאי המחשבים בישראל נמצאת בעלייה, גם אם מדובר לעיתים בשירות שניתן דרך הטלפון.

סוגי לימודי טכנאות מחשבים והקורסים שלהם

לימודי טכנאי מחשבים מתחלקים למספר קטגוריות, אך אנו נחלק אותם ל2. הקטגוריה הראשונה הוא, לימודי טכנאי מחשבים המוכר על ידי מיקרוסופט וחברות אחרות. ישנן חברות גדולות שמעבירות קורסים בהם מלמדים את הטכנאים לעתיד כיצד לעבוד עם המערכות שלהם, מכינים אותה לקראת עבודה עתידית עם מערכות חדישות ובסוף הקורס מעניקים להם תעודת טכנאי מוסמך מטעמה. מכללת רמת גן למשל מקיימת קורסים כאלה עם מיקרוסופט.

הקטגוריה השנייה של לימודי טכנאי מחשבים, היא של לימודים ללא סמכות מקצועית של אחת החברות הגדולות. אין בכך שום דבר רע, שכן אותן מכללות שמעבירות לימודי טכנאי מחשבים כך הן מספיק גדולות ורציניות. בקורסים אלו מלמדים את הטכנאים לעתיד לעבוד עם שורה של מערכות ממוחשבות.

מה לומדים בלימודי טכנאי מחשבים

לימודי טכנאי מחשבים הם לומדים שבסיסים נמשכים שנה (אפשר לקחת קורסים מתקדמים למשל טכנאי רשתות וכן הלאה, מה שיהפוך את הלימודים לארוכים יותר). במהלך הלימודים, לומדים להכיר מערכות מחשב שונות ( חלונות, אופיס, דוס, מערכות אנטי וירוס ועוד) לומדים להתמודד עם באגים שונים, לומדים להכיר דרייברים שונים, לומדים להכיר את החומרה של המחשב וכיצד אפשר לפתור בעיות שצצות בו, כיצד מקיימים אבטחת מידע במחשב משרדי וביתי, טיפול ומניעת וירוסים ותוכנות ריגול שונות, כיצד מתפעלים מחשב במצבים שונים, איך מתמודדים עם בעיות בציוד שמתחבר למחשב (עכברים, מקלדות, מסך, מדפסת ועוד) ועוד.

משך זמן הלימוד ועלותם

הלימודים נמשכים שנה והם כוללים לימודים תיאורטיים של מבוא למחשב ולימודים מעשיים. בדרך כלל הלימודים כוללים תרגילים שונים (כולל פתרון בעיות בזמן אמת) ומבחן מסכם אשר בסופו יקבל הסטודנט תעודת טכנאי מחשבים. היקף הלימודים הוא בדרך כלל 150 שעות, והמרצים הינם טכנאי מחשבים ואנשים שעוסקים בתחום. הלימודים נערכים בכיתות ובמעבדות ממוחשבות. עלות הלימודים היא על פי המוסד אליו נרשמים ולרוב זה נע בין 7500 ל12000 שקל.

המאמר מוגש מטעם אינדקס טכנאי מחשבים הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס טכנאי מחשבים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום המחשבים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב