דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מיחצנים תאונת דרכים 

מאת    [ 27/02/2007 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2960 פעמים ]

כספים רבים נשפכים מידי שנה על המאבק בתאונות דרכים. דומה כי פרנסיו ניסו כבר הכול, ממסעות פרסום עתירי תקציב הכוללים תיאורים גרפיים בוטים של פציעות, דרך הצעות חוק שונות וכלה בפניות נרגשות לליבם של הנהגים, המפצירות בהם שלא להותיר אחריהם יתומים. עם זאת, מספר ההרוגים השנתי בתאונות דרכים נותר בעינו: מאות מידי שנה, הרבה יותר מקרבנות רצח וטרור גם יחד. חינוך הציבור לתרבות כביש אחרת מצריכה התמודדות שונה. דרך אפקטיבית עשויה להיות קמפיין אסטרטגי של יחסי ציבור.
תאונות דרכים, אלימות במשפחה או תרומות איברים - כולם נושאים מאד חשובים, אבל לא 'סקסיים' בעליל. למי יש כוח לקרוא שוב על כמה זה חשוב / נורא / שחייבים לעשות משהו לפתרון, מחוץ למדורי הכרוניקה, שמביאים את מקרי הקצה, הדרמטיים במיוחד? הבו לנו לייפ-סטייל, צהוב או את הישראלי התורן שמצליח בחו"ל ואנחנו שם.
אלא שהגדלת מספר השתלות האיברים, צמצום מספר תאונות הדרכים או הפחתת מקרי האלימות במשפחה, היו ונותרו מטרות לאומיות חשובות שאין להזניח, ולו משיקולים כלכליים קרים, לצד השיקולים האנושיים המובנים. עלות יום אשפוז או שיקום עבור נפגע תאונת דרכים יקר הרבה יותר מאזרח מתפקד. אחזקת חולה כרוני קשה יקרה הרבה יותר מביצוע השתלה.
אחת הדרכים הטובות והזולות ביותר ליצירת תהודה תקשורתית קבועה ואפקטיבית סביב מטרה נבחרת, הינה יחסי ציבור. יתרונם הגדול של יחסי הציבור על פני דרכים המקובלות האחרות, כמו פרסום, קידום מכירות או שיווק ויראלי נשען על ארבעה רכיבים מרכזיים: מיתוג, אמינות, חינוך הציבור ומחיר, שמהווה אחוזים בודדים מזה של תקציב קמפיין פרסומי סטנדרטי. יתרון משמעותי נוסף של יחסי ציבור על פני מסע פרסום, הינו התאמה דיפרנציאלית של המסר לקהלי היעד ולאפיקי המדיה השונים.
יתרה מכך, כשמדובר במאבק ציבורי - חברתי, כמו צמצום משמעותי במספר תאונות הדרכים, יש הכרח לחולל שינוי בעמדות בציבור. שינוי שכזה אינו קורה ביום אחד או שבועיים של פרסומות בטלוויזיה, בוטות ככל שיהיו, אלא הינו תהליך מתמשך, שיכול להיות מושג אך ורק דרך נוכחות קבועה ומתמדת על סדר היום הציבורי באמצעות המדיה: טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, אינטרנט.

קמפיין יחסי ציבור ממוקד שכזה, שמטרתו צמצום מספר תאונות הדרכים וימשך לפחות 18 חודשים, עשוי להביא תוצאות מפתיעות. אמנם גם כיום תאונות הדרכים מסוקרות בקביעות. מהדורות החדשות מקפידות לדווח על כל תאונה קטלנית, על כל עבריין תחבורה סדרתי שנלכד ובוודאי על תאונות דרכים שהיו מעורבים בהם דמויות ידועות, כפוגעים או כנפגעים. עם זאת, בין הסיקור המזדמן לקמפיין מוכוון מטרה, יש הבדל אחד משמעותי - חסרה יד מכוונת. הדיווח הוא על בסיס הכרוניקה, המקריות, או באופן מזדמן, אם ארעה תאונת דרכים שקרבנותיה נגעו במיוחד ללב הכתב, שיחליט על פולו אפ כעבור חודש.

פעילות יחסי ציבור שמטרתה האסטרטגית היא צמצום מספר תאונות הדרכים, תשען על תכנון, פריסה, התאמה והגעת המסרים לקהלי יעד ספציפיים, בהם בני נוער, נשים, חיילים בחופשת סופ"ש, נהגים בני 30-55 וקשישים במדיות ספציפיות. לבד מהסיקור המתבקש בעמודי כרוניקה, קיימות אינספור אפשרויות וחומרים שניתן לתקשר בנושא: סיפורים אנושיים, מחקרים וסטטיסטיקות מהארץ ומהעולם לגבי תאונות דרכים, עצות וטיפים לגבי בטיחות בנהיגה, מאמרי דעה בנושא מכל זווית אפשרית, הבלטת תופעות וטרנדים שישרתו את המסר (לדוג', בני נוער שמתנדבים למשטרת התנועה), חידושים מהארץ ומהעולם לגבי עזרים/חוקים/אמצעים להגברת הבטיחות בדרכים, סיקור מובלט של כל התרחשות הקשורה בתאונות דרכים, ניצול התרחשויות של תאונות ליצירת תהודה ודיונים ציבוריים וכמובן, הפקת אירועים, המוניים ומצומצמים שיעבירו את המסר ושיסוקרו.
מירב סלוק, יועצת תקשורת במשרד יחסי הציבור יאיר כחל מיצוב תקשורתי ולובינג.
http://www.kay.co.il
03-6093223



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב