דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמן, אמנות, אמון, אימון, מאמן אישי 

מאת    [ 04/06/2010 ]

מילים במאמר: 834   [ נצפה 2229 פעמים ]

  ‏יום חמישי 29 אוקטובר 2009
מאמן אישי
אמן, אמנות, אמון, אימון, מאמן אישי
עוד לפני שנגיע בכלל אל הביטוי מאמן אישי...   אם נסתכל על השורש של המילה מאמן, עוד לפני שנגיע בכלל אל הביטוי מאמן אישי, נמצא כמה אלמנטים מעניינים בהחלט. הביטוי מאמן מכיל בתוכו את השורש אמן והשורש אמן יכול ללמד אותנו המון על הצבעים שצובעים את מערכת היחסים המופלאה שבין מתאמן לבין מאמן אישי, וגם על כמה מהמאפיינים הבולטים של "להיות מאמן אישי".
מאמן אישי הוא אמן הרבה יותר מאשר איש מקצוע
המילה אמן, יש לה שני מובנים שהיו הרבה יותר ברורים אם הייתי מנקד כל אחד מהם. אבל אין צורך, אני יכול להסביר: במובן אחד, אמן זה מקצוע וזה לא רק מקצוע אלא זו גם אישיות. כמו הפסל, הצייר, המשורר והסופר, אני מאמין כי מאמן אישי הוא אמן הרבה יותר מאשר איש מקצוע. זאת מכיוון שאימון אישי במיטבו הוא אמנות הרבה יותר מאשר טכניקה.
"איך לעזאזל הוא עשה את זה?" מאמן אישי מצוין ויוצא דופן הוא אמן במלוא מובן המילה   עם טכניקה בלבד אפשר להיות מאמן אישי טוב ואולי אף לשפר אלמנטים מסוימים בחייו של המתאמן. אבל מאמן אישי מצוין ויוצא דופן הוא אמן במלוא מובן המילה והוא פועל כמו שאמן פועל. איך אנחנו יודעים את זה? פשוט מאוד- אנחנו המומים מהיצירה שבסוף ותוהים איך בדיוק הוא עשה את זה. זה כמו להסתכל על ציור של סלבדור דאלי או על הפסל של דוד שיצר מיכאלאנג'לו ולשאול את עצמך: "איך לעזאזל הוא עשה את זה?" אותו דבר קורה גם בנקודות זמן מסוימות בתהליך עם מאמן אישי.
מאמן אישי הוא אמן בתקשורת   מאמן אישי הוא אמן בתקשורת, הוא אמן בלהקשיב ולדבר בצורה כזו שתשפיע באופן מקסימאלי על המתאמן שלו. האמנות שלו זה היכולת להיות מחוץ למגרש ועם זאת להשפיע על מה שקורה בתוך המגרש. לאחר שאותו מאמן אישי מדבר, המתאמן עושה פתאום משהו שאין לו שום קשר למה שקרה עד כה, הוא פתאום מבצע "תרגיל" חדש והוא לא מבין מאיפה זה בא. הוא יוצא מהמפגש עם המאמן ב"שוק" ובחוסר ודאות מוחלט לגבי מה בדיוק קרה שם. כמו המתאמן, גם אותו מאמן אישי מופתע שוב ממה שקרה, זה מרגיש כאילו משהו גדול יותר משניהם התערב שם בשיחה והשיחה הזו מניעה לביצוע יוצא דופן שמוביל לתוצאה יוצאת דופן מצד המתאמן.
זה כמו ששומעים את ריטה שרה ולא מבינים מאיפה היא מוציאה את הקול הזה, זה כמו שקוראים משפט בספר שנראה כאילו יש בו אמת אלוהית כזאת שנוגעת בך מבפנים. כאילו משהו בך עמוק בפנים יודע את זה ומזדהה עם זה פתאום. זה כמו להסתכל על הטאג' מהאל ועל נפלאות הטבע- אתה פשוט ב"שוק טוטאלי".
מאמן אישי כמו כל אמן, המון פעמים מופתע   מאמן אישי כמו כל אמן, המון פעמים מופתע מלאן שהאימון מוביל אותו וממה שהמתאמן הצליח להפיק מעצמו. מעצם היותי מאמן אישי, אני יכול לשתף אתכם בתחושת הסיפוק האדירה שמגיעה בעקבות שיחת אימון טובה, או כשהמתאמן מחייך ומספר לך על משהו חדש שהוא עשה. מבחינתי, זה הסיפוק הכי גדול שיש, לדעת ולהרגיש עמוק בפנים שאדם אחר הצליח בזכותך. זה דורש אמנות הרבה יותר גבוהה מאשר להצליח בעצמך. ולכן גם הסיפוק הוא פי כמה וכמה גדול יותר.
מאמן אישי מאפשר לך להשיג משהו גדול יותר מסתם שיפור   מאמן אישי שהוא אמן, מצליח להשפיע באמצעות דיאלוג על הביצועים ועל התוצאות של המתאמן. אימון במיטבו מאפשר טרנספורמציה ופריצות דרך, הוא מאפשר יצירת מציאות חדשה של מה שהיה אפשרי עד כה, הוא חוצה את גבולות הדמיון וההיגיון. יש הבדל גדול מאוד בין שיפור לבין פריצת דרך ו/או טרנספורמציה. שיפור זה לטפס למעלה בסולם הארגוני, פריצת דרך זה להיות הבעלים של הסולם הזה. שיפור מתבסס על העבר, פריצת דרך היא משהו חדש שאין לו כל קשר למה שהיה קודם. מדובר ביצירה של יש מאין. שיפור זה להקיף את כדור הארץ, פריצת דרך זה לגלות כדורים נוספים.
יחסי התמסרות בין מאמן אישי למתאמן   במובן שני, אמן זה גם ה"אישור" של כל תפילה, זה כמו הוראת השיגור של כל תפילה שלנו ליקום. ראשית, אנחנו אומרים מה שאנחנו רוצים וברגע שאנחנו אומרים אמן, זה כמו ללחוץ עלEnter  במחשב, זה משגר את דברינו לכוח העליון. שהרי, מילים בוראות מציאות. האמן הזה הוא הבסיס של האימון והאמון. האמון הוא מרכיב מפתח להצלחתו של כל תהליך עם מאמן אישי. אם אין בין המתאמן לבין אותו מאמן אישי יחסים של התמסרות טוטאלית ואמון מלא אחד בשני ובתהליך המשותף, האימון לא יהיה במיטבו.
לסמוך על מאמן אישי   מצד אחד, מאמן אישי חייב להאמין במתאמן ולסמוך עליו ומצד שני, המתאמן חייב לסמוך על אותו מאמן אישי ולהאמין בו. אם הוא לא מאמין בו, הוא עדיין לא בחר בו כמאמנו.וכשמגיעים למילה אמונה, אין שום ספק שאמונה בהיותה משקפת את האמונה של השניים ביצירה שהם הולכים ליצור יחד, היא קריטית ביותר עבור אותה יצירה. פריצת דרך זה משהו שמבוסס לחלוטין על אמונה, בדיוק כמו שיצירת מופת מבוססת על האמונה הטבעית וה"עיוורת" של הצייר בכישרונו להעביר את שבדמיונו אל בד הציור.
מאמן אישי - אם האדם נברא בצלמו של אלוהים, הייתכן כי לאדם היכולת לברוא וליצור יש מאין כשם שהבורא יוצר? לדעתי, התשובה היא כן!

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

www.mentorme.co.il:
יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ומנטור (אישי ועסקי) מבוקש. כמו גם, המייסד והמנכ"ל של חברת Mentor Me המעניקה שירותי מנטורינג (השילוב המושלם בין אימון, ייעוץ וחניכה) ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ואת הכוח ליצירת שפע והצלחה בחייהם!
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב