דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אני צריך יחסי ציבור? 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2995 פעמים ]

מהם יחסי ציבור?

יח"צ הם בעצם שימוש בעיתונות על מנת לקדם מוצרים או שירותים של חברה מסוימת. איש יח"צ יקיים מסיבות עיתונאים, ייזום פעילויות וישפיע על עיתונאים בכדי ליצור פרסום של כתבות, שיקנו לחברה מוניטין טוב ויעניקו מיצוב תקשורתי למוצריה. חברת יחסי ציבור יכולה לפעול בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט, להגיע ולהשפיע על קהל יעד גדול מאוד.

האם עדיף להשתמש בפרסום או יחסי ציבור?

כוחם של יחסי הציבור הוא בכך שהם פועלים דרך העיתונות ולכן נתפסים על ידי הציבור כאמינים יותר מפרסומות. מה גם שבגלל עודף פרסום אליו נחשפים האנשים, הם נוטים לשכוח פרסומות מהר. על ידי שימוש בשירותיה של חברת יחסי ציבור, ניתן להשיג הכרה לטווח ארוך למוצר שלך.

מי צריך יחסי ציבור?

כל חברה שרוצה חשיפה טובה יותר למוצריה, לשפר את דעת הקהל כלפיה, למנוע פרסום שלילי ואפילו להפוך את מוצריה למותגים, צריכה להשתמש ביחסי ציבור. בעצם כמעט כל חברה תהנה מקהל לקוחות יותר גדול ונאמן. על כן, תוכל לעשות שימוש בשרותיו של משרד יחסי ציבור שידאג להשיג מטרה זו על ידי שימוש ביחסי ציבור טובים.

יחסי ציבור לגופים וממשלות

גם גופים לא מסחריים המחפשים תדמית חיובית צריכים יחסי ציבור. אפילו ממשלות משתמשות בשירותיה של חברת יחסי ציבור בכדי לשפר את תדמיתן בעולם. זהו מהלך שנהוג היום בכל מקום ובעצם מאחורי פעולות פומביות רבות שאנחנו עדים להן עומדים יועצים ואנשי יח"צ רבים.
פוליטיקאים עושים שימוש רב בשירותם של חברות יח”צ. ובכך הם משפרים את דעת הציבור עליהם ומגדילים את מעגל תומכיהם. פוליטיקאים ישתמשו ביחסי ציבור במיוחד לפני מערכות בחירות אך גם במשך כל תקופת פועלם הציבורי, פשוט כדי להישאר בכותרות.

יחסי ציבור לבעלי מקצועות חופשיים

הרבה אישים פרטיים עושים שימוש ביחסי ציבור. בין אישים אלו ניתן למצוא רופאים, עורכי דין, מדריכים ועצמאיים במגוון מקצועות, המשפרים את מעמדם המקצועי על ידי חברות יח"צ שדואגות לכך שהישגיהם המקצועיים יפורסמו בעיתונות.
חנויות אופנה ומעצבים, לדוגמא, חייבים להשתמש ביחסי ציבור טובים בכדי להצליח. יחסי ציבור נכונים ידאגו לאזכור החנויות, המעצבים או הקולקציות בכתבות של סטייליסטים מובילים ובצילומים שיהיו נגישים לקהל היעד שלהם.

יחסי ציבור לעסקים קטנים

עסקים קטנים במיוחד שירותי יח"צ. הבעיה עם עסקים קטנים היא שלעתים נדמה שאין להם תקציב מספיק בשביל להחזיק חברת יח"צ, אבל אם יתאמצו, גם הם יכולים למצוא שירותים כאלו במחירים נמוכים יחסית. השקעת הכסף בשירותים כאלה היא כדאית מאוד, יכולה למתג את העסק הקטן ולתרום רבות לשגשוגו.

יחסי ציבור כאשר הארגון שלך נמצא במשבר

הזמן בו אתה הכי צריך חברת יחסי ציבור הוא כאשר הארגון שלך במצב רע. אחרי סקנדל, תלונות ציבוריות, תביעות משפטיות או כאשר מתפרסמות על הארגון ידיעות שליליות. במקרים כאלה, חשוב ביותר להשתמש בחברות יחסי ציבור שידאגו להחליש את הכתבות השליליות ולשמור תמיד על מספר רב של כתבות חיוביות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב