דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנסות שכירים אצל מעביד ישראלי כתוצאה מעבודה בחול. 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 1822 פעמים ]

הכנסות שכירים אצל מעביד ישראלי כתוצאה מעבודה בחו"ל.

 

החל מינואר 2003, שיטת המיסוי בישראל הינה על בסיס פרסונאלי. יוצא מכך כי תושב ישראל שמפיק הכנסות בין אם בארץ ובין אם בחו"ל יהיה חייב במס על הכנסותיו בישראל. כפי שפורט בהרחבה

כללי מס הכנסה (בעלי הכנסה מעבודה בחוץ לארץ), התשמ"ב 1982 (להלן: "הכללים"), קובעים הוראות מיסוי מיוחדות לשכירים של מעביד ישראלי מחוץ לישראל לעניין שיעור המס החל עליהם וההוצאות המותרות בניכוי מההכנסה (שחלקה תהיה פטורה ממס). מטרת המחוקק בעניין זה הייתה להעניק הקלות לישראלים שעובדים בחו"ל ובמיוחד לישראלים המועסקים ע"י מעביד ישראלי.

בפועל, במקרים בהם רמת השכר הינה גבוהה יחסית נוצר מצב בו המיסוי לפי הכללים הינו גבוה, לעיתים אף משמעותית ביחס לחישוב המס בהתאם לסעיף 121 לפקודה, בשילוב עם תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות מסוימות), התשל"ב- 1972 (להלן: "התקנות"). זאת בשל העובדה שהכללים שנקבעו בשנת 1982 לא עודכנו מזה זמן רב, בעוד שמדרגות המס שנקבעו בסעיף 121 לפקודה רווחו ושיעורי המס פחתו.

 

העיוות שנוצר מתוקן חלקית באמצעות שאר ההקלות הניתנות לעובדים לפי הכללים קרי, ההוצאות שיותרו לעובד בניכוי כנגד הכנסת המשכורת שחלקה פטורה ממס, אך הניסיון של המחוקק לפתור עיוות זה משפיע רק על המקבלים סכומים שהם קצת מעבר לתקרת המדרגה ואינו משפיע על הכנסות בסכומים גבוהים יותר.

 

הובא לידיעתנו כי רשות המיסים פועלת בימים אלו לביצוע רפורמה כוללת בנושא שתקבע הוראות ותנאים חדשים, למניעת העיוותים. במסגרת השינוי המתוכנן, מדרגות המס יעודכנו רטרואקטיבית החל מתחילת שנת 2010 (בכפוף לכך שניתן יהיה לפרסם את התיקון מבעוד מועד).

אנו נמשיך לעדכן בנושא.

 

בהקשר זה, נציין כי למיטב הבנתנו, עמדת רשות המסים הינה שעובד שעונה להגדרה בכללים אינו רשאי לבחור שאלו לא יחולו לגביו ולדרוש שהכנסתו החייבת תחושב דווקא על פי התקנות, כאשר האחרון הוא המסלול המועדף בפניו, בשל העובדה שההוראות לפי הכללים והתקנות נועדו להקל עם העובדים, יכול העובד לבקש לצאת מתחולת משטר המס הקבוע בכללים ולהחיל עליו את משטר מס המבוסס על התקנות, אף אם הוא עונה להגדרה בכללים. אנו ממליצים לתושבי ישראל הפועלים בחו"ל לכלכל צעדיהם מבעוד מועד על מנת שלא יחולו לגביהם הכללים בשעה שמשטר התקנות הוא המיטיב עימם ביותר.

 

 

 

 

עו"ד אתי גורלי - הלמן, אתי נימנת על צוות המחלקה למיסוי בינלאומי, אתי מתמקדת בכל הקשור בהיבטים משפטיים הקשורים במיסוי בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב