ברומטר המסחר הצרכני Consumer commerce Barometer
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ברומטר המסחר הצרכני Consumer commerce Barometer 

מאת    [ 12/06/2010 ]
מילים במאמר: 484   [ נצפה 2434 פעמים ]

 
 

מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, לאתר איזה אחוז מקהל היעד הצרכני שלהם מבצע סקר שוק באינטרנט לפני שהם רוכשים בפועל, ובעצם, לבדוק מה הסבירות  שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים. והפרמטר השני להעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון  של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת  שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים אחרים  בין כל מיני מדינות, השוואה שאמורה  לסייע למפרסם להקצות את תקציב השיווק בצורה יעילה יותר.  בעבר כדי להבין את התנהגות הלקוח  היה צריך  או לאמוד, לשער,  או להשקיע משאבים רבים בעלויות גבוהות בהעסקת צד שלישי כדי להבין את התנהגות הצרכנים .

כיום את הפרמטרים האלה אפשר לבדוק בקלות הודות לכלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי  ברחבי אירופה The Interactive Advertising Bureau  - IAB ,

הכלי הוא ברומטר המסחר הצרכני    (CCB – Consumer commerce Barometer)

      כלי אינטרנטי חינמי, שעושה שימוש בנתוני חברת המחקר הבינלאומית TNS   חברת טיילור נלסן סופרס היא חברה בריטית המספקת נתוני מדרגים ל-75 מדינות והיא מציעה נתוני רייטינג בחתכים שונים, ביניהם חתכים דמוגרפיים וחתכי גיל, באמצעות סקרים ומחקרים.

ברומטר המסחר הצרכני יעזור לכל מי שעוסק בתעשיית הפרסום הדיגיטאלית להבין ולהשוות דרכי התנהגות שונות של צרכנים בהתחשב בשוק ובסקטור.  הכלי פעיל נכון לעכשיו  ב-27 מדינות, ישראל, אנגליה, אוסטרליה,  אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, מצרים, פינלנד, דנמרק נורבגיה, שבדיה, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד,  איטליה, הולנד, ניו - זילנד, פולין, פורטוגל, רוסיה, דרום אפריקה, ספרד, שוויץ, תורכיה, ושבע האמירויות הערביות  המאוחדות  (אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קיוין). עושה פילוח לפי ארצות, גיל, מגדר הצרכן, וכמה שימוש עושה הצרכן באינטרנט, אח"כ  מאפשר סינונים על פי 36 קטגוריות של מוצרים: כלי רכב שמתחלק לשתי תת קטגוריות, חבילות טובין שמתחלקות לשלוש תת קבוצות (מוצרי בריאות, מכולת, וקוסמטיקה), פיננסים שמתחלקים לשלוש תת קבוצות, מוצרי מדיה שמתחלקים לשלוש, קמעונות שמתחלקים ל-12 תת קטגוריות, טכנולוגיה ל-9 וטיולים/תיירות שמתחלקים לארבע. בהמשך יש שאלות למחקר שמתחלקות לשלוש אפשרויות : התנהגות רכישה, התנהגות מחקר, ותפיסת הקניות ברשת של הצרכן. שנפתחות כל אחת לתת קטגוריות שאף הן נפתחות לתת קטגוריות. כך מעל 40 שאלות עבור בדיקת המפרסמים . הנתונים שעליהם מבוסס הכלי יעודכנו מדי שנה כדי להישאר מעודכנים ביחס להרגלי הצרכנים, ולזהות מגמות בשוק.

 בדקתי את הכלי והנה כמה דוגמאות, קנו בישראל ברשת ספרים  6% נשים בגילאי  55 ומעלה לעומת 12% גברים  בגילאי 14-34 שנים. בדקתי גם עבור מצלמות דיגיטאליות אותן רכשו ברשת גילאי 14-34 גברים ונשים כאחד 41%. אפשר להשוות איזה אחוז מקהל היעד מבצע סקר באינטרנט ורוכש בחנויות לא מקוונות, לעומת מבצעי סקר ורוכשי המוצר באינטרנט,  איזה אחוז מבצע סקר וגם רוכש את המוצר אופליין ועוד. התוצאה מובאת כגרף ובגיליון אלקטרוני, לבחירת הבודק.

   לאחר שהתפעלתי מהכלי ושמחתי בשמחת המפרסמים והמשווקים, וקיוויתי עבורם שאכן הכלי הזה אמין, לא יכולתי שלא לחשוב על אותם אלה שיפסידו מהקדמה הזאת, על אותו צד שלישי שהתפרנס מהסקר והחקר והמדגמים עבור המפרסמים והמשווקים.

 

אילנה שקולניק-בקל

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב