דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים מקצועיים לבחירה של חדר כושר 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 2508 פעמים ]

בחירת מכון כושר נראית טריוויאלית ופשוטה. מה כבר יכול להיות ההבדל בין המכונים השונים? "לכולם אותם מכשירים", "לכולם אותה מוזיקה". אז מסתבר שלא כך הדבר וישנם שיקולים שונים שצריך לקחת בחשבון לפני רישום למכון הכושר. הרי מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, ולרוב עם התחייבות לתקופה ממושכת של חצי שנה עד שנה.

להלן 10 טיפים לבחירת חדר כושר מקצועי:

"לבחור חדר כושר בקרבת אזור המגורים"

זה אולי הטיפ החשוב ביותר. "רחוק מהעין רחוק מהלב" - הכלל הזה עובד גם במקרה הזה. ככל שהמכון רחוק יותר, ונדרש יותר מאמץ מצדכם להגיע אליו, כך תמצאו יותר תירוצים למה לא להגיע. זמינות היא שם המשחק במקרה הזה. השתדלו למצוא מכון כמה שיותר קרוב, רצוי במרחק הליכה, או נסיעה קצר. השוו את זה לקפיצה למכולת או לפיצוציה השכונתית, פעולה שעושים כמה פעמים בשבוע, לבין קנייה מרוכזת בסופר שלרוב אינו זמין במרחק הליכה שעושים אחת לתקופה, ודורש הערכות מיוחדת.

"חנייה"

אם בחרתם במועדון שאינו במרחק הליכה מכם, בדקו היטב את נושא החניה. האם ישנה חנייה ברחוב או בסביבה? האם החנייה כלולה במנוי? האם למכון הכושר יש הסדר עם חניון כלשהו לחנייה מוזלת? אם לא תבדקו את הדברים הללו, תגלו שעלות החנייה עלולה לייקר משמעותית את עלות המנוי שלכם.
טיפ: להגיע למכון באופניים. גם עולה פחות, וגם עושים פעילות אירובית מהנה.

"סיור במקום"

רובנו עובדים, ולרובנו שעות פנאי חופפות. המשמעות היא שכולנו באים למכון הכושר בשעות דומות. חשוב ביותר, להגיע למכון הכושר בשעות העומס, ולהתרשם מכמות האנשים בשעות השיא. האם יש תור למכשירים, כמה מכונות ריצה וסטפרים קיימים והאם יש תור גדול אליהם. המתנה למכשירים מאריכה את זמן האימון, ומפחיתה את יעילות האימון, וניצול הזמן שלכם.

"שעות פתיחה ופעילויות מיוחדות"

וודאו ששעות הפתיחה והסגירה של מכון הכושר מתאימות לצרכים שלכם. למי שעובד עד מאוחר, קיימים מועדונים שפתוחים עד חצות אפילו. למי שמשכים קום ואוהב להתעמל מוקדם בבוקר ישנם מועדונים שנפתחים מוקדם מאוד, כך שאפשר לבצע אימון לפני העבודה (מומלץ מאוד דרך אגב, נותן אנרגיה לכל היום)

"מגוון שיעורים מיוחדים וחוגים"

שיעורי קבוצה עם מדריך מקצועי, יכולים מאוד לגוון את השהייה היומיומית בחדר הכושר, ולכן מומלצים מאוד. בדקו את מגוון החוגים (אבל רק כאלה שרלוונטיים אליכם). לעיתים אנשי המכירות של מכוני הכושר מפתים את הנרשמים עם מספר גדול מאוד של חוגים, אך בפועל חלק גדול מהחוגים אינו רלוונטי לנרשם. בדקו כמה חוגים רלונטיים אליכם, וכן איך משתתפים בהם - האם צריך פשוט להגיע ולהשתתף? לעיתים צריך רישום מוקדם לחוג על בסיס מקום פנוי.

"מספר המכשירים מכל סוג, תחזוקה והגיינה"

בדקו את מצב המכשירים. האם הם מתוחזקים ברמה נאותה? האם הם נקיים באופן יחסי? האם המשקולות מסודרות במקומן או מפוזרות על המזרנים? האם יש מגוון מספק מכל מכשיר או משקולת? מועדונים רציניים יכולים להרשות לעצמם להחזיק מספר מכשירים מכל סוג, ולתחזק אותם ברמה גבוהה. הגיינה היא נושא נוסף וחשוב מאוד. בדקו האם המכון מקפיד למשל שהמתעמלים יעבדו עם מגבות לכל אורך האימון. לא הייתם רוצים לשבת על מכשיר רטוב מזיעה, של זה שהתעמל לפניכם.

"ספא - ג'קוזי, סאונה, בריכה"

ללא ספק פינוק, אך בדקו האם באמת אתם צריכים את זה. רכיבים אלה מייקרים את עלות המנוי באופן ניכר, ובנוסף משמשים זרז לקיצור האימון עצמו. הרבה יותר כיף ללכת לבריכה מאשר להרים עוד משקולת, לא?

"תקופת התחייבות"

באופן כללי מנוי שנתי זול יותר ממנוי חודשי, אבל מה אם אחרי חודשיים שלושה תבינו שזה לא בשבילכם? יש לוודא, לבדוק ולשאול על האפשרות לביטול או הקפאת מנוי. לקרוא היטב את הכוכביות בחוזה.

"אימון נסיון"

כמו שלא קונים בגד בלי למדוד אותו, כך לא בוחרים מכון כושר מבלי להתנסות בו. מקובל מאוד לבקש אימון נסיון, ללא עלות. מנסיון זה נותן את האינדיקציה הטובה ביותר על המכון. ניתן להרגיש את האווירה במכון, אולי להתייעץ עם מנוי או שניים אקראיים, לבחון את קהל המתאמנים, האם הוא לטעמכם? אחרי הכל מכון כושר הוא היום סוג של בילוי, וכאמור להתרשם ממגוון המכשירים ורמת ההיגיינה.



אם המדריך עשה לכם חשק ובא לכם להתחיל, להתנסות - לחצו כאן

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב