דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיגון לרכב 

מאת    [ 08/06/2010 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 3592 פעמים ]

למה צריך מיגון לרכב?

גניבות כלי רכב בישראל נמצאות בעליה מתמדת ומביאות לעליה בתעריפי ביטוח רכב. כאשר רשויות האכיפה לא מצליחות למגר את התופעה, הפתרון היחיד הוא לנסות להן על כלי הרכב באמצעים טכנולוגיים שונים. כמובן שגם מערכות המיגון השונות אינן מעניקות הגנה מלאה מפני גנבי הרכבים ובפועל גם מכוניות עם מערכות מיגון עשויות להיגנב.

חברות הביטוח בארץ מחייבות את מבוטחיהן למגן את רכבם באמצעים שונים כתנאי בסיסי להסכמן לבטח את הרכב. חברות הביטוח הן אלו שמגדירות איזה אמצעי מיגון יש להתקים ברכב ולרוב סוג אמצעי המיגון נגזר מערכו של הרכב.

בארץ ובעולם קיימים סוגים רבים ושונים של אמצעי מיגון בטכנולוגיות שונות וברמות מיגון שונות. אמצעי המיגון הנפוצים הם: אימובילייזר וקודנית שתפקידם להשבית את המנוע, מערכת אזעקה ומערכות איתור מסוגים שונים. עלויות ההתקנה של מערכות המיגון נעות בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים אך רוב הרכבים המיוצרים היום מגיעים מאובזרים במערכת מיגון התואמת את דרישות חברות הביטוח.

 

אימובילייזר

אימובילייזר היא מערכת מיגון שתפקידה להשבית את מנוע הרכב בעת ניסיון גניבה. האימובילייזר מגיע כחלק אינטגרלי כמעט בכל הרכבים המיוצרים כיום וניתן להתקינו בקלות ברכבים ישנים. מערכת האימובילייזר הינה מערכת אלחוטית המורכבת משני מרכיבים עיקריים: משדר הנמצא לרוב על מפתח ההתנעה ומקלט הנמצא במחשב המנהל את מנוע הרכב. בעת ניסיון הנעת הרכב שולח המשרד אות מוצפן אשר נקלט במקלט הנמצא במחשב מנוע הרכב. עם קבלת האות מאפשר האימובילייזר את הזרקת הדלק למנוע. ללא קבלת אות זה, לא יגיע דלק למנוע הרכב והוא לא יניע.

 

קודנית

הקודנית היא מערכת המוסיפה הגנה לאימובילייזר. מטרת המערכת הינה למנוע הנעת הרכב על ידי מפתח גנוב. הקודנית מכריחה את הנהג להקיש קוד מספרי לפני הנעת הרכב ובכך מונעת למעשה ממי שאינו בעל הרכב להשתמש במפתח גנוב ולהניע את הרכב.

מערכת מיגון הבנויה מאימובילייזר + קודנית היא המערכת הנפוצה ברכבים חדשים ובכלי רכב יד שניה אשר יוצרו החל משנת 2000 ולרוב מכסה את דרישות חברות הביטוח.

 

אזעקה

מערכות האזעקה הן מערכות מיגון המספקות הגנה היקפית לכלי הרכב ולא מסתפקות רק במניעת הנעתו. בעבר הייתה מערכת האזעקה דרישת חובה של חברות הביטוח בטרם בואן לבטח כלי רכב, אך כיום דורשות חברות הביטוח התקנת אזעקה רק ברכבים יוקרתיים.

מערכות האזעקה מכילות חלקים רבים וביניהם:


    •  קופסת בקרה מרכזית המנהלת את כל פונקציות מערכת האזעקה.
    •  משדר המשמש להפעלת והפסקת פעילות האזעקה (המשדר יכול להיות שלט חיצוני ויכול להישתל בתוך מפתח הרכב), ניתן לתכנת את אזעקת הרכב להפעלה אוטומטית.
    •  יציאות: צופר אזעקה, קישור למערכת החשמל של הרכב לצורך הבהוב מנורות, קישור למערכת הנעילה המרכזית לצורך נעילת דלתות הרכב, קישור למערכת האימובילייזר לצורך ניתוק הזרקת הדלק.
    •  כניסות: חיישני פריצה בטכנולוגיות שונות המפוזרים ברכבי הרכב. בין סוגי החיישנים ניתן למצוא: גלאי מפל מתח (מתריע בעת הפעלת מערכת חשמלית), גלאי נפח (מתריע בעת שבירת חלון או פתיחת דלת), גלאי זעזועים (מתריע בעת ניסיון לגרירת הרכב), גלאי פתיחת דלתות (מתריע בעת ניסיון לפתוח את דלתות הרכב, תא המטען או מכסה המנוע), גלאי קצר חשמלי (מתריע בעת יצירת קצר חשמלי בניסיון לשבש את אחת ממערכות הרכב).

מערכת האזעקה דרכת בעת עזיבת הרכב אם באמצעות הפעלה אקטיבית של האזעקה או באמצעות דריכתה באופן אוטומטי.

מערכות משולבות איתור

מערכות משולבות איתור מותקנות לרוב ברכבי יוקרה, משאיות, אוטובוסים, גנראטורים וכלי צמ"ה. במערכות אלה מותקן בכלי הרכב רכיב איתור המחובר 24 שעות ביממה עם מוקד בקרה ארצי מאוייש וצוותי כוננות.

מערכות אלה מורכבות משני רכיבים עיקריים:

1.      מקלט GPS ומשדר המדווחים בכל רגע נתון למוקד הבקרה את מיקום כלי הרכב.

2.      מרכז בקרה בו מתקבלות התרעות אודות גניבת הרכב מאמצעי המיגון השונים (לרוב ממערכת האזעקה).

כאשר מתקבלת התרעה במרכז הבקרה מזניקים המוקדנים שבו צוותים סיור ואת המשטרה ומכוונים אותם למיקומו של כלי הרכב על פי האות המתקבל מרכיב ה GPS ברכב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב