דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבע עולמי נולד, פייסבוק קרדיט 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2480 פעמים ]

חדשות גדולות מאד למפתחי המשחקים והאפלקציות לפייסבוק. בקרוב תורחב תוכנית פייסבוק קרדיט, ותושק כשיטת תשלום רוחבית.
כלומר, ה'קרדיטים' (Facebook Credits), המטבעות הפנימיים ששומשו עד עתה במספר משחקים ובחנות הרשמית בלבד, יפתחו לקהל המפתחים כולו כאמצעי תשלום מן המניין.
עד היום הרשתה פייסבוק לבעלי אפליקציות לנהל מערכת "מטבעות" פנימית ולגבות ממשתמשיהם  כסף באמצעים שונים, בכדי לרכוש עוד ועוד מטבעות למשחק. לכל אפליקציה מטבע וניקוד משלה.
בקרוב, יוכל כל משתמש באתר להחזיק מעין מחסנית של קרדיטים רשמיים שיוכלו לשמשו באלפי אפליקציות, ללא צורך לשלם בנפרד ולטעון כסף עבורן לאתר אחר. ההודעה באה פחות משבוע לאחר שפייסבוק הודיעה על תמיכה בתשלום דרך פיי-פאל, בנוסף לכרטיסי אשראי וסלולר.

בהמשך, פייסבוק תמסד ותממש את מה שמפיצות המשחקים עושות בה ממזמן.
אבל אין מה לרחם על פייסבוק שלכאורה ראתה רק מהצד כיצד משתמשיה מזרימים כסף למפיצות המשחקים. היא מצדה, נהנתה מהשקעתן החוזרת של החברות בפרסום להבאת משתמשים חדשים.
חברות כמו זינגה השקיעו סכומי עתק בפרסום בתוך פייסבוק מכיוון שנהנו מיידית מקהל עצום שהתמכר למשחקיהם ורכש מעדרים וזרעים לחווה שלו.

מטבעות וירטואליים לכשעצמם אינן דבר חדש. אפלקציות רבות ברשת מפעילות מטבעות מקומיים בכדי להקל על המשתמש לנהל קופה או ארנק בתוך המשחק. קופה פנימית מאפשרת תשלום קל על פעולות שגרתיות או סחורות קטנות ללא צורך בקנייה חדשה, פשוט על ידי הפחתה של כמות המטבעות בקופה. בתי בת ה- 6 מנהלת את הקופה שלה בוובקינז ביעילות מרשימה והקנייה הקלה מטשטשת את ההיבט הכספי של כל פעולה.

אך עד כאן הכל עוד רגוע...אך מה קורה כאשר המשתמשים של המשחק אינם ששים לשלם כלל עבור המשחק, או חסרי אמצעי תשלום רשמי ולפיכך אינן יכולים למלא את ארנק המטבעות הוירטואליים שלהם?

כאן נכנסות לתמונה חברות כגון Offerpal  ו- Super Rewards והשחקנית החדשה הישראלית החדשה - חברתMATOMY  אשר מציעות לשחקנים דרך אלטרנטיבית לקבל מטבעות ללא תשלום כלל. כלומר לא באופן ישיר.

הסכמה להורדת רינגטונים למשל תטען את הארנק הוירטואלי של המשתמש ותאפשר לו לשחק בחופשיות. את התמורה בגין ההורדות תעביר חברת הסלולר למפתח המשחק. אם המשתמש הנו צרכן של רינגטונים ממילא, הרי שהרווח כולו שלו והמשחק ניתן לו לכאורה בחינם.
מספר ההצעות האלטרנטיביות רב וכולל סקרים למילוי, תכנים סלולריים ומוצרים פיזיים כמו שליחת פרחים ורכישת ג'ינס בגאפ.
החברות שציינתי לעיל כבר מגלגלות מאות מיליוני דולרים באמצעות המודל האלטרנטיבי ומצליחות להרגיז את מייקל ארינגטון ואחרים. לטענתו, המשתמשים אינם מודעים לעלות האמיתית של פעולתם וזהו ניצול של תמימותם המסחרית. ייתכן ובצדק, אך אלפי מפתחי המשחקים המשוועים למודל עסקי באשר הוא, אינם ממש שותפים לדעתו. לפי כמות העדכונים והתגובות - העסק לוהט ואמוציונלי. אמנם מנכ"ל זינגה הצהיר כי שגה ובכוונתו להסיר את ההצעות האלטרנטיביות ממשחקיו (הפסד משוער של 70 מיליון דולר בשנה!) אך המגמה לא תעצר, להיפך היא תתמסד.

וכאן חוזרת לתמונה תוכנית פייסבוק קרדיט שרוצה למנף את מהפכת המטבעות הוירטואליים ולהגדיר מחדש את המודלים העסקיים ברשת. עכשיו תנשמו עמוק, פייסבוק תשמור  30 אחוז מערך העסקה עבור עצמה. זוהי עמלה משמעותית, אך סביר להניח כי מי שיאמצה יהנה מאמצעי תשלום עם יחס המרה גבוה. מי יודע, יתכן והקרדיטים יתפסו כל כך חזק כך שיהפכו יום אחד למטבע מוכר גם מחוץ לאתר, אולי אפילו לסחורות ממשיות באמזון או בסופר הקרוב לביתכם....

למידע נוסף: www.plimus.com

 

אלדד בן תורה, מנכ"ל פלימוס ישראל
פלימוס, מהמובילות בתחומה בעולם, הינה חברת אינטרנט מבוססת ומצליחה המפעילה פלטפורמה מאובטחת למסחר אלקטרוני וסליקה עבור מוצרים דיגיטלים ושירותים און-ליין כגון: תוכנות, משחקים, e-books ,SaaS מוזיקה, וכד',. פלימוס עוזרת לחברות לנהל ולהגדיל את עסקיהם ברחבי העולם בעזרת מערכת מסחר מקיפה וחדשנית המציעה מגוון רחב של כלים ושירותים, ביניהם: כלים לניהול הזמנות, ניהול רישיונות, ניהול חיובים וסליקה, מגוון רחב של אמצעי תשלום בנוסף לכרטיסי אשראי ו ,PayPal תמיכה בעסקאות בכמה סוגי מטבעות ובממשקים מרובי שפות, הגנה נגד הונאות, שירות לקוחות 24*7*365 ועוד.. החברה נוסדה ב- 2001. משרדיה הראשיים ממוקמים בסאן חוזה, קליפורניה, והסניף הישראלי ממוקם בהרצליה פיתוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב