דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים רהיטים יפים 

מאת    [ 05/06/2010 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 3182 פעמים ]

 

הביטי על הרהיטים שלך: מתי לאחרונה התייחסת אליהם, התרגשת מעיצובם? האם ייתכן שהם איתך רק משום שהתרגלת אליהם? האם הם עדיין מתאימים לצרכייך? אולי דוקא זה הזמן שלך לשינוי, שהרי ידוע כי רהיט חדש בבית מיטיב עם הנפש. ובכן, במאמר זה נבדוק את השאלה: מתי ראוי להחליף את הריהוט הקיים בבית?

 

 

הרהיטים נמצאים בכל מקום: הם סובבים אותך ושותפים לחייך ביום ובלילה; את ישנה ומתעוררת בחיקם, אוכלת ועובדת עליהם, מארחת את אורחייך ומבלה את שעות הפנאי שלך בעזרתם. ניתן למצוא לעתים הקבלה בין האופן בו נשים מתייחסות לריהוט ביתן לבין האופן בו הן מנהלות את מערכת היחסים שלהן עם בני זוגן. וכך, יש נשים שיתייחסו לרהיטים שלהן מהזוית המעשית בלבד. הן, למשל, יקנו מזנון רק משום שרכשו זה עתה טלויזיה וצריך להציב אותה היכנשהו, או יקנו שידת לילה רק כדי שיהיה מקום להניח את הספר וכוס המים לפני השינה.

אחרות יראו בריהוט הבית מקור להשראה ודרך נוספת לפנק את עצמן ואת יקיריהן. הן תבחרנה ברהיטים מעוצבים ומיוצרים בקפידה, וביתן ישדר תחכום, חיות ורעננות. הן יעריכו מאד את הרהיטים שבחרו, ואם ישתעממו מהם לאחר זמן מה, הן  יחליפו אותם בקלות באחרים, וחוזר חלילה. לעומתן, יש נשים שיעדיפו דוקא להשאיר את הרהיט ישן, ויטפחו אותו באמצעות צביעתו בגוון חדש, והחלפת ריפודו. אוסף הרהיטים שבביתן יבנה לאט ובקפידה, והן יתחדשו מדי פעם ברהיט מסוגנן המתאים לשאר חפצי החדר. לצד כל אלה, יש גם נשים, שישארו עם הריהוט הישן שלהן עד יומן האחרון, וסיבותיהן הרבות עמן.

אם נתמקד בסיבה אחת מאלו, נמצא שלא כל הנשים תופסות את השינוי באופן חיובי, והוא עלול אף לאיים עליהן כשהן מהרהרות בהוצאות ובמאמצים הכרוכים בהשגתו. אם גם את אוחזת בתפיסה הזו, את תעדיפי להשאיר את הרהיטים הישנים שלך בבית, ואולי אף לשפץ אותם קצת, או לשנות את מקומם אך לא להחליפם באחרים. יחד עם זאת, נסיבות החיים המשתנות, הבלאי הטבעי של הרהיטים ושינויים בטעמך ובגישה שלך לעיצוב הבית, עשויים לשכנע אותך, למשל, לפרגן לעצמך ספה חדשה ונוחה, או פינת אוכל שונה בגודלה מזו שקיימת כרגע בביתך, בהתאם לשינויים בצרכייך או ביכולתך הכלכלית או בגודל החלל.

סיבה נוספת עשויה להיות חווית הקניה עצמה. היזכרי בפעם האחרונה שרכשת רהיטים. בניגוד לקניה המסורתית בה יש להתייגע בשיטוטים בין חנויות הרהיטים והנגריות, כיום ניתן לקנות אחרת: את יושבת לך בבית מול המחשב, סוקרת את מבחר הרהיטים הגדול באינטרנט, משווה מחירים, קוראת ביקורות, חוסכת לעצמך את עלות הנסיעה בדלק ובכרטיסי חניה, שותה להנאתך נס קפה או מיץ תפוזים, ואפילו מעשנת סיגריה בזמן שאת בוחרת לך רהיט חדש לבית. את יכולה גם להראות את הרהיט לחברייך או לבני משפחתך על מנת שיחוו את דעתם בנושא, כשאת משוחררת מלחצם של אנשי המכירות בחנות. בסופה של חווית הקניה הנינוחה הזו, מציאת הרהיט המתאים ובחירתו מתגלות כקלות הרבה יותר ממה שחשבת.

בחלוף מספר ימים, אולי אף שבועות, יגיע המשלוח אל דלת ביתך: עוד לפני שתפתחי את הדלת חייכי, הכניסי אותו אל ביתך, קלפי אותו מהאריזה החדשה שלו. הביטי בו נרגשת, בחני אותו מכל הכיוונים, שלא הגיע פגום, חלילה, או לא במידות שהזמנת, ותתמוגגי לגלות שהוא בדיוק מה שרצית. והנה עברתם לגור יחד. תחילה כמו שני זרים, החולקים יחד חלל, תלמדו להכיר זה את זה. נוכחותו החדשה תייפה את ביתך, תעורר בך עניין, תחדש את האופן שבו את חיה ומתנהלת בביתך. הבחירה החדשה שלך פשוט מושלמת!

לסיכום, אם חלפה תקופה, והרהיט שרכשת בעבר עדיין עונה על צרכייך ואת עדיין מתפעלת מעיצובו, כדאי שתשאירי אותו. אולם, אם הוא התבלה ומרקמו, צבעו, או צורתו כבר אינם לטעמך, או אם הוא אינו שימושי ורק צובר אבק, עד שבני ביתך כבר הפסיקו כבר לשים לב לקיומו, אולי כדאי שתשקלי לרהט את ביתך מחדש. ריהוט חדש בבית תמיד מאיר פנים, ותעשיית הרהיטים העצומה מציעה לך שפע של רהיטים מעוצבים וחדשניים. אחד מהם ודאי יתאים להיות הרהיט הבא שלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב