דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש וחזון העצמות הרטובות 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2902 פעמים ]


אין חוויה יותר מרגיזה מאשר להתקע באמבטיה ללא מים חמים, כי יש תקלה בדוד שמש, בדיוק באמצע החפיפה. אם יש לכם דודי שמש על הגג, ישנן דרכים מאוד פשוטות לשמור על הדוד, וכן יש מספר תקלות אשר מאפיינות דודי שמש באשר הם. באופן כללי, דודי שמש הם מכשיר אמין וחזק- מה גם שהם מגיעים עם אחריות, אשר מכסה שלוש שנים בד"כ ואת מרבית הבעיות הנפוצות.
בעיות נפוצות של דודי שמש
?    הבעיה הנפוצה ביותר היא אבנית. דודי שמש מכילים מים חמים ועומדים, דבר אשר בקלות יכול להפוך להצטברות של אבנית בדוד. כאשר דודי שמש מתמלאים אבנית הם מחממים פחות טוב, וזה בד"כ גם הסימן הראשון לבעיה. אם הפעלתם את הדוד כמה שעות רצוף, ועדיין אין מספיק מים חמים, סביר להניח שיש אבנית. ניתן לבצע טיפול תקופתי, המבוצע על ידי איש מקצוע לניקוי האבנית.
?    אין מים חמים אחרי יום שלם של שמש? דודי שמש מיועדים לקלוט את קרינת השמש, אולי אבק עלול לפגוע ביעילות הקולטים. ניקוי זריז במים בלבד יפתור לכם את הבעיה, בעיקר בקיץ או אחרי סופת חול גדולה.
?    דודי שמש בישראל הם בעצם מכשיר משולב של דודי שמש וחשמל. לעיתים, עלול גוף החימום לעשות צרות. אבנית או גיל מתקדם של הדוד יכול לגרות לגוף החימום להיפגם. קצר או פשוט חוסר במים חמים הם התוצאה.
?    עדיין אין מים חמים? יכול להיות שהטרמוסטט לא עובד. זאת בעיה של דודי חשמל ולא דודי שמש, אך כיוון שבארץ בעצם מדובר באותו מכשיר, לפעמים רק איש מקצוע יכול לדעת מה הבעיה בדיוק.
?    נזילת מים. פיצוץ בצינור יגרום לדליפת מים. חוץ מהבזבוז, חשבון החשמל שלכם יתפח, הקירות נרטבים וניזוקים, ועלול לקרות גם קצר חשמלי. גם בעיה כזאת של דודי שמש דורשת פניה לאיש מקצוע.
פיתרונות ותחזוקה של דודי שמש
דודי שמש הם לכל הדעות המצאה גאונית: עם תחזוקה מינימאלית ושימוש מקסימאלי באנרגית שמש, הם פשוט הברקה. למרות זאת, כדאי להקפיד על טיפול שנתי למניעת הצטברות אבנית וכן ניקוי קולטי השמש, להבטיח יעילות מקסימאלית. אם החשמל קופץ, כדאי לבדוק את הפיוז החשמלי: עומס חשמל בבית, בשיא החורף או שיא הקיץ, עלול לגרום לפיוז לקפוץ, על אף שהדוד תקין. דודי שמש הם מכשיר אמין, אשר ילווה אתכם לאורך שנים, ואת מרבית הבעיות ניתן לפתור באופן פשוט וזול יחסית. זיכרו שכמה עצות טובות הן לא תחליף לאיש מקצוע אמין. כל בעיה שעולה עם מכשיר חשמלי דורשת להזמין אדם מיומן ומוסמך ולא לנסות לבדכם.

רונן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב