דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת עורך דין מומחה רשלנות רפואית 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2922 פעמים ]

במקרים של נזקי גוף כמו רשלנות רפואית, הסבל לפעמים הוא כפול: לא מספיק שהנפגע סובל פיזית ולפעמים איבד יכולות גופניות מסוימות – הזנחת הנושא, או אי פנייה לטיפול ע"י הגורמים הנכונים, יכולה לעלות לו הרבה כסף, בדמות פיצויים להם הוא זכאי על פי חוק.

לכן, אם נפגעתם מטיפול רפאי רשלני – כדאי לכם מאוד לחפש עו"ד רשלנות רפואית מומחה. לרוב יהיה זה עו"ד נזיקין, המתמחה במקרים של רשלנות. במאמר זה נסקור מקרי רשלנות נפוצים ואת כל הדברים שעורך דין מומחה צריך לדעת עליהם, על מנת לסייע לכם לקבל פיצוי על סבלכם.

רשלנות רפואית בהריון

לרוב, כשמדברים על רשלנות רפואית בהיריון, מדברים על 'הולדה בעוולה': הולדת עובר עם מומים קשים, שאם היו מאובחנים כראוי היה ההיריון מופסק. במהלך ההיריון אמורה היולדת לעבור בדיקות שונות אשר אמורות לאבחן מראש מחלות קשות, כמו למשל תסמונת דאון. הימנעות מבדיקות כאלו או אבחון שגוי למרות ביצוע הבדיקות, הוא רשלנות ועילה לתביעה.

עורך דין רשלנות רפואית מומחה אמור להכיר את סוגי המחלות הגנטיות השונות והבדיקות שמסייעות לאתר אותן. בנוסף, הוא יכיר סיבות נוספות להריון פגום וגורמי סיכון מסוג זה או אחר (גיל היולדת, מצבה הבריאותי לפני ההיריון). אם אתם שוקלים להשתמש בשירותי עורך דין לצורך הגשת תביעה במקרה כזה – ודאו שהוא אכן בקיא בנושא.

רשלנות במהלך לידה

רשלנות רפואית בלידה מסתיימת ברוב המקרים בנזק או מוות של היילוד ובמקרים חמורים – גם בנזק ליולדת. לרוב, מדובר במקרים של הריונות בסיכון גבוה שבהם התרחשו מקרים של התעלמות ממצוקה עוברית, דחייה או אי ביצוע של ניתוח קיסרי, ביצוע לקוי של הלידה וכדומה. חשוב לציין כאן כי לא תמיד טיפול רפואי שנכשל יוגדר כרשלנות רפואית.

עו"ד רשלנות רפואית מומחה אמור להכיר את כל הגורמים להריון בסיכון גבוה ואת כל הפרמטרים הצריכים להתקיים על מנת שניתן יהיה להוכיח קשר סיבתי. בין הגורמים הללו: ניטור עוברי פתולוגי, מדד אפגר נמוך, חמצת מטבולית קשה שמתחת לשבע, ועוד. אלו מונחים שמוכרים בעיקר למי שעוסק בתחום, אך חשוב שגם אתם תכירו אותם.

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוח הוא פרוצדורה רפואית מסוכנת, בפרט ניתוח המתבצע בהרדמה מלאה. רשלנות רפואית כזו יכולה להתבטא בניתוח כושל שאף גרם לנזקים נוספים, בניתוח שארך מעל ומעבר לזמן שהיה אמור לקחת, ניתוח בו נשכח בגוף המטופל גורם זר ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית צריך להכיר את מבחן הרופא הסביר, הבוחן האם רצף הפעולות שבוצעו במהלך הניתוח היה תקין ונכון. בנוסף, יש לבדוק האם המטופל חתם על טופס הסכמה במהלך הניתוח. אולם גם אם המטופל חתם על טופס כזה, ייתכן בסיס סביר לתביעה בגין רשלנות.

רשלנות רפואית באבחון

אבחון רפואי לקוי יכול להיגרם כתוצאה מהזנחה או התעלמות מתסמינים עליהם מדווח המטופל, ממחסור בציוד הדרוש לאבחון הבעיה או מחוסר יידוע של המטופל לגבי הפרוצדורות העומדות לפניו. עורך דין רשלנות רפואית אמור לעבור איתכם על התהליך הרפואי שעברתם ולאתר את כל הבעיות המקדימות שהובילו לתוצאה של נזקי גוף.

אם נגרם לכם נזק כתוצאה מאבחון או טיפול רפואי לקוי – אל תהססו. תביעת האחראים לכך יכולה לספק לכם לא רק פיצוי על עוגמת הנפש – אלא גם כספים שיסייעו לכם להתמודד עם עלות הטיפולים הנדרשים כתוצאה מאותה רשלנות רפואית.

המאמר פורסם על-ידי SEO ישראל קידום אתרים במנועי חיפוש. למידע נוסף אודות רשלנות רפואית ומימוש זכויות רפואיות בקרו באתר MedicalRights.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב