דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מענה לשאלות קשות בראיון עבודה 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 1071   [ נצפה 2899 פעמים ]

כעורכי דין שנמצאים בתהליך חיפוש עבודה, בוודאי יעניין אתכם לקבל תשובות מוצלחות לשאלות הקשות באמת.
במאמר זה נסקור 10 שאלות קשות שאתם עלולים להיתקל בהן בראיון עבודה, ואת הדרך המוצלחת להתמודדות איתן.

מעבר לכל, ולפני הכל, זכרו כי ההכנה לראיון היא הבסיס. לפני כל ראיון חשוב לקבל מידע על החברה, על מצבה הכלכלי, על אפשרויות הקידום בה והתרבות הארגונית. במידה והגעתם לראיון דרך חברת השמה משפטית, ילוו אתכם ויתנו לכם כמה שיותר מידע על הארגון, המנהל, האופק המקצועי, ותוכלו להחליט מראש אם המשרה מתאימה לכם. חשוב לפתוח דלתות, אך לא להתפשר על הדברים המהותיים מבחינתכם, כדי להגיע לתפקיד שהוא נכון לכם, יספק אתכם ויקדם אתכם מקצועית.

כעת, לשאלות.

1. מה העמיתים שלך במקום העבודה הקודם/נוכחי היו אומרים עליך?

מטרת השאלה היא לבחון כיצד אתה תופס את עצמך באופן כללי, ובפרט כחלק מצוות. כלומר, האם אתה עובד טוב בצוות, כיצד אתה משתלב, האם אתה תחרותי, כיצד אתה מתייחס לעמיתים שלך- על כל אלה ניתן ללמוד מהתשובה שלך. הרעיון הוא להציג את עצמך בצורה חיובית כאדם שמוערך על ידי עמיתיו ונעים לעבוד איתו, אך שים לב לא להגזים.

 

2. אילו תכונות אתה מעריך אצל מנהל ואילו מפריעות לך?

התרכז בחיובי. נסה לענות תשובה כנה ככל האפשר, כולל דוגמאות חיוביות, מבלי להיסחף לתיאורים שליליים של מנהלים קודמים. קח בחשבון שעל כל תשובה שתענה כנראה שתישאל מדוע, היה מוכן לענות על כך.

בנוסף, על תכונה שלילית ייתכן שתישאל כיצד היית מתמודד איתה. לדוגמה- אם תגיד שמפריע לך מנהל שאינו נותן קרדיט וחיזוקים חיוביים לעובדים שלו, תצטרך לענות כיצד תתמודד עם מצב שבו ינהל אותך אדם שלא ייתן לך חיזוקים חיוביים. חשוב גם לקחת בחשבון שאינך מכיר את המנהל שעבורו אתה מרואיין, את התכונות החיוביות או השליליות שלו, ולכן יש לענות על שאלה זו בדיפלומטיות.

 

3. היכן אתה רואה את עצמך בעוד 3 שנים?

מטרת השאלה הזו היא לבחון מה מניע אותך, את הכיוון התעסוקתי שלך, ואת המכוונות לתחום העיסוק. המראיין בעצם רוצה לדעת אם לאורך זמן אתה רואה את עצמך בחברה אליה אתה מועמד, עד כמה אתה מעוניין בתפקיד המוצע, עד כמה בוערות בך השאיפות להתקדם. ענה על שאלה זו בכנות ובחוכמה. נסה להבין האם מדובר בארגון שתהליכי הקידום בו מהירים. אם תביע רצון לנהל תוך 3 שנים בחברה שמקדמת לניהול , במידה ונפתח תקן, רק לאחר 6 שנים, המראיין עלול לחשוש שבהעדר קידום תעזוב את החברה.

 

4. מדוע עלינו לבחור בך?

כאן המקום לגייס את כל הביטחון העצמי שלכם. הגיעו לראיון מוכנים. דעו מה היתרונות שלכם, מה אתם מביאים איתכם לתפקיד, מה הצדדים החזקים שלכם, מה עושה אתכם טובים יותר מאחרים לתפקיד.

הכירו את החברה. קראו עליה, חקרו, הגיעו מוכנים. דעו לציין לא רק מה עושה אתכם טובים יותר מאחרים כעובדים, אלא גם מה עושה אתכם טובים יותר מאחרים עבור החברה.

 

5. תאר סיטואציה של כשלון שהתמודדת איתה

כחלק מההכנה לראיון עבודה, חשוב להכין לא רק דוגמאות לסיפורי הצלחה, אלא גם דוגמה ליוזמה שלך שפחות הצליחה, או פרויקט שלא יצא לפועל. על אף חשיבותו הרבה של הביטחון העצמי בראיון עבודה, חשוב שלא להציג חזות של עודף ביטחון עצמי. לא בכדי מראיינים רבים שואלים לגבי התכונות השלילות שלכם.

השאלה הזו מטרתה לבחון את יכולת ההתמודדות שלכם עם כשלונות ותסכול, יכולת דחיית סיפוקים וכדומה. בחרו במקרה שהתמודדתם איתו בצורה מוצלחת, ותארו התמודדות נכונה שלכם איתו. זכרו כי כשלון מספק הזדמנות מצוינת ללמידה, וניתן לתעל את תשובתכם לשיחה על תהליך הלמידה שביצעתם כתוצאה מהכישלון.

 

6. כיצד אתה מתמודד עם ביקורת?

כולנו נתקלים בביקורת בעבודה. ביקורת ממנהל, מעמיתים, מלקוחות. נסו לא לענות על השאלה הזו בשתי מילים כמו "בסדר גמור". נסו לתת דוגמאות, להסביר איזה סוג של ביקורת הוא לגיטימי בעיניכם, והיו מוכנים לענות גם לשאלה איזה סוג של ביקורת אינו לגיטימי בעיניכם. נסו לענות על השאלה הזו ברציונליות ולא ממקום רגשי, כלומר- גם אם היה לכם מנהל שבכל פעם שהייתה לו ביקורת היה זורק את מה שהגשתם לו על השולחן ואומר "לא, לא, לא", עכשיו זה לא הזמן להיכנס לדיון על כמה הגישה שלו פגעה בכם.

 

7. מדוע בחרת בתחום העיסוק הזה?

מטרת השאלה הזו היא לבדוק מה מניע אתכם, מה מאפיין אתכם. תשובה לשאלה הזו תצביע על מאפייני אישיות שלכם- בין אם בחרתם בתחום מתוך תחושת שליחות, בגלל שאתם אוהבים לעבוד עם אנשים/מחשבים/טלפון, או כל סיבה אחרת, תשובה שלכם לשאלה הזו תפתח בפני המראיין אפשרות להכיר אתכם יותר לעומק ולשאול גם לגבי תכונות אופי שלכם ותחומי עניין. לכן, חשוב שתכינו תשובה טובה.

 

8. מה התפקיד האידיאלי מבחינתך?

כשמראיין שואל אותך שאלה כזו, הוא בעצם רוצה לדעת אם מה שאתה מחפש תואם את מה שהוא מציע. שאלה כזו מאפשרת בדיקה נוספת של המוכוונות התעסוקתית שלך, של מה שמניע אותך, מה אתה באמת אוהב לעסוק. התשובה שלך לשאלה הזו מאפשרת למראיין להבין אם התפקיד שאתה מועמד אליו הוא באמת מה שאתה רוצה לעסוק בו. במיוחד כשמדובר בראיון לתחום חדש שטרם עסקת בו, דע לומר מה מושך אותך בו, מדוע זה מה שאתה רוצה לעשות, ולא רק תשובה שאומרת מאז ומעולם רציתי להיכנס לתחום כי הוא נראה לי מאד מעניין. זכור כי המראיין מכיר את התחום, ובמקרה כזה ירצה להיווכח שגם אתה מכיר אותו, גם אם לא מתוך ניסיונך התעסוקתי.

 

9. האם אתה מעדיף לעבוד בצוות או לבד ומדוע?

כמובן שלפני שתענו על השאלה, חשוב שתדעו אם התפקיד המדובר הוא כחלק מצוות או עבודה סוליסטית. אם התפקיד הוא כחלק מצוות, ספרו כיצד תרמתם לצוות הקודם, כיצד אחרים נעזרו בכם, ספרו על הכישורים הבינאישיים שלכם. אם מדובר בעבודה סוליסטית, ספרו על פרוייקטים שניהלתם לבד ועל יוזמות שלכם שהצליחו.

 

10. מדוע אתה מעוניין לעזוב?

לכאורה, שאלה פשוטה. בפועל, לא ממש. אם אתה עוזב בגלל שעות העבודה הארוכות, ודא כי במקום הנוכחי לא עובדים שעות כאלו, לפני שתאמר זאת. אם אתה עוזב בגלל יחסים לא טובים עם המנהל, חשוב למצוא דרך נכונה להציג זאת, דרך שלא תציג אותך כאדם שאינו מקבל סמכות. אם סיבת העזיבה היא חוסר אפשרויות קידום בארגון, חשוב לוודא שהתפקיד אליו אתה מרואיין אכן מהווה קידום מקצועי. ייתכן שתמצאו את עצמכם עונים קצת אחרת על השאלה הזו בכל ראיון, זה בסדר גמור.

 

בשורה התחתונה, לא בטוח שתישאלו את כל השאלות האלו, אבל כדאי להיות מוכנים לענות על כולן, ובכלל להכין את עצמכם היטב לכל ראיון עבודה. בהצלחה!

לאורה יצחק,  Social media Marketing בחברת ההשמה A-one Legal Recruitment המתמחה בהשמת עורכי דין ויועצים משפטיים למגוון תפקידים משפטיים בחברות ומשרדים. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב