דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריון, אפשר לעבור אותו בקלות 

מאת    [ 08/06/2010 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 5666 פעמים ]

סחרחורות, בחילות, עצירות וכאבים הם רק חלק מהתופעות מהן "נהנות" נשים במהלך הריון. להלן מספר טיפים יעילים שיסייעו לך לעבור את ההריון בשלום:

  

1. עצירות במהלך הריון

נשים רבות סובלות מעצירות בזמן הריון על רקע השינוי ההורמונאלי - הורמון הפרוגסטרון עולה בתקופת ההריון וגורם בין היתר להאטת פעילות מערכת העיכול. לכן יש יותר בחילות, דם ביציאות, עצירות וגם גזים. אם את סובלת מטחורים במהלך ההריון דעי כי זה קורה בגלל שזרימת הדם מהחלק התחתון של הגוף ללב קשה יותר בגלל הלחץ שיוצר העובר. לא כדאי לך לקחת משלשלים לאורך תקופה ארוכה, כי המעי יתרגל לפעול רק איתם. מומלץ כי תשתמשי בחומרים טבעיים שסופחים נוזלים וגורמים לכך שהיציאות יהיו יותר רכות. ניתן להשיג אותם בחנויות טבע ובבתי מרקחת. כמו כן, למניעת עצירות במהלך הריון, שתי הרבה ואכלי גרנולה ומזונות עשירים בסיבים כגון פירות יבשים בדגש על שזיפים מיובשים, פירות וירקות.

 

2. שינה

כשאת שוכבת, נסי תמיד להסתובב לצידך השמאלי. תנוחה זו משפרת את זרימת הדם בגוף שלך ושל עוברך משום שהיא מסייעת לעיכול ולנשימה שלך. אם את חווה קשיים בשינה - קני כרית הריון - בשבועות הריון מתקדמים היא דבר הכרחי לשינה טובה.  כמו כן, אם את רוצה לישון טוב, נסי להגביל רק במעט את צריכת הנוזלים לפני השינה, ולכי לישון רק כשאת באמת עייפה.

 

3. סחרחורות בתקופת הריון

הפיתרון הטבעי לסחרחורות בעת הריון הוא שתיה מרובה. סחרחורות יכולות להיות גם תוצאה של אנמיה והפיתרון להן הוא נטילת תוספי מזון עם ברזל או אכילת בשר אדום (כגון סטייק), שמכיל הרבה ברזל. איך תדעי אם את שותה מספיק? על פי צבע השתן - כמה שיותר בהיר יותר טוב. בנוסף מומלץ לשתות קפה. לעתים קרובות נשים בהריון סובלות מסחרחורות עקב לחץ הדם הנמוך - שלוש כוסות קפה ביום יעלו לך את לחץ הדם לרמה טובה. אם הסיבה לסחרחורות היא לחץ דם נמוך, את בטח מרגישה אותן במיוחד בעת קימה מישיבה או משכיבה. הפיתרון: הקפידי לקום לאט, קימה מהירה מדי יכולה לגרום לסחרחורת עד כדי עילפון.

 

4. בחילות וצרבת

כדי להימנע מבחילות וצרבת, מומלץ כי תאכלי ארוחות קטנות כל כמה שעות לאורך היום. הימנעי מאכילת ארוחה אחת גדולה - זה גורם לעומס על הקיבה שגם ככה חשופה להשפעת ההורמונים של ההריון. כדי למנוע בחילות את יכולה לטפטף לפה כמה טיפות לימון מדי פעם, או למצוץ סוכרייה קשה.

 

5. כאבים בחזה

אם את חשה רגישות או כאבים בחזה, קני חזיית ג'וגינג ושני איתה - היא אמורה להקל על הכאבים.

 

6. הידבקות מחלות

במהלך הריון חשוב לנסות עד כמה שניתן להימנע מהידבקות במחלות. לשם כך כדאי לא לבוא במגע עם בעלי חיים, ואם את חייבת - אז לפחות לנקוט באמצעי בטיחות, זאת בגלל הטפיל טוקסופלזמה שנפוץ במיוחד אצל חתולים ומסוכן לנשים בהריון. בנוסף, מומלץ להתרחק גם מילדים ומאנשים חולים.

 

7. כאבים בכפות הרגליים

הפיתרון הטוב ביותר לכאבים בכפות הרגליים במהלך הריון הוא מסאז' מפנק לרגליים ו/או הרמת הרגליים על כרית מדי פעם.

 

8. פעילות גופנית בתקופת הריון

ברוב תקופת ההריון את יכולה לעשות כמה פעילות גופנית שאת רוצה, פרט למאמץ גופני חריג. נסי למשל לבצע הליכות או לשחות מרחקים קצרים. פעילות גופנית תפחית את העליה שלך במשקל, תפחית את המתח בגוף ובנפש ותשפר את הרגשתך הכללית.

 

9. עליה במשקל

סך כל העליה המומלצת עבורך עד סוף תקופת ההריון היא כ-12 ק"ג. כדי לא לעלות יותר, עליך לשמור על תזונה מאוזנת, לבצע פעילות גופנית מתונה ועוד.

 

10. הכנות ללידה

אם את כבר קרובה ללידה, יש לדאוג לכל הדברים להם זקוק התינוק עם לידתו, החל במושב לרכב, שבלעדיו לא יתנו לך לצאת מבית החולים וכלה בחיתולים, משחות וכדומה. יתכן שתינוקך ייוולד מעט מוקדם מהמצופה, לכן חשוב להיות ערוכים לכך.

 

למאמרים, פורומים ומחשבונים בנושא הריון ולידה , בפורטל הבריאות והיופי BeOK

בריאות טובה, מידע רפואי, בחירת רופא טוב תמיד יהיו בראש סדר העדיפויות של כולנו. פורטל בריאות רפואה ויופי BeOK עוסק בדיוק בנושאים אלה. בפורטל אלפי מאמרים, מאות פורומים רפואיים, מאות סרטוני וידאו מקוריים, פענוח בדיקות דם, שבועות הריון, מחשבוני בריאות, מידע רב על הריון, דיאטה, כושר ועוד. כנסו ותראו איך לשמור על נפש בריאה וגוף בריא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב