דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חכם וקטן 

מאת    [ 05/06/2010 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 3623 פעמים ]

בית חכם וקטן

בית מרווח נתפס כמותרות שלא כל אדם יכול להרשות לעצמו. למעשה, אם אתנ מתגורר בעיר גדולה, סביר כי אתה אחד ממאות אלפי אנשים המתגוררים בדירות קטנטנות כחלק ממגדלים ענקיים ונמצא במאבקים עם בן זוגך על חשיבות המקום בבית. לאחרונה, ריבים על מקום בבית, מקומם של משחקי הילדים והחפצים האישיים והישנים של האישה, הופכים להיות נפוצים יותר ויותר ואנו מתקשים לשמור על רמת חיים גבוהה בדירותינו הקטנות. הרשו לי להציג מספר חידושים טכנולוגיים חכמים אשר יהפכו את הבית שלנו לבית חכם וקטן.

טלויזיה קטנה לחדר השינה

אחד השינויים הפופלאריים ביותר בתקופה שאחרונה הוא חדירתן של טלוויזיות בעלות מסך שטוח לסלון ביתנו ולחדר השינה. אם חדר השינה שלנו קטן ובמרכזו עומדת טלביזיה ענקית התופסת את מעט המקום הפנוי שנותר בחדר, כנראה שהגיע הזמן להחליפה לטובת טלביזיה עם מסך שטוח. מרבית המסכים בעלי המסך השטוח בבתים החכמים הינן ענקיים ויקרים. אולם, אין סיבה להכניס טלביזיה ענקית לחדר שינה קטן, ולכן כאשר מעצבים בית חכם וקטן אפשר להכניס לחדר השינה טלביזיה שטוחה עם מסך קטן אשר יעניק לנו חוויית צפייה מושלמת ויפנה קצת את חדר השינה. אפשר לבחור בין מסך LCD  שטוח ובין טלוויזיית פלאזמה. קיימת אפשרות להתקין מראת טלוויזיה בחדר השינה. המראה הינה בעלת מסך כפול ומשמשת בעיקר לאמבטיות מתוחכמות בבית חכם. המראה יכולה להיתלות מול המיטה בחדר השינה ולשמש כמראה וכטלוויזיה לסירוגין. מעבר להיותו של הפתרון חכם וחדשני, מדובר ברעיון פרקטי בעליל כאשר מעצבים חדר שינה קטן למערכת בית חכם.

התקנת טלוויזיה

את מסך הטלוויזייה אפשר להתקין בצמוד לקיר, או לחילופין, להתקינו בתוך הספרייה שממוקמת ממול המיטה (במידה וקיימת תשתית מוכנה למסך טלוויזיה). קיימים פתרונות חכמים אשר חוסכים מקום רב ומסייעים לנו לעצב את חדר השינה בטוב טעם. פתרון ראשון הינו מדף בעל שלוש קומות. הקומה האחרונה משמשת להנחת המסך השטוח, בעוד יתר הקומות משמשות להנחת הנגן (DVD) וליתר ציוד מערכת המדיה סנטר הביתית שלנו. הכבלים מוסתרים בחורים עגולים ואסתטיים הממקומים בגב המדפים ובכך נעלמים מן העין ומאפשרים עיצוב נעים לחדר בבית חכם. פתרון מקורי אחר יכול להיות שידה על גלגלים. בתים רבים מתקינים מסך טלוויזיה נייד ומשתמשים בטלוויזיה לצורך צפייה בחדר השינה ובסלון (לא במקביל כמובן). אם אתם מתגוררים בדירת סטודיו פתוחה בת"א, פתרון מסוג  זה יכול לחסוך מקום רב.

אח חשמלי מעוצב

אם אנחנו חיים בדירה קטנה ותמיד חלמנו שיהיה לנו אח בוער באמצע הסלון, הנה הפתרון. מדובר באח נייד על גלגלים אשר מספק לנו אש מדומה ואדמדמה, אשר נותנת לנו הרגשה נעימה של אש אמיתית . האח הנייד הינו פתרון יפה לבית חכם וקטן ומספק לנו מקור חום ורהיט יפהפה באמצע הסלון.

ארון יין מעוצב עם מד חום וקור.

בית חכם אינו חייב להיראות כמו בית משנות 2050 ולכן מייצרים עבורנו פתרונות חכמים מחד ומעוצבים מנגד. ארון היינות שלנו יכול להיראות כמו רהיט ישן מעץ אלון, ובאותה נשימה להפעיל בתוכו מד חכם לוויסות הטמפרטורה הנכונה לבקבוקי היין שלנו. ניתן לשלב את הארון בסלון ביתנו, או לחילופין, להרכיבו במטבח ולסגל לו צבעים רעננים יותר מצבע אלון ותיק.

לסיכום, בבואנו לעצב את דירתנו הקטנה והחמודה, חשוב לזכור כי ניתן כיום לשלב פתרונות חכמים ויפים לדירה מבלי להשקיע הון גדול ברכישה. בית חכם אינו מנת חלקם של וילות ענקיות וקוטג'ים מרווחים, אלא יכול לשמש גם את דיירי הדירות הקטנות בעיר הגדולה. 

ניר רמתי - מנהל את פורטל בית חכם המאגד את מיטב העצות והמאמרים בנוגע להקמת בית חכם, גאדג'טים ומערכות מדיה סנטר. מעבר לכך, הבעלים של החווה החקלאית המתמחה בעריכת ימי גיבוש לעובדים. עוסק בנוסף באימון קוגניטיבי במסגרת חדר כושר למוח ומומחה בשיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב