דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים לבחירת צלם לאירוע 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 1762 פעמים ]

  1. כימיה: הצלם הוא הספק החשוב ביותר מבין הספקים שעמם עובד הזוג לפני, במהלך ולאחר סיום האירוע. הצלם מלווה את הזוג לאורך יום האירוע, יום הגדוש התרגשויות והתרחשויות. כימיה וקשר טוב עם הצלם ישפיעו על היום כולו ויוסיפו להתרגשות גם שלווה ונינוחות.
  2. זווית ראיה: לכל צלם יש את הדרך המיוחדת שלו לספר סיפור, נקודת מבט ייחודית.  חשוב לבחור צלם שמתחברים לאופן שבו הוא הופך יום בחיים של אנשים לסיפור קולח וזורם באמצעות תמונות. האלבום שמציג הצלם צריך לייצג את דרך העבודה שלו ולספר את מהלך היום ולא רק לרכז ולאגד תמונות.
  3. קבלת חומרים: היום, בעידן הדיגיטאלי, נשארות התמונות אצל הזוג באופן המאפשר להדפיסן במספר רב של עותקים, להפיקן כאלבומים דיגיטאליים ועוד. חשוב לוודא שהצלם מתחייב להעביר את החומר באיכות שבה צולמו.                                                        
  4. הגבלת זמן: חתונה היא אירוע שאינו מוגבל בזמן וחשוב שהצלם יהיה מחויב ומסור לאירוע כולו ולא יעלם בשעה זו או אחרת. כמו כן, חשוב לתאם עם הצלם מחיר כולל, ללא שעות נוספות. צלמים איכותיים מודעים לכך שחתונה היא אירוע גמיש ויש לקחת חלק בכולו.
  5. ביטוח צד ג' :כיום כמעט כול אולמות וגני האירועים דורשים שלצלם יהיה ביטוח צד ג' , לכסות מקרים של תאונה, נפילה, או כל בעיה אחרת  שנגרמה בגלל הצלם וציודו. חשוב לוודא שלצלם שאתם בוחרים יש ביטוח צד ג', גם אם האולם או הגן לא דורשים זאת. פרט פעוט זה יקנה לכם שקט ושלווה.
  6. היכרות עם המשפחה: מומלץ לבקש מהמשפחה הקרובה להגיע שעה לפני קבלת הפנים כדי שצילומי המשפחה יתנהלו בצורה הטובה ביותר.  בשלב הזה הצלם צריך להכיר את המשפחה ולצלם אותם וכך כאשר הסבתא נכנסת לרחבה בשיר של שרית חדד הצלם ידע מי זו והרגע יישאר איתכם לנצח...
  7. מעבר בין השולחנות: צלמים רבים נוהגים לעבור בצורה רנדומאלית בין השולחנות, דבר המוביל לפספוסים רבים. דרך העבודה הנכונה היא מעבר של הצלם, יחד עם הורי בני הזוג, בין השולחנות של המשפחה והחברים ובכך לוודא שכל האורחים החשובים מתועדים. 
  8. התייחסות לעיצוב האלבום: האלבום הוא המזכרת הטובה ביותר מהאירוע ולכן עיצובו צריך להיות מותאם לטעמו של הזוג וכפוף לאישורו הסופי. חשוב להתעקש על זכות האישור הסופי משום שישנם צלמים ומעצבים הדורשים יד חופשית בשם האומנות ובסופו של דבר הזוג נפגע.
  9. מוזיקה לסרט הווידאו: מלבד קליפ הפתיחה וקליפ הסיום, המוזיקה המלווה את הסרט, זו המוזיקה שהדי-ג'יי השמיע באירוע עצמו. חשוב, אם כן, שבני הזוג יקפידו לבחור את שירי הקליפים על פי טעמם האישי. 
  10. לוחות זמנים: מומלץ  לסכם ולהגדיר לוחות זמנים לקבלת התמונות, הסרט והאלבום. למרות שבמקרים רבים בני הזוג מעכבים את הכנת האלבום (באופן טבעי, קשה לבחור את התמונות האהובות ביותר) ישנם גם צלמים התורמים לעיכוב. הגדרת לוחות זמנים תועיל לשני הצדדים.

 נתראה בשמחות-  

 שי רענן 

http://www.shayraanan.co.il


שי רענן. צלם


עוסק בצילום גיאוגרפי ובצילום אירועים למעלה מעשר שנים. פרסם מספר כתבות במגזינים גיאוגרפיים, הציג מספר תערוכות וצילם אין ספור חוגגים מאושרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב