דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרושים בהייטק 

מאת    [ 05/06/2010 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 3251 פעמים ]

 

עולם ההייטק - כך רובנו יודעים - הוא עולם של פיתוח מוצרים ואמצעים טכנולוגיים המבוססים על מחשוב. בתחום של מודעות דרושים הייטק הוא עולם מגוון. בשביל להשתייך לעולם זה תצטרך להיות מהנדס תכנה, מהנדס חומרה, או תוכניתן המתמחה בשפות תכנות ספציפיות. תוכל לעבוד בבדיקת תכנה, בפיתוח מוצר חדש ובניהול פרויקטים וצוותי עבודה.

 

דרושים בהייטק - האם נוכל לחזור לתקופת הבועה?

לפני כעשר שנים נהנה עולם ההייטק מתקופה שנקראה אז בפי כל 'תקופת הבועה'. הייתה ציפייה לרווחים עצומים מהענף, מה שהפך דרושים בהייטק למצרך מבוקש שנחטף כמו לחמניות חמות מהתנור. בכל פינה צצה חברת הייטק נוספת וכל מי שעשה קורס קצר בתכנות כבר נחטף לעבודה. גם המשכורות נסקו פלאים והעתיד נראה ורוד.

אבל אז התפוצצה הבועה. התברר שהשוק מתפתח לאט יותר מהמצופה. חברות רבות נסגרו ועובדים רבים פוטרו. במקום אינספור מודעות דרושים הייטק הפך לשם נרדף למובטלים. אך מסתבר שכל מה שהענף היה צריך הוא איזון.

ואכן, כעבור מספר שנים חלה התאוששות בתחום. להיסטריה של תקופת הבועה כנראה כבר לא נחזור, אך ההייטק חזר להיות תחום מתפתח שנמצא בעלייה מתמדת ומספק עבודה מכובדת לאלפי בעלי מקצוע בישראל.

דרושים בהייטק - עם הפנים למעלה, כל הזמן

באופן שגרתי ובמיוחד לאור תנודות העבר, השוק של דרושים בהייטק נמצא במעקב תקופתי לביצוע סקרים ותחזיות. המעקב מראה כי בשנתיים האחרונות גבר הביקוש לעובדי הייטק. אין מדובר במשהו חסר יציבות כמו בתקופת הבועה, אלא בעלייה מתונה אך מבטיחה, שנובעת מהתפתחות אמיתית ולא מציפיות מוגזמות.

המקצועות המבוקשים ביותר כיום

תחום הסלולר והאינטרנט תופס תאוצה ויחד איתו עולה הביקוש לאנשי פיתוח ובדיקת תוכנה המתמחים בתחומים אלו. דרישה גבוהה במיוחד נרשמה בזמן האחרון עבור מנהלי פרויקטי פיתוח תכנה ועבור תכניתני java. כדאי להיות מהנדס הייטק היום - עם העלייה בביקוש נרשם גם שיפור מתמיד בשכר המוצע לעובדים.

תהליך ההשמה למקצועות ההייטק

ישנה תמיד האפשרות לחפש מודעות דרושים בהייטק דרך האינטרנט או העיתון. אפשרות אחרת היא להיעזר בשורה ארוכה של חברות השמה הייטק. חברות השמה המתמחות בהייטק עובדות בצמוד לחברות עצמן ופעמים רבות מתבקשות על ידן לבצע את תהליך בחירת העובדים לחברה.

חברות ההשמה מפרסמות את התפקיד שאותו צריך לאייש ואם אתם רשומים אצלם כדורשי עבודה, סביר להניח שתהיו בין הראשונים שישמעו על התפקיד- בתנאי שאתם כמובן עונים על הדרישות. הדרך לזכות בתפקיד המיוחל לא קלה וכוללת ראיונות אישיים, מבחני אישיות ובחינת מיומנויות מקצועיות.

מדד דרושים בהייטק

בכל הקשור אל אותן חברות השמה הייטק הוא התמחות חשובה בשל הניסיון שיש לחברות הללו עם השוק. ניסיון זה מעניק להן היכרות מעמיקה עם הצרכים והמגמות של השוק. על סמך היכרות זו, מפרסמות חברות השמה את מדד הביקוש בתחום. מדד דרושים בהייטק חשוף לכל דורש ומיידע אתכם מראש על שינוי מגמות או האטה במשק.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב