דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניהול זמן לניהול עצמי 

מאת    [ 01/03/2007 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2545 פעמים ]

זמן הוא משאב מאד מוגבל, בעצם בכל יום עומדים לרשותנו סה"כ 24 שעות שכוללים בתוכם גם את שעות השינה שלנו.  כמה פעמים קרה שאמרתם לעצמכם או לאחרים שאילו היו עוד כמה שעות ביממה, זה היה מושלם, הייתם מספיקים לעשות את כל מה שברצונכם לעשות.... לי זה קרה מספר פעמים בתקופה האחרונה, עשיתי לא מעט to do list , הפעלתי הרבה יצירתיות, על מנת   "שאספיק לעשות" את כל המשימות שתכננתי לעצמי. מכירים את סיפור השמיכה הקצרה? שמושכים אותה כלפי מעלה כדי לכסות את הכתפיים אזי הרגלים נשארות חשופות, וכשמושכים אותה כלפי מטה לכסות את הרגליים הכתפיים נשארות חשופות, כך בדיוק הרגשתי בתכנון של הזמן.

היישום היה סיפור אחר לחלוטין, מצאתי את עצמי מכבה שריפות למרות התכנון, לעיתים מצליחה לעמוד בתכנון ופעמים רבות נושאים דחופים "עלו" והחליפו נושאים אחרים,שתכננתי לעשות. היה מתסכל ומאכזב בעיקר כי הרי אני מכירה שיטות רבות לניהול זמן! 

תוך ניסוי והתבוננות על התכנון ויישום התכנון של הזמן, שאלתי את עצמי האם הזמן מושקע בהתאמה  עם מה שבאמת חשוב לי, עם מה שהייתי רוצה לשים דגש, עם מה הייתי רוצה להשיג בטווח הקצר, בטווח הבינוני ובטווח הארוך, התבוננתי איך מנוהל הזמן שלי בפועל, גיליתי שני דברים מרכזיים: האחד שחלק לא קטן מהזמן שלי מושקע במחויבויות שלקחתי על עצמי ולא בדיוק משרתים את המטרות שלי, בפתרון בעיות דוחקות, בכיבוי שרפות, אתן מספר דוגמאות -  אחד הנושאים החשובים לי הם המשפחה וגיליתי שלאחרונה אני "מזניחה" ולא מספיקה להיפגש עם ההורים שלי... או שאחת המטרות שלי לצאת עם סדנה לאימון משפחתי בחודש יוני ואני משקיעה יחסית מעט שעות לבנייתה, לחילופין לקחתי על עצמי תפקיד בארגון מסוים שדורש ממני השקעה של שעות רבות שלא משרתות את המטרות שלי ויש עוד דוגמאות למכביר. הדבר המרכזי השני שגיליתי שיש המון זמן "שהולך לאיבוד" שאני לא יודעת להגדיר במדויק מה עשיתי בו.  

ההתבוננות הזאת הביאה אותי להבנה כי האתגר האמיתי אינו תכנון וניהול הזמן אלא ניהול עצמנו. כוונתי היא שהדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להגדיר מהם הדברים החשובים לנו, מה המטרות שלנו לשנה/רבעון/חודש/שבוע הקרוב, על מה ברצוננו לשים דגש בתקופה הקרובה. לאחר מכן להתבונן על ניהול הזמן בפועל, כמה זמן אנחנו משקיעים בתחומי החיים השונים שלנו, איך אנו מארגנים את הזמן בחיינו הפרטיים והמקצועיים, כמה "זמן אבוד", האם אנו מתנהלים על ידי אחרים, או אנו פרואקטיביים ויוזמים. האם כל המעשים שלנו בהתאמה למטרות ולדברים החשובים לנו באמת. לאחר שהתבוננו וקיבלנו בהירות מוחלטת בניהול הזמן וההתנהלות שלנו היום, והחלטנו איך אנו רוצים לראות  את ההתנהלות שלנו בעתיד רק אז לפנות ולהתחיל לתכנן את הזמן. 

אני מזמינה כל אחד ואחת מכם להתבונן על הדברים החשובים לכם, על המטרות שלכם לתקופה הקרובה, שאלו את עצמכם
? "מהו הדבר האחד שלו עשית (ואינך עושה אותו היום) באופן קבוע היה מביא שינוי חיובי עצום בחייך האישיים?"
- "ומהו הדבר האחד בעסקיך או בחייך המקצועיים שיכול להביא לתוצאות דומות?" 
ולאחר מכן התבוננו והכניסו בהירות באיך אתם מנהלים את עצמכם כיום? האם אתם מרוצים מאופן ההתנהלות? האם אתם מחלקים את זמנכם בצורה המשביעה את רצונכם, ומותאמת לאופן שבו הייתם רוצים לחיות את חייכם?  

 

אני מאמנת אישית, מנחה סדנאות אימון קבוצתיות ייחודיות (על פי נושא) והרצאות חד פעמיות - "מי מנהל את חייך?", "המשפחה מטוב למצויין".

בהשכלתי אני בעלת Bsc בהנדסת תעשיה וניהול ו-Msc בפסיכולוגיה ארגונית, בוגרת בית ספר Coaching Excellence במסלול להכשרת מאמנים ובית הספר למאמנים Coaching Academy. עד לשנה האחרונה סיפקתי שירותי ייעוץ לארגונים בתחומי ארגון שיטות וניהול. בשנה האחרונה אני מאמנת המשלבת באימון את ניסיונה העשיר בארגון וניהול.
www.seastar.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב