דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות קצת היסטוריה 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 5365 פעמים ]

בעשור האחרון אפשר היה לראות כיצד הופכות מצלמות דיגיטליות מפריט למביני עניין למוצר עממי, שמשמש אנשים בכל הגילאים, המינים והתרבויות. המצלמה הדיגיטלית יצרה מהפכה של ממש באופן שבו אנחנו מתעדים את הרגעים המיוחדים שלנו ובאופן שבו אנו מציגים אותם.

המצלמה הדיגיטלית היא החוליה המעודכנת האחרונה במסורת של הצילום הביתי הנגיש, שהפך נפוץ במהלך המאה הקודמת. הופעתה של המצלמה הביתית שינתה את כל המרחב התרבותי שלנו. הצילום הפך לאחת מצורות האמנות הפופולאריות בעולם, הדיוקן המשפחתי הפך למזכרת שאי אפשר בלעדיה וגם כל אירוע או טיול כבר לא שלם בלי לתעד ולהנציח.

מצלמות דיגיטליות: קצת היסטוריה

במהלך המאה ה-19 החל המרוץ לפיתוח אמצעי צילום שבסופו של דבר הביא אותנו אל מצלמות דיגיטליות. מספר מדענים החלו לפתח לוחות צילום ואת סרט הפילם הראשוני, מה שהביא להוצאת המצלמה הראשונה של קודאק בשנת 1888. המצלמה עלתה 25 דולר וניתן היה לצלם בה 100 תמונות שנשלחו לפיתוח במעבדה בהמשך. בשנים הבאות המשיכו להופיע בקצב פיתוחים נוספים של המצלמה.

עוד לפני תחילת המאה העשרים הספיקה קודאק להוציא את מצלמת הכיס הראשונה ואת המצלמה הצבעונית הראשונה. בשנת 1900 היא המציאה את המצלמה הזולה הראשונה בייצור המוני, שעלתה דולר אחד בלבד. במאה ה-20 הופיעו המצאות כגון פלאש, פילם הנגטיב, סרט הצילום של קודאק המאפשר צילום של תנועה מהירה ומצלמת הפולורואיד איתה ניתן לפתח תמונות באופן מיידי.

מצלמות דיגיטליות: עידן חדש

לקראת סוף שנות השמונים, עם המחשוב הגובר והמצאתה של רשת האינטרנט, ההתפתחויות המהירות לא פסחו על תחום הצילום. מרכזיותם של המחשבים רק העלו את הצורך להביא את התמונות לפורמט דיגיטלי. בדיוק כמו שקרה עם המצאת האינטרנט, גם מצלמות דיגיטליות התפתחו בעקבות פיתוח ידע למטרות לחימה בצבא ותכניות חקר החלל שעבר הסבה לייצור המוני.

מאז שנת 2000 לערך הופיעו בחיינו המצלמות הדיגיטליות, ששילבו איכות ומחירים סבירים. המעוניינים במצלמה יכלו לבחור ממגוון גדול של מותגים: מצלמות דיגיטליות קנון, מצלמות דיגיטליות סוני, מצלמות דיגיטליות ניקון, מצלמות דיגיטליות פנסוניק ועוד רבות.

תוך מספר שנים חובבי הצילום הפנו גב למצלמות האנלוגיות הישנות והפכו את המצלמה הדיגיטלית למלכה הבלתי מעורערת בתחום. גם המצלמות שנוספו למכשירי הטלפון הסלולאריים שינו את מציאות הצילום הזמין לחלוטין.

העולם שאחרי כניסתן של מצלמות דיגיטליות

המעבר הגורף לפורמט הדיגיטלי סחף את כולנו, אבל כמו בכל התפתחות, היו דברים שהשארנו מאחור. במקרה זה מדובר בחנויות הצילום שבעבר שירתו את כולנו בנאמנות וכעת נותרו מיותמות מלקוחות. תוך מספר מועט של שנים, בחצי הראשון של שנות האלפיים, חנויות רבות לפיתוח תמונות ברחבי העולם סגרו את שעריהן בעקבות ביקוש שירד באלפי אחוזים. לבעלי עסקים אלו מצלמות דיגיטליות היו על תקן קללה, אך בעלי היוזמה שרדו בכל זאת.

הצילום הדגיטלי השפיע גם על אמצעי התקשורת

מצד שני המעבר לעידן הדיגיטלי גם הוסיף מימדים חדשים בתחום התקשורת והתרבות. כיום ניתן לצלם תמונה בחלק אחד של העולם ותוך דקות ספורות לשתף אותה באמצעות רשת חברתית לחברים בכל העולם.

מי שמבקש לשמר את אלבום התמונות הישן והטוב יכול להשתמש בשירותים חדשים כמו אלבומי תמונות דיגיטליים המפותחים באופן מקוון. מצלמות דיגיטליות כאן כדי להישאר- במהירות שיא הספקנו לאמץ אותן ולא נראה שיש מה שיחליף אותן בקרוב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב